لوگو امرداد

پرسش‌نامه‌ی دین و زندگی دیر رسید

13960807 184049 667 استرس 2 بازهم پدیده‌ی ناهماهنگی در برگزاری آزمون نهایی درس دین و زندگی پایه‌ی دوازدهم دبیرستان دیده شد.
دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم، آزمون نهایی را ساعت 8 بامداد امروز یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه 1402 با درس دین و زندگی آغاز کردند. تقریبا در همه‌ی حوزه‌های امتحانی شهر تهران، پرسشنامه دینی با تاخیر از ۴۰ دقیقه تا دوساعت توزیع شده است و حتا دانش‌آموزی از ناهماهنگی در پاسخنامه‌ گفت که خودش نام و نام‌خانوادگی، نام حوزه و مشخصات شناسه‌ی برگه را بر روی سربرگ پاسخنامه نوشته است. شمار پرسش‌ها نیز همسان نبوده است. در گفت‌وگو با دانش‌آموزی دیگر پرسشنامه با 10 پرسش را پاسخ داده است. البته زمان کافی برای پاسخگویی به پرسش‌ها در اختیار دانش‌آموزان گذاشته‌اند. اما نگرانی دانش‌آموزان، خستگی ناشی از بلاتکلیفی و انتظار رسیدن برگه‌های آزمون را نمی‌توان انکار کرد. خطا در مدیریت برگزاری آزمون نهایی موجب اختلال در به یادآوری مطالب می‌شود. این در حالی‌ست که امتحانات نهایی دوازدهم، تعیین معدل کتبی برای تاثیر‌گذاری در کنکور سراسری است. امسال تاثیر معدل در کنکور 1402 به میزان 40 درصد قطعی است و اگر دانش‌آموز بتواند نمرات خوبی در امتحانات نهایی به دست آورد تا میزان زیادی در رتبه‌ی او اثر مثبت خواهد داشت. برای درس عمومی مانند دینی، تنها چیزی که اهمیت دارد نمره‌ی امتحان نهایی این درس است. امتحانات‌نهایی قرار است برای ورود به دانشگاه در دروس عمومی ۱۰۰٪ سهم داشته باشد.
از اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی ایرانیان زرتشتی در مجلس، علت این دیرکرد را جویا شدیم به گفته‌ی ایشان امسال آموزش و پرورش برای نخستین بار شرایط تصحیح الکترونیکی امتحان نهایی ایجاد کرده و تصحیح آزمون در سطح کشوری خواهد بود تا از ناعدالتی آموزشی در حق دانش‌آموز جلوگیری کند. این اولین‌ تجربه‌ی تصحیح الکترونیکی است، تا به روال بیفتد ناهماهنگی‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت. نماینده‌‌ پیگیر این دیرکرد و ناهماهنگی است و به دانش‌آموزان سفارش کرده چنانچه اختلالی در آزمون آنها پیش آمده، اعتراض خود را به صورت کتبی به مدیریت حوزه امتحانی اعلام کنند و تصویر آن را برای پیگیری به دفتر دکتر اختیاری بفرستند.
می‌توانید در بخش دیدگاه پایین همین پست تجربه‌های مشابه و ناهماهنگی در برگزاری آزمون را بنویسید تا مسوولان پیگیری کنند. امیدواریم با پیگیری‌های مسوولان اینگونه ناهماهنگی‌ها تکرار نشود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30