لوگو امرداد

کتاب بررسی داستان رستم و سهراب، چاپ برسم منتشر شد

rostam3کتاب بررسی داستان رستم و سهراب از دیدگاه اساطیر هند و ایرانی به قلم دکتر کبری تکلوبیغش از تازه‌های نشر برسم به بازار کتاب آمد.
داستان رستم و سهراب از دیدگاه اساطیر هند و ایرانی، پژوهشی دیگر است که بر مبنای آشنایی با فرهنگ ایران باستان و زبان‌های باستانی استوار گردیده، به همین دلیل در جای‌جای این پژوهش، از متون اوستایی و فارسی میانه‌ی زردشتی بهره‌ها گرفته شده است. در این پژوهش که در چهار فصل منظم گردیده است سعی بر آن شده که با نگاهی دیگر به این غم‌نامه نگریسته شود.
در معرفی بخش‌های کتاب آمده است: در فصل یک تلاش شده تا در پسِ شخصیت‌های این داستان، اهریمنان و اهوراییان را بنمایانیم. در پس شخصیت افراسیاب، اَنْگرَه‌مَینو (=روح خرابکار، اهریمن) را دیدیم و در پس شخصیت تهمینه، ایزد سپندارمذ را و….
در فصل دوم به نقش تقدیر، سرنوشت و اندیشه‌های زروانی حاکم بر شاهنامه و تاثیر اختران در تعیین سرنوشت آدمیان توجه شده است.
در فصل سوم سعی بر آن شد تا دریابیم که رستم، این گُرد سجستانی، تجلی کدام ایزد است؟ چرا که برخی پژوهندگان رستم را تجلی ایزد مهر دانسته‌اند و برخی تجلی ایزد بهرام و برخی تجلی ایزد بهرام.
در فصل چهارم نیز با توجه به متون اوستایی و فارسی میانه زردشتی، به بررسی چند نکته پرداخته شده است.

این کتاب در 208 رویه در قطع وزیری، بهار 1402 از سوی نشر برسم به چاپ رسیده است. هزینه‌ی آماده‌سازی کتاب با دهش دکتر بابک امینی‌نیا فراهم آمده است.

دوستداران می‌توانند از راه تماس با شماره‌های 31- 02188325329 این کتاب را خرید پُستی انجام دهند.

لینک فروش اینترنی کتاب بررسی داستان رستم و سهراب از دیدگاه اساطیر هند و ایرانی

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04