لوگو امرداد

اعتراض نماینده ایرانیان زرتشتی در پی درگذشت مهسا امینی

مهسا2دکتر اسفندیار اختیاری به دنبال درگذشت مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله کردستانی، خواستار برخورد قضایی و اشد مجازات با مقصران این حادثه نابخشودنی شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها مهسا امینی دختر جوان ۲۲ ساله کردستانی دو روز قبل توسط «گشت ارشاد» به بازداشتگاه خیابان وزرا برده شده بود. این دختر جوان، امروز، آدینه ۲۵ شهریور ماه، روی تخت بیمارستان کسری، در حالی که دو روز از به کما رفتن او می‌گذشت. چشم از جهان فروبست.
پیام اعتراض نماینده ایرانیان زرتشتی نسبت به این فاجعه تلخ بدین ترتیب است:
«به نام دانای بزرگ هستی بخش
“ایریستَنام. اوروانُو. یَزَمئیده. یا اَشَه اُونام. فرَوَشَه یُو”
به روان پاک درگذشتگان پارسا درود باد
مهسا عزیز؛ دختر خوب ایران زمین، ایران در سوگت می‌گرید.
چقدر سخت است، چقدر دردناک است.
چه دردی بدتر از این که دختری از تبار گردآفرید دیگر در بین ما نیست.
چه ظلمی بیش از این که فرشته‌ای از بین ما پر کشید.
چه بگویم که کلمات در بیان این درد قاصر است.
فاجعه از دست دادن مهسا فرزند ایران زمین، غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است. این رخداد تلخ و غم‌انگیز را به نمایندگی از سوی زرتشتیان، آرامش باد می‌گویم.
از پروردگار یکتا و بی همتا برای همه ایرانیان بخصوص بانوان این مرز و بوم و خانواده امینی بزرگ، شکیبایی پذیرش این درد بزرگ را آرزومندم و بدیهی است که برخورد قضایی و اشد مجازات برای مقصران این حادثه نابخشودنی، حداقل خواسته ایرانیان است.
روانش شاد و بهشت برین جایگاهشان
دکتر اسفندیار اختیاری
نماینده ایرانیان زرتشتی

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. با سپاس از آقای اختیاری، نماینده زرتشتیان برای این پیام. شوربختانه باید گفت که این نوع از حوادث کم نیستند و بدبختانه به طور متناوبی خبرهای آن مخصوصا امروزه به خاطر وجود شبکه های اجتماعی منتشر می شوند. هر حادثه ایی از این نوع که حق شهروندی و آزادی های اولیه یک انسان را سلب می کند، برای هر ایرانی با هر قومیت و دین و باوری، در هر زمانی اتفاق می افتد بسیار نگران کننده است.

  2. امیدوار باید بود که واقعیت روشن شود و افراد خاطی مجازات شوند. اما برای این که قدم بیشتری برداریم در قدم اول بسیار خوب است که از جامعه خودمان شروع کنیم. آگاهی رسانی، مدرن شدن، قانونمدار شدن، روشمند شدن و پاسخگو شدن ساختار جامعه کوچک خودمان اولین قدم برای بهتر شدن است. این از «انجمن موبدان» تا «گردهم ایی انجمن ها و نهادهای زرتشتی» تا تک تک انجمن ها و مسوولین جامعه خودمان شروع می شود. در قدم دوم شاید بسیار مناسب باشد که حقوق شهروندی برابر برای همه و برابر شدن افراد در استفاده از فرصت ها شغلی و زندگی به طور عمومی و در قانون توسط مسوولین جامعه امان مورد مطالبه قرار بگیرد. امیدوار باید بود که جامعه زرتشتی به عنوان جامعه ایی پیشرو نمونه ایی باشد برای این.

  3. با ابراز تاسف از درگذشت جوان ایرانی و با تشکر از نماینده ایرانیان زرتشتی که به مانند چند نماینده دیگر مجلس بیانیه نوشتند. ولی آیا تنها این بیانیه کفایت میکند؟ ما از نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم برای مجازات آمران و عاملان این حادثه تلخ و عدم تکرار آن قوانین مشخص سختگیرانه را مصوب کنند. احتمالا این بیانیه میتوانست به سایر حوادث مشابه و نیاز به تحول اساسی در گشت ارشاد نیز اشاره داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04