لوگو امرداد

تخت جمشید در جایگاه نخست بازدید نوروزی 1402

takhtejamshidیادمان باستانی «تخت جمشید» در نوروز ۱۴۰۲ خورشیدی، پربازدیدکننده‌ترین پایگاه میراث جهانی ایران شناخته شد.

به گفته‌ی رضا سامه، مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، «تخت جمشید» در نوروز ۱۴۰۲ پربازدیدکننده‌ترین پایگاه میراث جهانی ایران معرفی شد. پایگاه‌های میراث جهانی میدان امام اصفهان، باغ فین کاشان و پاسارگاد  در رتبه‌های پس از  تخت جمشید جای گرفتند.

به گزارش ایسنا، رضا سامه با پایان فعالیت نوروزی پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، از وضعیت بازدید این پایگاه‌ها گزارش داد و گفت: پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در  استان‌های فارس (۵۲۱هزار و ۹۱۲ بازدید)، اصفهان (۴۳۷ هزار ‌و ۲۲۳ بازدید)، کرمان (۱۵۳ هزار و ۵۰۴ بازدید)، کرمانشاه (۱۳۴ هزار و ۲۰۸ بازدید) و خراسان رضوی (۱۳۳ هزار و ۲۵۹ نفر) به ترتیب پنج استان برتر از دید بیش‌ترین شمار بازدیدکننده هستند.

او افزود: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و ۴۹ تَن بیش‌ترین بازدیدکننده را داشته است. پس از آن به ترتیب، مجموعه میراث جهانی میدان امام(ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد جای دارند.

مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر آمار کلی موزه‌ها، محوطه‌ها و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را تا یازدهم فروردین‌ماه، نزدیک به شش میلیون نفر اعلام کرده بود که بر این اساس، به ترتیب سایت‌موزه تخت جمشید، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کاخ‌موزه چهلستون، قلعه‌موزه فلک‌الافلاک و مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ گلستان بیش‌ترین بازدیدها را داشته‌اند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30