لوگو امرداد
همزمان با جشن مهرگان

کنسرت موسیقی شهپر، با سروده‌هایی از شاهنامه برگزار می‌شود

shahparگروه موسیقی فیوژن «شهپر» به سرپرستی و خوانندگی محسن مرعشی؛ دوشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ خورشیدی، همزمان آیین مهرگان، کنسرت خود را با قطعاتی از سروده‌های داستان‌ رستم و سهراب، رستم و اسپندیار، فریدون و ضحاک، منوچهر شاه، کیخسرو و افراسیاب و داستان سیاوش، در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، برگزار خواهد کرد.

این گروه سال‌هاست با محوریت بهره‌گیری از کلام بزرگان و مفاخر شعر و ادب پارسی چون: مولانا، حافظ، خیام و … فعالیت دارد. آنچه این گروه موسیقی را متمایز و شاخص کرده است؛ ارایه‌ی تاریخ حماسی استوره‌های پارسی با بهره‌گیری از سروده‌های شاهنامه‌ی فردوسی در قالب موسیقی «فیوژن» است که تاکنون مانند نداشته است.

گروه موسیقی «شهپر» کوشیده است داستان‌های شاهنامه را با ملودی و سازبندی‌هایی نزدیک به دل‌بستگی‌های نسل جوان و با آمیزه‌ای (:تلفیقی) از سازهای اصیل ایرانی در کنار سازهای جهانی، تنظیم و اجرا کند و نگاهی متفاوت‌تر از آنچه که تا به امروز در پیوند با موسیقی شاهنامه به انجام رسیده است، به نمایش بگذارد.

در پیِ همراهی بزرگان فرهنگ و هنر و استقبال مخاطبان از کنسرت‌های داخل و خارج از کشور شهپر، این گروه در حال ضبط آثار خود و ارایه‌ی آن در چهارچوب آلبوم موسیقی است.

عرفان پُرقوه تنظیم‌کننده و رهبر گروه و نیز نوازنده سازهای بادی و گیتار بیس، مهران منفرد نوازنده گیتار الکتریک، هومان حیدری نوازنده سنتور و جواد و تورنگ سلیمانی نوازندگان سازهای کوبه‌ای از دیگر اعضای گروه موسیقی شهپر هستند.

پشتیبانی چهره‌های نام‌آشنای حوزه‌ی فرهنگ و هنر همچون: دکتر جلال خالقی مطلق، دکتر ژاله آموزگار، دکتر محمد بقایی‌ماکان، دکتر عباس خیرآبادی، دکتر جلال‌الدین کزازی، دکتر علیرضا قیامتی، استاد نادر مشایخی، استاد اصغر همت، استاد محمدعلی سجادی و جاویدنام زنده یاد دکتر ابوالفضل خطیبی از فعالیت موسیقایی شهپر در حوزه‌ی شاهنامه، سبب شد تا این گروه با انگیزه‌ای افزون‌تر به کار خود ادامه دهد.

گفتنی‌ست نظارت و تصحیح اشعار را  دکتر جلال خالقی به‌گونه‌ی مستقیم بر بر دوش دارند.

کنسرت موسیقی شهپر با اجرا و گردانندگی استاد مسعود فروتن برگزار می‌‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-11