لوگو امرداد
گزارش تصویری

پاسداشت کهن آیین مهرگان، یادگار نیاکان ایران زمین در کرج

فرخنده جشن مهرگان ۱۳۹۸ با کوشش جوانان زرتشتی کرج و باشندگی همکیشان در محل خانه دولت کرج، باشکوه و فرح‌بخش برگزار شد.

این آیین با نوای سرود ملی و سپس اجرای بندهایی از کلام سپندینه گات‌ها با آوای نونهالان زرتشتی کرج آغاز شد. سپس مهران زنده‌نوش، فرنشین انجمن زرتشتیان کرج در سخنانی این جشن باستانی را به باشندگان شادباش گفت و از دست اندرکاران به ثمر رسیدن برنامه سپاسگزاری کرد.

شاهنامه خوانی، حرکات موزون نونهالان، مسابقه و نمایش کمدی از دیگر برنامه‌هایی بود که فرزندان زرتشتی کرج برای این شب محیا کرده بودند و مورد توجه همکیشان باشنده قرار گرفت. در اجرای
هنرمندان تریتی باستانی اله آبادی (شاهنامه خوان پنج ساله)، پیمان خسرویانی، رونیکا سرداری، ساقی فرهنگ، سپیده فرهنگ، سپند بلندی، مژگان نمیرانیان به استادی و سرپرستی موبدیار پریا ماوندی، هموندان گروه نقالی و شاهنامه‌خوانی زرتشتیان ایران هستند که در جشن مهرگان کرج هنرمندانه شاهنامه‌خوانی را به اجرا نمایش گذاشتند.

همچنین در بخشی از برنامه، انجمن زرتشتیان کرج و باشگاه جانباخته کامران گنجی از آموزگاران کلاس‌های دینی، مقام آوران مسابقات مانتره و المپیادهای علمی و نیز وزرشکاران برتر کرجی در یک سال گذشته، سپاسداری کرد.

گزارش تصویری از برگزاری خجسته آیین مهرگان، یادآور پیروزی داد، پایبندی به عهد و پیمان، مهر و همازوری، به روز مهر ایزد از ماه مهر برابر با چهارشنبه 10 مهرماه را در ادامه می‌بینید:

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

فرتورها رسیده است

7777

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30