لوگو امرداد

نمایش مستند «پرسپولیس_شیکاگو» در در همایش بررسی مدیریت ایرانیان در روزگار هخامنشیان

orod atapoorمستند «پرسپولیس_شیکاگو» ساخته‌ی اُرد عطاپور در همایش بزرگداشت داریوش بزرگ و بررسی مدیریت ایرانیان در روزگار هخامنشیان نمایش داده می‌شود.

 همایش بزرگداشت داریوش بزرگ با عنوان «بررسی مدیریت ایرانیان در روزگار هخامنشیان» از سوی هفته‌نامه‌ی امرداد با همکاری خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی 15 مهرماه  1398 خورشیدی، ساعت 16:30 تا 20 در تالار فردوسی خانه‌ی اندیشمندان برگزار می‌شود.

مستند «پرسپولیس- شیکاگو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اُرد عطارپور، سرنوشت بخشی از کتیبه‌های تخت‌جمشید را به تصویر می‌کشد.

بر پایه‌ی گزارش‌های باستان‌شناسی، در سال 1312 خورشیدی، در زمان حفاری تخت‌جمشید که با همکاری دانشگاه شیکاگو و به سرپرستی «ارنست هرتسفلد» باستان‌شناس نام‌ور آلمانی انجام ‌گرفت، این گروه باستان‌شناس با هزاران سنگ‌نبشته روبه‌رو شدند که روی آن‌ها با خط میخی ایلامی متن‌هایی نوشته شده بود. این سنگ‌نبشته‌ها برای کشف رمز و خواندن متن به دانشگاه شیکاگو فرستاده و در سال‌های پس از آن بخشی از کتیبه‌ها خوانده شد. بخش کوچکی از این سنگ‌نبشته‌ها در چند سال گذشته به ایران بازگردانده شده است.

«پرسپولیس- شیکاگو» برنده‌ی جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مستند از جشن مستقل مستندسازان سینمای ایران و جشن خانه سینما شده است.

ارد عطارپور، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما است. عطاپور فیلم‌هایی چون «پرنیان»، «مریم»، «از شمس تا شمس»، «خلیج فارس»، «صد و یک سال بلدیه» و «پرسپولیس–شیکاگو» را کارگردانی کرده است. وی همچنین تهیه‌کنندگی فیلم‌های «میدان بی‌حصار»، «منم داریوش»، «تهران چند درجه ریشتر»، «تا انتهای تیره بهار»، «خانه‌ام روی تپه‌هاست»، «زبان ایلامی و من» و «گذر شهر بر آب» را بر دوش داشته است.

بزرگداشت داریوش بزرگ و بررسی مدیریت ایرانیان در روزگار هخامنشیان

مهدی محسنیان‌راد سخنران همایش بررسی مدیریت ایرانیان در روزگار هخامنشیان

میرجلال‌الدین کزازی سخنران همایش بررسی مدیریت ایرانیان در روزگار هخامنشیان

شروین وکیلی سخنران همایش بررسی مدیریت ایرانیان در روزگار هخامنشیان

آرزو رسولی سخنران همایش بررسی مدیریت ایرانیان در روزگار هخامنشیان

سورنا فیروزی سخنران همایش بررسی مدیریت ایرانیان در روزگار هخامنشیان

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09