لوگو امرداد
به کوشش کانون دانشجویان زرتشتی

نشست آشنایی با برنامه آموزشی دوره یکم دبیرستان برگزار شد

نشست آشنایی با کلاس‌های فوق‌برنامه‌ی دانش‌آموزان دوره‌ی یکم دبیرستان، پسین پنجشنبه ۱۸ مهرماه 1398 خورشیدی در کانون دانشجویان زرتشتی برگزار شد.

کانون دانشجویان زرتشتی، در راستای اهداف شانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور امسال نیز همچون سال گذشته بر آن است که دوره‌های آموزشی و فوق‌برنامه‌ای برای دانش‌آموزان دوره‌ی یکم دبیرستان برگزار کند. در این راستا نشست آشنایی و چیستی آرمان این دوره، ویژه‌ی خانواده‌های دانش‌آموزان برگزار شد.

این دوره کلاس‌ها به دو بخش کارگاه فیزیک و شیمی برای دانش‌آموزان پایه‌ی هفتم، هشتم و نهم و دوره‌ی آموزش برنامه‌نویسی و نوآوری برای دانش‌آموزان هشتم و نهم بخش می‌شود.

به گزارش کانون دانشجویان زرتشتی، در آغاز نشست آشنایی بایستگی و نیاز این کلاس‌ها برای دانش‌آموزان این گروه سنی و روند برگزاری کلاس‌ها گفته شد و سپس درباره‌ی‌ بخش جدید این کلاس‌ها، یعنی بخش بازدید‌ها و نشست‌های آشنایی با ناشناخته‌های علم توضیحاتی داده شد.

در ادامه‌ی این نشست استادان دو کلاس، پیرامون کلاس‌ها و آرمانی که در این آموزش‌ها به دنبال است، توضیحات کامل‌تری ارائه دادند.

کلاس‌های فیزیک و شیمی بدین گونه است که یک جلسه به صورت جذاب و قابل فهم برای دانش‌آموزان درس تئوری داده‌ خواهد شد. (مباحث پیشرفته‌تر از کتاب درسی) که چون به صورت کاملا متفاوت و با شیوه‌ای جذاب تدریس می‌شود بی‌گمان تمامی دانش‌آموزان متوجه ‌‌می‌شوند و در جلسه بعد با انجام آزمایش، ساخت وسایل، تحقیق، درس مبحث هفته پیش به صورت کاربردی برای بچه‌ها قابل لمس ‌می‌شود.

همچنین یک پروژه به صورت تیمی تعریف خواهد شد که افزون بر انجام تحقیق و کار میدانی کار تیمی هم یاد داده شود.

آرمان از برگزاری کلاس:

١- آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های فیزیک و شیمی و مباحثی که در دوره‌های بعد خواهند خواند.

٢- کمک به انتخاب رشته‌ی دانش‌آموزان در سال دهم که مهمترین نقطه از نظر تحصیلی است زیرا مسیر درسی آنان را از بین رشته‌های گوناگون مشخص خواهد کرد.

٣- زده نشدن بچه‌ها از مباحث فیزیک و شیمی با توجه به سیستم آموزشی در مدارس که بر اساس نمره و حفظیات است.

٤- ایجاد روحیه‌ی خلاقیت در دانش‌آموزان با تعریف پروژه‌های عملی و میدانی

٥- یادگیری کار تیمی و تبادل بین بچه‌ها به صورت گروه‌های متعادل

در ادامه‌ی نشست از ویژگی‌های کلاس برنامه‌نویسی گفته شد: در دوره کلاس‌های برنامه‌نویسی هم تنها هدف یادگیری طرز فکر برنامه نویسی نیست بلکه افزون بر این شرکت‌کنندگان پروژه‌هایی را برای خود تعریف خواهند کرد که درگیر استفاده از مفاهیم دنیای کامپیوتر، تکنولوژی و برنامه‌نویسی باشند و به هر یک دانش‌آموز بر پایه‌ی نیازش در پروژه آموزش داده خواهد شد. اهمیت یادگیری و آشنایی با مفاهیم‌ کامپیوتر، برنامه‌نویسی و علوم در پیوند با دنیای این روزها غیر قابل باور کردنی نیست، چرا که فرزندان ما همان اندازه که با علوم‌ فیزیک و ریاضی درگیر هستند با سیستم‌های کامپیوتری هم درگیر هستند.

در این‌ نشست آشنایی استادان افزون بر موارد ذکر شده به سایر دلایل اهمیت این دوره از جمله رشد رشته های میان‌ رشته ای، نیازمندی به ساختاری تازه برای آموزش مفاهیم مختص هر دانش آموز، ایجاد علاقه نسبت به یادگیری و پرسیدن‌سوال، افزایش اعتماد به نفس در راه دنبال کرد اندیشه ها و خلاقیت فرد و به نتیجه رساندن آن، شفافیت ابزارهایی که می‌توانند در راه پیاده‌سازی ایده‌هایشان استفاده کنند، اهمیت اجازه دادن به رشد خلاقیت و دنبال کردن آن، نوآوری و بسی موارد دیگر اشاره کردند.

این دوره از کلاس ها همچون سال گذشته پنجشنبه صبح ها در دبیرستان دوره اول رستم آبادیان برگزار خواهد شد با این تفاوت که در صورت استقبال دانش آموزان دختر، این دوره میزبان دختران نیز خواهد بود.

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

فرتورها رسیده است

7777

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05