لوگو امرداد

آیین‌نامه سنگ مزار آرامگاه زرتشتیان یزد منتشر شد

photo 2023 01 21 18 10 40انجمن زرتشتیان یزد برای هماهنگی در آرامگاه، ویژگی سنگ مزار درگذشتگان را به آگاهی رساند.
پیرو آگاهی‌رسانی انجمن زرتشتیان یزد، یکی از مهمترین برنامه‌های انجمن زرتشتیان یزد برای آرامگاه زرتشتیان حفظ یکپارچگی آرامگاه و برتری‌نداشتن مزار درگذشتگان از هر طبقه و جایگاه اجتماعی است. در این راستا  کلیات امور آرامگاه درگذشته مشخص شده و همگان می‌بایست آن را رعایت کنند.
انجمن زرتشتیان یزد پیرو مصوبه و آیین‌نامه، از فرد متقاضی تعهد می‌گیرد چنانچه درخواست‌دهنده سنگ مزار را تهیه کند، سنگ‌ها باید بر پایه‌ی این آیین‌نامه باشد. چنانچه سنگ مزار برابر با شرایط یادشده تهیه نشود برای حفظ نظم و یکپارچگی آرامگاه، می‌بایست آن را اصلاح کند و درباره‌ی عدم نصب و یا حذف سنگ غیراستاندارد حق هرگونه اعتراض را از خود سلب خواهد کرد.

photo 2023 01 21 18 10 46

 ویژگی‌های سنگ مزار آرامگاه زرتشتیان یزد به شرح زیر در آیین‌نامه‌ مشخص شده است:

ابعاد:
70×40 سانتی متر سنگ نوشته (عمودی) با ضخامت 4 سانتی متر
150×50 سانتی مترسنگ رو (افقی) با ضخامت 4 سانتی متر 420×30 سانتی مترسنگ دور با ضخامت 2 یا 3 سانتی متررنگ کاملاً سفید

عکس:
15×20 سانتی متر کاشی یا شیشه با ضخامت 1.5 تا 2 سانتی متر در بالا سمت چپ

جنس:
همکیشان در انتخاب جنس و نوع سنگ آن‌گونه که خود صلاح می‌دانند می‌توانند انجام دهند، اما سنگ منتخب انجمن که دارای استقامت و رنگ به نسبت خوب و با قیمت مناسب است، سنگ نی‌ریز فارس است که ممکن است درمواردی دارای «رگه» و «زدگی» یا «لکه» ‌باشد. بنابراین چنانچه نسبت به موارد یادشده اعتراض ندارید، سنگ پیشنهادی انجمن را انتخاب نمایید، در غیر این‌صورت می‌توانید خودتان سنگ را با رعایت استانداردهایی که در بالا آمده خریداری و به آرامگاه زرتشتیان یزد تحویل دهید.

توجه: نصب سنگ فقط به دست نیروهای انجمن زرتشتیان یزد انجام خواهد شد و درصورت عدم رعایت موارد یادشده، سنگ نصب شده جمع‌آوری خواهد شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12