لوگو امرداد
به مناسبت بیست‌وچهارمین سالگرد روانشاد رستم نوشیروان بلیوانی

می‌کوشید تا آینده مردمش روشن باشد

بلیوانی1نمی‌شود از محله شریف‌آباد گفت و از روانشاد رستم نوشیروان بلیوانی حرفی نزد بیش از نیم قرن خدمت در انجمن زرتشتیان شریف‌آیاد، وی را به یک چهره نام آشنا وماندگار شریف آبادی تبدیل کرده است.
آن زنده یاد در سال ۱۲۹۷ خورشیدی در شریف آباد اردکان – یزد به‌دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در شریف‌آباد و متوسطه نظام قدیم را در یزد به پایان رسانید سپس تحصیلات حقوق را پشت سر گذاشت و کار وکالت دادگستری را در سال۱۳۳۴خورشیدی در اردکان شروع نمود. حسب نیاز، مدت‌ها به عنوان آموزگار در شریف‌آباد و حسن‌آباد میبد به تدریس در مدارس پرداخت.
با روانشاد تهمینه مندگار آبادیان ازدواج نمود که حاصل آن ۶ دختر و سه پسر بود زنده یاد موبد گشتاسب بلیوانی رییس سابق انجمن زرتشتیان شریف‌آباد یکی از فرزندان ایشان بود.
از ابتدای جوانی وارد فعالیت‌های اجتماعی شد و در ۲۰سالگی (۱۳۱۷ خورشیدی) به عضویت انجمن زرتشتیان شریف‌آباد در آمد و درسال ۱۳۲۱ خورشیدی عضو رسمی کمیسیون نظارت بر امور وقف و گهنبار و مصارف مال‌الاجاره شریف آباد گردید.
در سال ۱۳۲۴ خورشیدی با اکثریت آرا به ریاست انجمن زرتشتیان شریف‌آباد برگزیده شد و تا سال ۱۳۷۷ خورشیدی (واپسین لحظات زندگی) در این سمت انجام وظیفه نمود.
روانشاد رستم بلیوانی در تاریخ ۷/12/ ۱۳۵۱ خورشیدی با ۹۲درصد آرا (۱۸۸۶ رآی از ۲۰۵۰ رآی) به عضویت انجمن شهر اردکان نیز انتخاب و به همشهریان خود خدمت نمود.
آینده‌نگری، پشتکار و شهامت از مهمترین خصوصیات وی در فعالیت‌هایش بود از شاخص‌ترین اقدامات آن روانشاد در مدت خدمت خود در انجمن، به ثبت رساندن انجمن زرتشتیان شریف‌آباد و زیارتگاه‌های حوزه انجمن یعنی پیرسبز، پیر هریشت، پیر پارس بانو، معابد و آرامگاه (دخمه به اضافه اراضی حریم آن به مساحت بیش از یک صد هکتار در سال ۱۳۳۶ خورشیدی) شریف‌آباد و دریافت اسناد برخی از نیایشگاه‌ها و حکم تولیت آنها از طرف انجمن بود‌.
روانش شاد، یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

کارت بلیوانی

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30