لوگو امرداد
با تصویب در نشست چهلم انجمن زرتشتیان تهران

ساختمان سلطان هورمزدی از دستور مجمع خارج شد

تبدیل به احسن ساختمان سلطان هورمزدی با رای اکثریت هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران از دستور کار مجمع همگانی خارج شد.

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد خروج مصوبه‌ی تبدیل به احسن ساختمان وقفی سلطان هورمزدی از دستور نشست مجمع همگانی را در هیات‌مدیره مطرح کرد و در این باره گفت: به طور ویژه در مورد یکی از دستورهای مجمع نیاز به کسب اطلاعات بیشتر بود. در این مورد رای‌گیری شد چون تصویب یک شبه کار درستی نیست. با پیش آمدن شرایط جدید می‌توان مصوبه را از دستور مجمع خارج کرد و برداشتن آن مصوبه از دستور مجمع کاری غیرطبیعی نیست.

خانه‌ی موقوفه‌ی سلطان موردی است که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر بود. سازمان زنان زرتشتی، انجمن موبدان و یک طبقه مسکونی کاربران این ساختمان هستند. برای کسب اطلاعات از کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران درخواست کارشناس کردیم. استاد پیشکسوت از دانشگاه امیرکبیر با پیشینه‌ی کاری برجسته در بهسازی ساختمان‌هایی مانند موزه ایران باستان، کاخ آپادانا و این گونه اماکن برای کارشناسی وضعیت ساختمان معرفی شد. پس از بازدید از ساختمان، وی گزارش کارشناسی ارایه کرد مبنی بر این که ساختمان سلطان هورمزدی با قدمت 70 سال دارای اسکلت باربر تیر آهن در سه طبقه با طاق ضربی است. با توجه به قدمت ساختمان جهت نیروهای قایم با کاربری مسکونی قابل بهره‌برداری است و در نیروهای افقی مانند زلزله و … فاقد مقاومت بوده و تخریب خواهد شد. ساختمان برای کاربری مسکونی طراحی و اجرا شده است و با توجه به قدمت آن، از ساختمان یاد شده نبایستی به عنوان تالار اجتماعات، کتابخانه و یا کلاس‌های آموزشی استفاده کرد زیرا برابر با آیین‌نامه‌ها، سربار این گونه تجمع  بیشتر از کاربری مسکونی است.

مهندس کارشناس با حضور چهار تن از هموندان سازمان زنان (مهرانگیز شهزادی، فرنشین سازمان زنان زرتشتی، پروین اوشیدری، جانشین فرنشین سازمان زنان زرتشتی، سیما بزرگ‌چمی و رکسانا پرتوی‌نیا هموندان سازمان زنان زرتشتی)، دکتر مهشید هورمزدی یکی از واقفان ساختمان سلطان، موبد سهراب هنگامی از انجمن موبدان، افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و فرشوشتر ماوندادی از امور ساختمان توضیح کامل را ارایه کرد.

با توجه به وضعیت موجود پیشنهاد این است که فعلا از دستور کار مجمع خارج ‌شود و در مجمع پیش‌رو مطرح نشود. در دستور کار مجمع تیرماه قرار بگیرد. این به آن معنی نیست که خطرات اعلام نشود.

کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات با بیان این نکته که همه‌ی مواردی که در دستور نشست مجمع همگانی قرار گرفته است باید در مجمع مطرح شود و با رای مجمع اجرای آن رد و یا پذیرفته شود، در ادامه افزود: با طرح این موارد در مجمع همگانی ممکن است دهشمند نیک‌اندیشی ساخت آن را برعهده بگیرد. در صورتی که خسارتی از جانب این ساختمان‌های فرسوده پیش آید انجمن مسوول هست.

سپس، مصوبه‌ی هیات‌رییسه مبنی بر موضوع تبدیل به احسن ساختمان سلطان هورمزدی از دستور نشست مجمع همگانی فوق‌العاده خارج شود، به رای گذاشته شد با 12 رای موافق به تصویب رسید. (3 رای ممتنع و 4 رای مخالف)

با موافقت هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران تبدیل به احسن ساختمان سلطان و بهسازی آن به زمانی دیگر موکول شد.

مجمع همگانی فوق‌العاده انجمن زرتشتیان تهران با دستور تبدیل به احسن کردن پنج مورد از املاک انجمن چهارم بهمن‌ماه 1398 خورشیدی تشکیل می‌شود.

نشست چهلم هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه 23 دی‌ماه 1398 خورشیدی برگزار شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-08