لوگو امرداد
در نشست چهل‌ودوم انجمن زرتشتیان تهران

برنامه و زمان برگزاری جشن سده اعلام شد

sadeh11خجسته آیین سده، جشن پیدایش آتش، در مجموعه فرهنگی ورزشی مارکار تهرانپارس برگزار می‌شود.

جشن سده، روز مهرایزد از ماه بهمن در گاهشمار زرتشتی برابر با پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه 1398 خورشیدی از ساعت 16 در همایشگاه مارکار تهرانپارس برگزار می‌شود. جشن سده‌ در تهران ویژه‌ی زرتشتیان است.

جشن سده‌ی امسال با همکاری سازمان جوان زرتشتی تهران (سازمان فروهر) اجرا می‌شود. میترا نمیرانیان، فرنشین کمیسیون دینی و فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران، در نشست چهل‌ودوم از چگونگی برگزاری جشن سده گزارش ارایه کرد. وی با بیان این که با باشندگی افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، رستم فولادی فرنشین دبیرخانه با مسوولان سازمان فروهر پیرامون برنامه‌ریزی جشن سده جلسه‌ی مشترک تشکیل شد، در ادامه گفت: همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌ها انجام شد. در زمینه‌ی مکان‌یابی آتش افروزی، مسوولان آتش‌نشانی با بازدید از مارکار، زمین بازی کودکان را از دید کارشناسی برای آتش‌افروزی مناسب ندانستند. تصمیم بر این شد که آتش‌افروزی در زمین بسکتبال که از باد محفوظ است و پوشش گیاهی پیرامون آن نیست، انجام شود. مامور آتش‌نشانی به عنوان کارشناس اعلام کرد که با زیرسازی با شن و سیمان بعید است برای اسفالت زمین خرابی پیش آید. پیش‌بینی‌های بایسته برای زیرسازی آتش با پشم سنگ و آجر در نظر گرفته شده است.

وی اجرای موسیقی، شاهنامه‌خوانی، نیایش موبدان و سپس آتش افروزی را از برنامههای جشن اعلام کرد. همچنین اجرای برنامه‌های سرگرمی کودکان و برپایی میز فروش از بخش‌های جنبی جشن است.

پیش از این مبلغ 200 میلیون ریال هزینه‌ی برگزاری جشن سده مصوب شد.

نشست چهل‌ودوم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه هفتم بهمن‌ماه 1398 خورشیدی برگزار شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06