لوگو امرداد
در نشست 49 انجمن زرتشتیان تهران:

 تصویب شیوه‌نامه‌ برای ادامه عملیات نوسازی موقوفه کیخسروی

photo 2023 09 28 12 27 32 e1695891583418یک گروه ویژه برای ادامه عملیات نوسازی ساختمان موقوفه کیخسروی تعیین شد. شیوه‌نامه‌ای برای این گروه نوشته شد تا بتوانند آن را برای چابک‌سازی در کار تکمیل این ساختمان به مدت خیلی کوتاه جایگزین آیین‌نامه معاملات کنند.

مصوبات

*صورت‌جلسه تعیین گروه ویژه برای ادامه عملیات نوسازی موقوفه کیخسروی

افشین نمیرانیان: پیرو مصوبه دو هفته گذشته که قرار بود برابر برنامه زمان‌بندی سه یا چهار ماهه، بیشینه مبلغ 25 میلیارد ریال به ساختمان کیخسروی تزریق شود، باید سازوکاری داشته باشیم تا این حجم از پول را بتوان جابه‌جا کرد. با چند تن از دوستان مشورت کردیم و قرار شد که صورت‌جلسه‌ای تهیه شود که همه و یا هرکسی که مایل بود آن را امضا کند. این صورت‌جلسه قرار است جایگزین آیین‌نامه معاملات برای مدت خیلی کوتاه شود تا ما بتوانیم با چابکی هزینه‌های این ساختمان را پرداخت کنیم. بر اساس این صورت‌جلسه فرنشین هیات‌مدیره، خزانه‌دار و جانشین فرنشین به‌عنوان صاحبان امضا هستند.

متن این صورت جلسه به این شرح است:

پیرو تعیین شرح عملیات و برنامه زمان‌بندی، اختصاص تا سقف 25 میلیارد ریال برای ادامه پروژه ساخت موقوفه کیخسروی در نشست 29 آبان 1402 هیات‌مدیره انجمن به‌منظور تدوین یک نظام چابک دارای تخصص و اعتبار، جلسه‌ای در تاریخ ششم آذرماه 1402 با حضور امضاکنندگان زیر برقرار و موارد زیر مورد موافقت حاضران قرار گرفت.

  • یک گروه ویژه با حضور آقایان افشین نمیرانیان، فرنشین و شابهرام سیروسی، خزانه‌دار به‌عنوان اعضای ناظر و آقایان بابک شهریاری فرنشین کمیسیون مالی، ساسان نیکنام، فرنشین کمیسیون املاک و موقوفات، نوذر نوذری، دبیر انجمن، ویسپا سیروسی مجری مورد وثوق ناظر پروژه، به‌عنوان اعضای کارشناس به مدت چهار ماه تشکیل می‌گردد.
  • سفارش خرید هرگونه مصالح، اسباب و تجهیزات لازم برای اجرای پروژه با حداقل قیمت 200 میلیون ریال پس از گرفتن حداقل سه پیش‌فاکتور با انتخاب و تشخیص و تایید گروه انجام شود.
  • هرگونه استخدام پیمانکار و مقاطعه‌کار برای اجرای هر بخش از پروژه با انتخاب و تشخیص و تایید گروه انجام می‌شود.
  • مستند مربوط به انتخاب، تشخیص و تایید گروه در هر مورد به امضای حداقل سه نفر از اعضای کارشناس و همچنین اعضای ناظر گروه در زیر پیش‌فاکتور، فاکتور، قرارداد پیمانکاری، گواهی انجام کار توسط پیمانکار و مقاطعه‌کار و امثال آن، خزانه‌دار و حسابداری انجمن مجوز خواهند داشت هرگونه پیش‌فاکتور یا فاکتور تایید شده مرتبط را پرداخت کنند. توضیح اینکه برای پرداخت نیازی به مصوبه ندارد از خزانه‌داری به حسابداری می‌رود و آنجا پرداخت می‌شود.
  • گروه موظف است در پایان هرماه گزارشی از اقدامات و مصوبات خود را تهیه و جهت ارایه به هیات‌مدیره در اختیار دبیر انجمن قرار دهد.
  • مفاد این صورت‌جلسه در نخستین نشست هیات‌مدیره خوانده‌شده و به رای گذارده شود.

مهردخت شهریاری: این برای مبلغ بالای بیست میلیون تومان واضح نیست.

افشین نمیرانیان: برای زیر بیست میلیون تومان پیش‌فاکتور نمی‌خواهد.

جمشید دارابیان: تنها اگر یک کارپرداز اضافه کنید من مشکلی ندارم، اکنون این از دید حسابداری اشتباه است. ساختمان کیخسروی تعدادی اسناد دارد که نکات حسابداری در آن رعایت نشده است. وقتی یک مدیر هم کار خرید را انجام می‌دهد و هم کار خودش را این کار درست نیست. در کنار شما باید یک مشاور کارپردازی باشد.

افشین نمیرانیان: این مشاور کارپرداز را دقیقا توضیح بدهید. مجموعه خریدها تقریبا مشخص است و کلیات آن گفته‌شده است. کسانی که به‌عنوان متخصص هستند به غیر از ویسپا سیروسی همگی اینجا هستند. اشکالی ندارد که مشاوره کارپردازی بگیریم ولی من برای ساختمان متوجه نمی‌شوم چه لزومی دارد. اگر لازم به‌اضافه شدن است اشکالی ندارد. باید سریع این کار را انجام بدهیم.

کوروش آذرگشاسبی: این صورت‌جلسه باید نامش دستورالعمل باشد که اجازه تام‌الاختیار از هیات‌مدیره داشته باشد تا کار انجام دهد. این توسط چه کمیسیونی تنظیم‌شده است.

افشین نمیرانیان: با توجه به نیازی که احساس کردم هفته پیش از دوستان خواهش کردم که نیم ساعت زودتر بیایند تا صحبت کنیم.

فرامرز پوررستمی: این گزارشی که هرماه می‌دهند باید گزارش توصیفی، کلی و قانع‌ کننده همراه با نکات کلیدی باشد و گزارش کلی ندهند.

جمشید دارابیان: صحبت من در مخالفت با این گروه نبود من در کار ساختمان وارد نیستم و به‌عنوان پیشنهاد مطرح کردم.

افشین نمیرانیان: کوروش آذرگشاسبی گفت نام این را آیین‌نامه یا دستورالعمل بگذاریم با توضیحی که دادید شاید به مشکل آیین‌نامه‌ای بربخوریم بگذارید نامش صورت‌جلسه باشد چون اگر 10 تن امضا کنند آن‌وقت مثل طرح دوفوریتی می‌شود.

مهرداد کاویانی، بازرس انجمن: در نشست دو هفته پیش چگونگی خرج کردن این 25 میلیارد ریال مصوب شد. چرا دوباره اختیار از کل هیات‌مدیره گرفته می‌شود؟ من آن روز از ساسان نیکنام پرسیدم که قیمت تمام‌شده این را برآورد کردید؟ گفت شاید بیشتر شود. چیزی که خردجمعی می‌تواند برای آن تصمیم بگیرد با این کار و این تعداد کم به نظرم اختیار را از کل هیات مدیره گرفته‌اید.

جمشید دارابیان: من این را خردجمعی می‌بینم که وقتی که در این کار من متخصص نیستم خودم را کنار بکشم و کار را به متخصصان بدهم.

فرشاد فرهی‌فر: 50 درصد حل‌شده، آیا آن سه یا چهار تن حاضرند این مسوولیت را بپذیرند.

افشین نمیرانیان: ما با همه صحبت کردیم.

نوذر نوذری: این اختیار صددرصد نیست، در پیمانکاری مرحله‌به‌مرحله جلو می‌رود ما خرید مواد اولیه را در مرحله نازک‌کاری داریم و بحث سلیقه، دوام و مدل شاید مطرح باشد. در فاکتورهای صادره باید مدت زمان پرداخت را اولویت‌بندی کنیم.

مفاد این شیوه‌نامه ادامه عملیات ساخت موقوفه کیخسروی بر اساس صورت‌جلسه پیوست تصویب گردید.

 

*پیشنهاد شد برای مراسم شب چله سازمان زنان زرتشتی، جهت پذیرایی و شام مبلغ با تخفیف، نفری ۲۲۰ هزار تومان باشد.

مهردخت شهریاری: سازمان زنان شب چله را متفاوت از سال‌های پیش قرار است بگیرند. چون پذیرایی را پرسی برگزار می‌کنند بنابراین هزینه بسته‌بندی با ظروف یک‌بار مصرف بالاست. تقریبا با برآوردی که کردیم نفری ۲۵۰ هزار تومان شده که با تخفیف  ۲۲۰ هزار تومان می‌شود.

فرامرز پوررستمی: تخفیف باید مبنا داشته باشد. این 30 هزار تومان تخفیف نیست بیش از این حرف‌هاست، آیا برای گروه‌های دیگر هم به همین منوال خواهد بود. ما باید استانداردی داشته باشیم که برای همه قابل‌اجرا و دفاع باشد.

کوروش آذرگشاسبی: جشنی مثل شب یلدا باید به شکلی باشد که هزینه‌های آن پایین باشد که مردم همگی بتوانند شرکت کنند، مثلا شام ندهند تا هزینه پایین بیاید و هرکسی دوست داشت بیاید، دورهم باشند و تعداد محدود نباشد.

افشین نمیرانیان: سازمان زنان که یکی از کمیسیون‌های انجمن نیست بلکه خودش مستقل است. خودشان درخواست کردند و می‌خواهند به این شکل برگزار کنند تنها درخواستی که کردند این بود که قیمتی را مشخص کنیم و با توجه به تخفیف، قیمت نهایی را به آن‌ها اعلام کنیم، البته درخواست آن‌ها درواقع تخفیف بوده و کمیسیون خدمات نظرش را برای رای‌گیری بیان کرده است. چون تا حالا این‌گونه بسته‌بندی و قیمت نداشتیم، سخن، فرامرز پوررستمی تقریبا درست است ما الآن نمی‌دانیم چه مقدار داریم تخفیف می‌دهیم. پس فعلا روی چه مقدار تخفیف صحبت نکنیم بهتر است پیشنهاد 220 هزار تومان که مطرح‌شده را به رای بگذاریم.

جمشید دارابیان: من موافق افزایش قیمت در خیلی جاها هستم ولی شب یلدا را به چشم هزینه نمی‌بینم، بلکه از دید همبستگی جامعه می‌بینم به چشم کار فرهنگی و روابط عمومی نگاه می‌کنم و اگر مساوی هم باشد اشکالی ندارد ما متضرر نمی‌شویم.

کامبیز رستمی: خودشان درخواست کردند که شام و میوه به شکل بسته‌بندی باشد؟

مهردخت شهریاری: بله، درخواست و جزئیات را خودشان گفتند.

نوذر نوذری: پیشنهاد می‌کنم شاید بتوانیم در شب چله یا شام را حذف کنیم یا قیمت را پایین بیاوریم. صحبتی که شد این بود که شاید این مبلغ افزایش یابد و خانواده چهار یا پنج‌نفری علاقه‌مند باشند شرکت کنند، ولی نتوانند این هزینه را بپردازند، اگر انجمن هم درمکان‌های دیگر این شب چله را به شکل رایگان برگزار کند بهتر است و ما باید این آزادی انتخاب را بگذاریم که در چند جای مختلف این خدمات را ارایه دهیم.

مهردخت شهریاری: پیشنهاد نوذر نوذری برای من خوشایند است چون شب چله جشن ملی ماست و چه‌بهتر که انجمن با سازمان زنان یک همکاری داشته باشد البته کمیسیون خدمات نمی‌تواند تصمیم بگیرد و این کار کمیسیون فرهنگی است، ولی من با مهرانگیز شهرزادی فرنشین سازمان زنان صحبت کردم، ایشان استقبال کرد ولی گفت ما این برنامه شب چله را سالیان سال است که به همین شکل اجرا می‌کنیم. در کمیسیون مطرح کردیم و کمیسیون تصویب کرد ولی الآن فکر می‌کنم زمان مناسبی نیست که این برنامه را با چنین وسعتی اجرا کنیم با این زمان کم نمی‌توانیم تصمیم بگیریم، ولی می‌دانم مارکار، خانه فرهنگ و هنر هرسال برنامه‌ای برای خودشان دارند ولی این برنامه برای سازمان زنان است که درخواست تخفیف از ما کردند شاید یکی از دلایل این باشد که همان‌گونه که آقای پوررستمی گفتند چون ما به یک گروه هم‌کیش تخفیف دادیم این توقع ایجادشده است.

فرامرز پوررستمی: بیاییم این کار را آخرسر انجام دهیم آن‌ها برنامه خودشان را اجرا کنند ببینیم چند نفر می‌آیند و چه تعدادی استقبال می‌کنند. آن‌ها 250 هزار تومان را می‌گیرند وقتی‌که هزینه‌ها و درآمدها مشخص شد ما میزان تخفیف را مشخص می‌کنیم.

اردشیر خسرویانی: واقعیت این است که من دید دیگری دارم، چرا سازمان زنان از فضا استفاده نمی‌کند مثلا برای تامین غذا از بیرون بخرند و ببرند، چرا غذا را اینجا تامین کند و ‌درصدی بگیرد می‌توانند آزاد بگذارند تا همه شرکت کنند.

بابک شهریاری: اکنون سازمان زنان برای بلیت قیمت گذاشته است؟ من با این کار فرهنگی موافقم ولی متوجه نمی‌شوم قرار است ما از سالن پذیرایی استفاده کنیم به سود آن‌ها استفاده کنیم، ما قرار است تخفیف بدهیم که سازمان زنان سود ببرد یا تخفیف بدهیم که برای یک جماعت همازوری ایجاد شود تا همه بیایند.

کامبیز رستمی: من با حرف نوذر نوذری موافقم که انجمن یا ارگان دیگری جشنی را در حد رایگان برگزار کند. مگر بودجه سازمان زنان و درآمد ‌آن‌ها صرف چه می‌شود؟ صرف نیازمندان می‌شود از این دید مشکل نیست ما هم با این تخفیف در این کار خیرآن‌ها شریک می‌شویم.

مهردخت شهریاری: سازمان زنان بنگاه اقتصادی نیست که درآمد داشته باشد، واقعا هرچه درآمد دارد را صرف مددکاری جامعه می‌کند. ما چون به تمام ارگآن‌ها کمک می‌کنیم پس جا دارد به سازمان زنان هم کمک کنیم. همه انتظار دارند که سازمان زنان شب چله برنامه بگذارد. امسال تصمیم دارد شام بدهد و ما به آن‌ها باید امتیاز بدهیم.

با پیشنهاد نفری ۲۲۰ هزار تومان   برای برگزاری مراسم شب چله سازمان زنان موافقت شد.

*حق‌الزحمه آموزگاران دینی مدارس متوسطه‌ی زیر نظر انجمن در سال تحصیلی 1402-1403  نسبت به سال گذشته افزایش یافت. به شرح زیر تعیین شد.

فرشاد فرهی‌فر: هزینه آموزگاران دینی مدارس را انجمن پرداخت می‌کند در مدارس ابتدایی آموزگاران تمام‌وقت یا استخدامی و یا استخدام انجمن هستند در مدارس متوسطه ساعتی هستند. پارسال عددی که تصویب‌شده که امیدوارم پرداخت‌شده باشد و اگر پرداخت‌نشده ما عدد را مشخص کردیم ولی مدارس ساعت‌ها را به ما اعلام نکرده‌اند پس کوتاهی از سوی ما نیست. امسال با توجه به تورم پیشنهاد دادیم این مبالغ افزایش پیدا کند. ساعت درسی آن‌ها تقریبا یک ساعت‌ونیم است.

افزایش میزان حق‌الزحمه آموزگاران دینی تصویب شد.

*درخواست تغییر نام کمیسیون ساختمان و موقوفات به کمیسیون ساختمان و املاک

شاهرخ پورمستدام: عنوان کمیسیون ساختمان و موقوفات، شامل همه املاک و زمین‌های انجمن نمی‌شود، بنابراین در نظر داریم که کمیسیون ساختمان و موقوفات  به کمیسیون ساختمان و املاک تغییر نام بدهد تا غیر موقوفات را هم شامل شود.

تغییر نام کمیسیون تصویب شد.

*درخواست مصوبه اجاره ملک پشت مدرسه گیو به مبلغ اجاره ماهیانه پنج میلیون تومان و ودیعه 50 میلیون تومان

شاهرخ پورمستدام: این ملک پشت مدرسه گیو است که قابل سکونت و استفاده نیست ما مستاجر هم‌کیشی داریم که برای کارگاه مونتاژ ام دی اف می‌خواهد از آنجا استفاده کند.

فرشاد فرهی‌فر: قرارداد محکم ببندیم تا بتوانیم بعدها مستاجر را بلند کنیم.

شاهرخ پورمستدام : چون فراخوان ندادیم بازرس‌ها اعتراض نکنند.

افشین نمیرانیان: ساختمان مسکونی نیست و دو سال است که افتاده است.

فرشاد سلامتی: آنجا آب و برق ندارد و به دلیل نشتی آبی که داشت ورودی آنجا را بستند و ما یک در کوچک باز کردیم تا بگوییم اینجا تردد داریم. مساله تردد را توجه کنید تا به دردسر نخوریم.

کوروش آذرگشاسبی: با فرشاد فرهی‌فر موافقم. به مستاجر گفتیم که اگر مصوبه گرفتیم یک آلونکی در آنجا است که اجاره می‌دهیم. قرار شده خودش آنجا را بازسازی کند ولی حل مساله آب و مسایل دیگر آنجا با ماست و بازسازی با مستاجر است. مورد خوبی است و باعث بهره‌وری می‌شود.

مهرداد کاویانی: اعتراضی که امروز برای فراخوان داشتم درمورد آن مغازه‌ای بود که 26 میلیون تومان اجاره‌ی آنجا بود. گفتند خودش مستاجر آورده و 28 میلیون تومان اجاره داده. یکی گفت بهتر بود فراخوان می‌دادند تا شاید یکی از هم‌کیشان استفاده کند، به نظرم شایسته است انجمن یک فراخوان بدهد تا کسی نگوید ما در جریان نبودیم.

جمشید دارابیان: من پیشنهاد می‌کنم آن خانه را ببینید، آنجا خرابه است ما آن را به‌عنوان مخروبه اجاره می‌دهیم.

مهرداد کاویانی: آقای دارابیان، من نمی‌گویم چرا اجاره نمی‌دهید من می‌گویم افراد بدانند، شاید یکی خواست آنجا را اجاره کند این حق را برای همه در نظر بگیرید.

شاهرخ پور مستدام: این مساله تردد بر عهده مستاجر است که قرار شد خودش حل کند. این تردد در حد وانت است که برای چوب ام دی اف‌ها است.

درخواست مصوبه اجاره ملک پشت مدرسه گیو به مبلغ اجاره ماهیانه پنج میلیون تومان و ودیعه 50 میلیون تومان

*صورت‌جلسه بعدی طرحی بود به نام طرح دریافت و رسیدگی به پیشنهاد‌ها، شکایات هم‌کیشان و ذینفعان انجمن به روابط عمومی

که این صورت جلسه در کارپوشه مانده بود که شامل 13 بند بود و خوانده شد چون نیاز به اصلاح داشت با صورت کلی آن موافقت شد البته هربند خوانده شد و برای هر بند رای گیری شد.

گزارش‌ها

 سپاس‌داری از خیراندیش خوابگاه پسران

مهردخت شهریاری: می‌خواهم از تریتی ده‌موبد سپاس‌داری کنم بابت پرده‌های خوابگاه پسران که با کمک ایشان  تهیه شد و ایشان خیلی همکاری کردند البته بایسته است که دیگر دوستان هم به ما کمک کنند.

تعداد دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها

برای خوابگاه پسران تقریبا پنج‌ دانشجو داریم که پیش‌تر شش تن بودند و مشخص شد که یکی از آن‌ها دانشجو نیست. در هر طبقه سه نفر ساکن هستند و پمپ آب و پرده آنجا نصب‌شده است. من گزارش می‌دهم در خوابگاه پسران پنج‌ دانشجو و در خوابگاه دختران چهار دانشجو ساکن هستند. در قسمت پانسیون پسران هم دو نفر ساکن هستند و مشکلات خوابگاه دختران حل‌شده است.

برگزاری گهنبار مهدکودک و خوابگاه

می‌خواهیم برای مهدکودک پرورش که جابه‌جا شده و خوابگاه‌ها گهنبار بخوانیم.

*پس از توضیحات لازم درمورد این دو موضوع تصمیم بر این شد که فقط برای مهد کودک پرورش گهنبار خوانده شود.

آشنایی با هیات اجرایی اوسون

با هماهنگی که با شاهرخ سلامتی رابط هیات‌اجرایی اوسون داشتیم قرار است آن‌ها دو هفته دیگر به اینجا بیایند تا با آن‌ها آشنا شویم.

فراخوان برای سالن پذیرایی

در رابطه با صحبتی که برای سالن پذیرایی شد باید فراخوان بدهیم و نحوه اداره آنجا را باید مشخص کنیم زمانیکه به جمع‌بندی رسیدیم بیان می‌کنم.

پیشنهاد استفاده از ساختمان پیشین مهدکودک پرورش به‌عنوان پذیرشگاه

برابر گفت‌وگویی که با کمسیون ساختمان و موقوفات داشتیم، البته این طرح هنوز پخته نشده است. با فرشاد سلامتی مطرح کردیم که ساختمان قدیمی مهدکودک را مناسب‌سازی کنیم و از آنجا برای پذیرشگاه استفاده کنیم، ولی به دلیل گودبرداری ساختمان کناری هنوز این طرح تصویب نشده و طرحی خام است.

در حاشیه

گفت‌وگوی هیات‌مدیره سازمان فروهر

اردشیر اورمزدی، هموند سازمان فروهر: نخست از دعوت شما سپاس‌گزارم و قرار بود. برابر اساس‌نامه چهار تن از هموندان بین 25 تا 35 سال هستند و سه تن هم بالای 35 سال هستند به شوند اینکه کلاس و دانشگاه داشتند همه‌ی هموندان هیات‌مدیره نتوانستند در این نشست باشنده باشند ولی برای آشنایی نام این افراد را من در اینجا می‌گویم:

آرزو غریب‌شاهی، پورچیستا رستمی، مهرتاش مهروزیاد، شهنام فرزانه، اردشیر اورمزدی، شایان باستانی، سروش پورنارنجی، پدرام خرمی، شهریار نژادکی و هومن پشوتن.

امشب اینجا هستیم تا درباره‌ی چهار مساله صحبت کنیم. نخست، نامه‌ای که در رابطه با برنامه گرامی داشت دکتر پرویز اهورایی را به فرنشین دادیم. ایشان نزدیک به شصت سال است که به سازمان فروهر و جامعه زرتشتی خدمت کرده است و بر انیم که در روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه این بزرگداشت را برگزار کنیم. همه‌ی هموندان هیات‌مدیره و بازرسان در این آیین دعوت هستند و دعوت عمومی هم خواهیم داشت. می‌خواهیم این کار نکوداشت از افراد تأثیرگذار در جامعه را به‌ تدریج بنیان بگذاریم و ادامه بدهیم. نکته دوم، نامه جشن سده است که نوشتیم و آوردیم. جشن سده یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های ما زرتشتیان است و خوشبختانه این جشن به‌عنوان جشن ملی هم ثبت‌شده و در شهرهایی مانند کرمان، یزد و تهران همیشه بزرگ برگزارشده است. هموندان انجمن‌ زرتشتیان تهران و سازمان فروهر همیشه این جشن را در کوشک ورجاوند برگزار می‌کردند. در گردش ۳۸ که روانشاد مهندس آبادیان بودند ایشان با سازمان برای برگزاری این جشن همکاری داشتند و در گردش‌های ۴۰ و ۴۱ هم این جشن برگزار شد تا اینکه به کرونا خوردیم و شرایط جامعه و شرایط مالی تغییر کرد، امسال هیات‌مدیره سازمان فروهر تصمیم دارد تا ببیند که جشن سده را می‌تواند دوباره در کوشک ورجاوند برگزار کند یا خیر، بسیاری از دوستان و هم‌کیشان پرسشی که دارند این است که آیا سازمان این جشن را برگزار می‌کند؟ امیدواریم که بتوانیم، مهم بودجه، هزینه و بستر آن است که باید آماده شود. این بستر از همه نظر چه ازلحاظ فضا، مرتب‌کردن سالن و استخر و امکانات جلوی در که مشکلی به وجود نیاید. آقای مهروزیاد در این باره با خیراندیشان صحبت کردند و آن‌ها استقبال کرده و گفتند که همکاری و همیاری می‌کنند، ولی ما گفتیم این جشن چون مال جامعه زرتشتیان است نخست باید انجمن زرتشتیان تهران به‌عنوان انجمن مادر در جریان قرار بگیرد. چون آن‌ها در این کار همیشه دخیل هستند نه‌تنها انجمن بلکه ارگان‌های دیگر هم دخیل هستند. برای همین ما نامه‌ای نوشتیم و آوردیم و امروز هم اینجا هستیم تا با هم آشنا شویم. خیراندیشان که گفتند هستند و با ما برنامه‌ریزی می‌کنند. شاید یک ماه و خرده‌ای مانده باشد ولی این کار زمان‌بر است یعنی حدود ۴۵ روز مانده و ما می‌خواهیم این کار برگزار شود. در نشستی که با نماینده‌های ارگان‌های مختلف و با حضور آقای پوررستمی داشتیم، قرار بود تمام ارگان‌ها بگویند برای جشن‌ها وآیین‌های مختلف چه برنامه‌هایی می‌توانند داشته باشند. ما آنجا گفتیم و نامه‌ی آن را هم نوشتیم که جشن سده را می‌توانیم برگزار کنیم و اکنون این امکان راداریم و می‌توانیم این کار را با کمک شما انجام دهیم و منتظریم که نظرات انجمن و هیات مدیره را بشنویم اینجا باید یک خدابیامرزی به خداداد جمشیدیان بدهیم که برای جامعه ما زحمت کشیدند و امسال یک هفته قبل از درگذشتش گفت آرزو دارم که امسال هیزم جشن سده را در همین کوشک بچینم.

مهرتاش مهروزیاد: از خیلی وقت پیش ساختمان قدیمی که دفتر سازمان است متعلق به انجمن زرتشتیان تهران است که سازمان فروهر از آن استفاده می‌کند. این ساختمان قدیمی خیلی مساله دارد. با آقای افشین نمیرانیان که صحبت می‌کردم بهتر است به‌جای بازسازی و تعمیر یک فکر دیگری بکنیم. یکی از موارد بوی دستشویی پایین است که به شوند قدیمی بودن چاه و سرویس بهداشتی ساختمان است، اگر امکان دارد برای بازسازی دستشویی‌ها اقدام کنیم این را پیش‌تر گفتم و نامه برای انجمن زده شده است. اگر این هفته امتحان برگزار کنیم 24 آذرماه امتحان تمام می‌شود. 16 آذرماه آخرین کلاس است. این کار را زودتر شروع کنیم چون یک ماه هم تعطیلی داریم زمان خوبی است. در مورد چاه کوشک ما تابستان نامه زده بودیم که الآن درست‌شده و آب به پای درخت‌ها می‌رود برای هزینه‌ای که در کوشک شده مبلغ فاکتور را به انجمن دادیم. اگر این مبلغ را به سازمان برگردانید به سازمان کمک خواهد شد تا بقیه کارها را انجام دهد. در مورد بزرگداشت چون می‌خواهیم از یکی از افراد تأثیرگذار قدردانی کنیم اگر انجمن هر ایده‌ای برای این روز داشته باشید استقبال می کنیم. البته برای روز 23 آذرماه اردشیر اورمزدی هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد، مانند پروژکتور، چیدمان صندلی اگر زودتر این هماهنگی‌ها انجام شود سپاسدار خواهیم بود. در مورد جشن سده قصد ما این است که این جشن را در کوشک ورجاوند بگیریم این پیشنهاد را امشب اینجا مطرح کردیم و می‌خواهیم نظرات شمارا هم بشنویم تا بتوانیم جشن خوبی داشته باشیم.

افشین نمیرانیان: موضوعاتی که لازم نیست امشب در مورد آن صحبت کنیم، یکی وضعیت مربوط به تعمیر سرویس بهداشتی و چاه ساختمان قدیمی سازمان فروهر است که به نظرم مصوبه‌ای قبلا داشت ولی نقدینگی وجود نداشت اکنون نیز نقدینگی خیلی وجود ندارد ولی به هر حال مصوبه راداریم و به امید خدا انجام می‌دهیم. من از طرف خودم صحبت می‌کنم به‌هرحال در مورد آب کوشک ورجاوند درخواست شما آمده که با توجه به ظرفیت و منابع ما داریم بررسی می‌کنیم. پرویز اهورایی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های هازمان هستند که امیدوارم سایه ایشان سال‌ها بالای سر ما باشد. با افتخار در این مراسم باشنده خواهم بود. از کمیسیون فرهنگی می‌خواهم که درباره‌ی جشن سده اگر هفته آینده ترجیحا به جمع‌بندی رسیدید صحبت کنید.

پس‌ازآن افشین نمیرانیان گفت نامه خطاب به فرنشین و اعضای مدیره انجمن زرتشتیان تهران آمده است و دعوت‌نامه را برای همه‌ی هموندان خواند.

جمشید دارابیان: به نظر من اگر جشن سده را در مارکار تهران‌پارس برگزار کنیم بهتر است. اگر با نماینده زرتشتیان صحبت کنید و ایشان موافق باشند من مشکلی ندارم.

نوذر نوذری: برگزاری جشن سده در کوشک ورجاوند ازنظر مکان، ایجاد حفظ و امنیت در آنجا بهتر است. ازلحاظ رفت‌وآمد و جای پارکینگ آنجا مناسب است. درباره چاه کوشک چند سوال داشتم از کمیسیون مالی هم چند سوال دارم. ما اطلاعاتی  از روی میزان دِبی آبی که اینجا دارد می‌خواستیم. قبض‌هایی که پیش‌تر آمده و اصلاح‌شده  را هم درخواست کرده بودیم که این اطلاعات را برای ما ارسال کنید. فعالیتی که شما انجام می‌دهید مانند نصب کنتور، آیا به نفع بوده و روی قبض آب چه تغییری ایجادشده است.

فرشید نیکفام: نگرانی من غیرقابل کنترل بودن آن مکان ازلحاظ رفت‌وآمد است فکری برای کنترل آنجا کردید. اگر این را حل کنید برای برپایی جشن سده گزینه مناسبی است.

افشین نمیرانیان: من نظر دیگری دارم، به نظرم جشن سده را سازمان فروهر خودش برگزار کند و این به هیات‌مدیره انجمن ربطی ندارد چون هم‌ مکان برای خودشان است و هم تمام‌ کارها بر روی دوش خودشان است. البته از اینکه نظر ما را می‌پرسید و از ما هم همکاری می‌خواهید خیلی سپاسگزارم. ولی در اصل سازمان فروهر به شکل کامل همه‌چیز دارد، هم‌ مکان و هم نیروی برگزارکننده دارد و هم هزینه برگزاری. یعنی کلا همه‌چیز دارد البته پیش‌تر هم همین‌گونه بوده و این‌ طور نبوده که انجمن زرتشتیان تهران حتما متولی جشن سده باشد، البته به نظر من همه‌چیز در اختیار سازمان فروهر است و انجمن اعلام می‌کند که این جشن را از 20 سال پیش سازمان فروهر برگزار می‌کرده که خیلی هم خوب بود. انجمن زرتشتیان رسما اعلام می‌کند سازمان فروهر با توجه به اینکه یکی از ارگان‌های با سابقه متخصص در برگزاری جشن سده است خودش این کار را می‌کند و سپاسگزارم که گفتید و ما را به‌عنوان انجمن مادر نامیدید.

کوروش آذرگشاسبی: سازمان فروهر، کانون دانشجویان و سازمان زنان مجموعه ارگان‌های تهران هستند و از این که هرکدام از این‌ سازمان‌ها یک مسوولیتی را بپذیرند استقبال می‌کنیم. برگزاری جشن سده از کارهای ارزشمند سازمان فروهر است. به نظرم تمام اعضای هیات‌مدیره خوشحال می‌شوند که این مسوولیت را شما می‌پذیرید و من امیدوارم مجوزها را بتوانیم بگیریم و حتما انجمن در توان خودش حمایت و همکاری خواهد کرد. امیدوارم این جشن با محوریت سازمان فروهر انجام شود.

فرشاد فرهی‌فر: فکر کنم از اولین دوره که آمدم موافق بودم که جشن سده را باید سازمان فروهر برگزار کند، بدیهی است که سازمان فروهر این حق و اختیار را دارد تا این جشن را برگزار کند، کما اینکه سال‌های پیش خیلی تلاش کردیم که این اتفاق بیافتد ولی سازمان فروهر نپذیرفت. اردشیر در سخنان خود گفت ما داریم فکر می‌کنیم که برگزار کنیم یا نه، من همچنان آن قطعیت را در سخنان شما نمی‌بینم اگر قطعیت دارید که لزومی ندارد به کمیسیون بیایید. تنها اعلام کنید که می‌خواهیم از صفر تا صد را برگزار کنیم، اما اگر امسال سازمان برگزار کند حداقل باید تا چندین سال سازمان آن را برگزار کند. اینکه امسال سازمان برگزار کند و سال دیگر نکند درست نیست چون ما درواقع توانایی برگزاری جشن‌ها راداریم و می‌توانیم با هزینه خوب برگزار کنیم ولی خوشحال می‌شویم که شما انجام دهید، پس این را به نتیجه برسیم البته شاید در نامه نوشته باشید و من اشتباه برداشت کرده باشم، اگر می‌خواهید برگزار کنید موافق هستم ولی اگر نه بحث دیگری هست.

اردشیر اورمزدی: من یاد گرفتم که هیچ‌چیز در صحن علنی هیات‌مدیره صد درصد نباشد تا آن‌ها هم پیشنهادی داشته باشند که به‌عنوان همراهی و همفکری کمک کنند.

مهرتاش مهروزیاد: می‌خواهم دید هیات‌مدیره انجمن را به این برگردانم که کار هیات‌مدیره سازمان فروهر سخت است، زمانی که سازمان فروهر تشکیل شد و شروع به شکل‌گرفتن کرد خیراندیشان آمدند. اگر نگاه کنید ساختمان فروهر، ساختمان کناری، باشگاه و کوشک، مواردی که برای گرفتن جشن بود به آنجا کمک می‌شد. در آن زمان افرادی به سازمان کمک می‌کردند، اکنون دقیقا سازمان از این افراد خالی‌شده و تنها مانده است. سازمان است با یک تعدادی ملک و جوان که باید از آن‌ها استفاده کند. سازمان فروهر به‌عنوان یکی از بازوی‌های جامعه باید گردانندگی کند و به پیش برود این کار سخت است، چون دیگر آن مبلغ پول را ندارد. مثلاً اگر پول داشتیم بابت تعمیر دستشویی تنها از شما به‌عنوان صاحب ملک باید اجازه می‌گرفتیم. چون خیراندیش کم شده است و با توجه به اتفاقاتی که افتاده است خیلی چیزها را گرفتند که یک‌بخشی از آن سرمایه و نقدینگی از سازمان است که گرفته‌شده است. آقای افشین نمیرانیان، فکر کنم آقای آبادیان که در گردش ۳۸ بودند یعنی ۱۵ یا ۲۰ سال پیش که من در هیات‌مدیره سازمان فروهر بودم یادم است که زمانی که دکتر اهورایی به انجمن می‌آمد وقتی به سازمان بازمی‌گشت می‌گفت که انجمن مادر است و ما باید تابع انجمن باشیم و در دعوت‌نامه‌ها نام انجمن به‌عنوان دعوت‌کننده‌ی نخست می‌آمد و پس‌ازآن نام سازمان فروهر بود. اینکه ما آمدیم اینجا و می‌گوییم که می‌خواهیم جشن سده را برگزار کنیم اگر این جشن را با هم برگزار کنیم محکم‌تر، باشکوه‌تر و زیباتر خواهد بود. اگر در کوشک بگیریم کنترل جمعیت را داریم تنها برپایی آتش و آتش‌افروزی بخش کوچکی از جشن است و آماده‌سازی فضا و بقیه کارها همت همه جانبه می‌خواهد. برای نامه‌نگاری‌ها و رفت‌وآمدها باید شما کمک کنید، این باید با همت هر دو طرف و ارگان‌های دیگر باشد. مثلاً آقای پوررستمی در جریان هستند موضوع روابط‌عمومی برگزاری جشن سده در کوشک چقدر مشکل است، آقای فرهی‌فر پارسال و سال‌های قبل شرایط برگزاری جشن در کوشک مهیا نبود ما در این که هر سال بتوانیم جشن را در آنجا برگزار کنیم مطمئن نیستم و اینکه بتوانیم تضمین دهیم که هر سال برگزار کنیم را هم مطمئن نیستم. البته تاییدیه‌ها تقریبا گرفته‌شده است.

مهرداد کاویانی: همه‌ی ارگآن‌ها و انجمن‌ها یک جامعه هستیم و شما سازمان فروهر که چه در کلاس دینی و کوشک خیلی زحمت می‌کشید. سازمان فروهر جدا از همه‌ی جامعه نیست و انجمن باید همه نوع همکاری با سازمان فروهر داشته باشد.

خدامراد مزداپور: در این مورد که سازمان فروهر این کار را انجام بدهد من برمی‌گردم به سابقه تاریخی، این یادگاری است که کرمان برای ما آورد و کیخسرو سیوشانسی نخستین دسته موزیک را آورد و بهرام غیبی این را در سازمان فروهر راه انداخت و این به نام سازمان فروهر مهرخورده است.

فرامرز پوررستمی: من اگر در زمینه روابط‌عمومی هر کاری بتوانم بکنم به‌عنوان دوستدار سازمان فروهر آن کار را می‌کنم چون وظیفه من است.

اردشیر اورمزدی: سه موضوع که مهرتاش مهروزیاد گفت را تایید می‌کنم، کمک همه را می‌خواهیم من که سه دوره در انجمن بودم و جشن سده را برگزار کردم نامه‌نگاری‌ها را انجمن می‌کرد. نامه‌ها را به وزارت ارشاد و اماکن می‌فرستادیم. درخواستی که دارم این است که انجمن همه گونه همکاری را با ما انجام دهد.

مهرتاش مهروزیاد: این پیشنهاد ما تصویب می‌شود؟

افشین نمیرانیان: اجازه بدهید هفته آینده در این مورد تصمیم می‌گیریم. ما برابر روال، تشریفات کوتاهی داریم که باید به کمیسیون برود ولی فکر کنم نظرات کلی مثبت است.

فرامرز پوررستمی: درمورد بحثی که در کمیسیون ساختمان املاک و مورد اجاره و مستاجر است بگویم، آیین‌نامه‌ای را تصویب کردیم که باید به آن احترام بگذاریم. مستاجرها باید بدانند که هرکدام از آن‌ها به شکل ویژه‌ی خودشان بررسی می‌شوند. ما باید توجه کنیم که مستاجر باید به آیین‌نامه احترام بگذارد هیات مدیره که برگزیده هم‌کیشان است پس به آیین‌نامه احترام بگذارند اگر بخواهند احترام نگذارند و با کمیسیون راه نیایند حرفشان پذیرفته نمی‌شود.

نشست امشب در ساعت 18 روز دوشنبه 13 آذرماه 1402 خورشیدی با باشندگی 16 تن از هموندان هیات مدیره و یک تن از بازرسان آغاز شد که نخست یکی از مستاجران خانه ورزا به بیان مشکلات خود پرداخت و پس از آن دو هموند سازمان فروهر پیرامون برگزاری بزرگداشت پرویز اهورایی، برپایی جشن سده در کوشک ورجاوندو همچنین مشکلات ساختمان فروهر صحبت کردند پس از آن شش مصوبه به رای گذاشته شد که یکی از مصوبات که مربوط به کمیسیون روابط‌عمومی بود با تغییراتی کلیات آن تصویب شد و مصوبه اقلام باز به نشست غیرعلنی افتاد و مهردخت شهریاری گزارش‌های خود را خواند این نشست ساعت 21 غیرعلنی اعلام شد.

ویراستاریه نشست 48

دربخشی از خبر نشست هفته گذشته جمله ای از زبان فرنشین انجمن، افشین نمیرانیان به این صورت نوشته شده بود، تشکیل هیات اجرایی یکی از بهترین کارهای این چند سال من بود.  که آن جمله به این گونه ویرایش می‌شود، تشکیل هیات‌اجرایی یکی از بهترین کارهای این چند سال بود. بدین وسیله از ایشان و خوانندگان پوزش می‌خواهیم.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

12 پاسخ

  1. قابل توجه آقای سخنگو

    دو دیدگاه در ادامه گذاشتم پرسشی از همکیش و پاسخ شما درباره تغییر کاربری مهدکودک پرورش شما با قاطعیت پاسخ دادید تغییر کاربری نخواهید داشت و دوباره مهدکودک به محل قبلی باز می گردد
    آیا اکنون هم با همان قاطعیت پاسخ خود را تکرار خواهید کرد؟؟ گویا کمیسیون خدمات کاربردی دیگر برای مهدکودک در حال تدارک هستند. این شعار مردم پسند هم در پاسخ شما دیده میشه(یک نکته را هم نباید از نظر دور داشت و آن اینکه همه چیز پول نیست.) ولی رییس کمیسیون فرهنگی نظری دیگر دارند و قصد افزایش (فرهی فر: شاید مجبور شویم هزینه مهد پرورش را بازهم افزایش دهیم.)

    همکیش:
    دورود میفرستیم به روان پاک درگذشتگانی که این مکان را به نیت مهد و پرورش نونهالان جامعه ما وقف انجمن نمودند.و سوالی از روابط عمومی محترم انجمن داشتم ایا این مکان که با نیت مهد در اختیار انجمن قرار گرفته و با توجه به شرایط پیش امده جابجا نمودید مجدد این ساختمان به کار قبلی خود بر میگردد یا کم کم انجمن برای ان نقشه و طرح دیگری دارد.

    درود به هم کیشی که خود را هم ” همکیش ” نامیده‌اید.
    نخست سپاسگزارم از توجه شما.
    در مورد جابه جایی مهد کودک هیچ برنامه‌ای نداریم و قرار نیست که چیزی تغییر کند. بنابراین، قرار است پس از پایان کارهای ساختمانی زمین مجاور مهد کودک و رفع خطرهای احتمالی، مهد به جای خود برگردد.
    کارهای ساختمانی هم خوش بینانه، حدود ۲ سال به درازا می کشد.
    اما در مورد افزایش قیمت‌ها، شما مطمئن باشید که در مورد هر افزایشی بحث و بررسی شده است و دلیل کافی برای آن وجود دارد.
    یک نکته را هم نباید از نظر دور داشت و آن اینکه همه چیز پول نیست.
    شما در نظر بگیرید که نوباوگان زرتشتی در یک محیط امن و کنترل شده زرتشتی ساعت‌هایی از زندگی خود را می‌گذرانند و آموزش‌های مناسبی را به آنها می‌دهند.در حالی که در مهد کودک‌های عادی ممکن است آموزش‌هایی را بدهند که خیلی مورد علاقه پدران و مادران زرتشتی نیست.
    امیدوارم این اشاره کافی باشد!
    سخنگوی گردش ۴۵
    فرامرز پوررستمی

  2. *قابل توجه آقای سخنگو :

    **دو دیدگاه در ادامه گذاشتم؛ پرسشی از همکیش و پاسخ شما درباره تغییر کاربری مهدکودک پرورش شما با قاطعیت پاسخ دادید تغییر کاربری نخواهید داشت و دوباره مهدکودک به محل قبلی باز می گردد آیا اکنون هم با همان قاطعیت پاسخ خود را تکرار خواهید کرد؟؟ گویا کمیسیون خدمات کاربردی دیگر برای مهدکودک در حال تدارک هستند.

    ***این شعار مردم پسند هم در پاسخ شما دیده میشه(سخنگو: یک نکته را هم نباید از نظر دور داشت و آن اینکه همه چیز پول نیست.) ولی رییس کمیسیون فرهنگی نظری دیگر دارند و قصد افزایش (فرهی فر: شاید مجبور شویم هزینه مهد پرورش را بازهم افزایش دهیم.)

    ****دیدگاه همکیش تاریخ 8/25: دورود میفرستیم به روان پاک درگذشتگانی که این مکان را به نیت مهد و پرورش نونهالان جامعه ما وقف انجمن نمودند.و سوالی از روابط عمومی محترم انجمن داشتم ایا این مکان که با نیت مهد در اختیار انجمن قرار گرفته و با توجه به شرایط پیش امده جابجا نمودید مجدد این ساختمان به کار قبلی خود بر میگردد یا کم کم انجمن برای ان نقشه و طرح دیگری دارد.

    *****پاسخ سخنگو تاریخ 8/25 ::درود به هم کیشی که خود را هم ” همکیش ” نامیده‌اید. نخست سپاسگزارم از توجه شما. در مورد جابه جایی مهد کودک هیچ برنامه‌ای نداریم و قرار نیست که چیزی تغییر کند. بنابراین، قرار است پس از پایان کارهای ساختمانی زمین مجاور مهد کودک و رفع خطرهای احتمالی، مهد به جای خود برگردد. کارهای ساختمانی هم خوش بینانه، حدود ۲ سال به درازا می کشد. اما در مورد افزایش قیمت‌ها، شما مطمئن باشید که در مورد هر افزایشی بحث و بررسی شده است و دلیل کافی برای آن وجود دارد. یک نکته را هم نباید از نظر دور داشت و آن اینکه همه چیز پول نیست. شما در نظر بگیرید که نوباوگان زرتشتی در یک محیط امن و کنترل شده زرتشتی ساعت‌هایی از زندگی خود را می‌گذرانند و آموزش‌های مناسبی را به آنها می‌دهند.در حالی که در مهد کودک‌های عادی ممکن است آموزش‌هایی را بدهند که خیلی مورد علاقه پدران و مادران زرتشتی نیست. امیدوارم این اشاره کافی باشد! سخنگوی گردش ۴۵ فرامرز پوررستمی

    ****** خوشحالم یاداوری کردم هیات اجرایی به نام اوسون هم دارید از اوسون چه خبر؟ حال دعوت شدند برای ارایه گزارش دو سال و شش ماهه که میبایست دوره 2 ساله باشد دوره تیرماه تمام میشد ولی پایان امردادماه فراخوان زدید و نتیجه را اعلام نکردید

    1. درود به همکیش گرامی ” آشنا ”
      من از شما بسیار سپاسگزارم که اخبار انجمن خودتان را با دقت پیگیری می‌فرمایید. امیدوارم که همچنان هم پیگیر اخبار گردش ۴۵ باشید.
      اما در مورد اینکه برای مهد کودک “برنامه‌هایی تدارک دیده شده است “، من چیزی نشنیده‌ام مصوبه‌ای هم ندیده‌ام و تا هنگامی که موردی مصوب نشود قطعی نیست و نباید به شنیده‌ها اعتماد کامل کرد.
      شنیدیده‌ها سند و مدرک محکمی نیستند. اما مصوبه‌ها سند و مدرک هستند.
      البته اگر شما در این زمینه اطلاعاتی دارید که من ندارم، بسیار سپاسگزار می‌شوم که با من تماس بگیرید و آن را در میان بگذارید تا من هم بتوانم پرس و جو کنم و به شما پاسخ بدهم.
      در مورد افزایش هزینه‌های مهد کودک هم با توجه به تورم روز افزون و با مقایسه با قیمت مهد کودک‌های دیگر ما تلاش کردیم که کمترین میزان افزایش را داشته باشیم.
      پدران و مادرانی که فرزندانشان را به مهد کودک پرورش می‌آورند می‌دانند که این اضافه پرداختی شان صرف بهبود کیفیت مهد می‌شود و در واقع به فرزندان خودشان باز می‌گردد.
      در مورد این جمله من هم که گفتم همه چیز پول نیست (و شما استفاده نابجایی از آن کردید) منظور من این بود که اگر کیفیت و سلامت محیط و نوع آموزش‌های مناسب نوباوگان زرتشتی را در مقابل پول بگذاریم، آنگاه است که متوجه می‌شویم پول در درجه اول اهمیت نیست.
      گردش ۴۵ تلاش می‌کند که در حد توان بهترین خدمت و کیفیت را در اختیار نوباوگان نازنینمان که امیدهای آینده ما هستند،قرار دهد.
      من امیدوارم که اگر شما در تهران هستید وقتی را اختصاص دهید، به انجمن بیایید و من و دیگر هموندان گردش ۴۵ حضوری هر پرسشی را که داشته باشید با جزئیات پاسخ بدهیم.
      امیدوارم شما که ” آشنا ” هستید، تماس بگیرید و با شما دیداری داشته باشم و از نزدیک هم آشنا بشویم.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

      1. با احترام به جناب اقای فرامرز پور رستمی که در این دوره پاسخگوی همکیشان هستند
        ولی بزرگوار در همین نشست حرف از تغییر کاربری مهد پرورش امده و شما اظهار بی اطلاعی مینمایید وقتی هم که مصوب شد گویا میگویید این مصوب هییت مدیره هست و باید اجرا شود
        پس مجدد یاداوری مینماییم مهد پرورش نیت نامه داشته و قابل تغییر کاربری نمیباشد

  3. با درود ، چرا وقتی بودجه نداریم میخواهیم جشن سده را در کوشک برگزار کنیم که ناچار باشیم سرویس رفت و برگشت هم بگذاریم ؟ چرا در مارکار برگزار نکنیم ؟ میترسم چند سال بعد قانون شود که حتمن باید در کوشک برگزار شود .فعلن که انجمن شده کیف پول ارگان ها دیگر ! چون ساختمان مال انجمن است پول تعمیرات هم بدهد ! اگر اجاره میگرد وظیفه دارد که به ان رسیدگی کند ولی اگر نه باید استفاده کننده خودش انرا تعمیر و نگه داری کند .تا انجمن بتواند برای اینده جوانان و … برنامه ریزی کند .

  4. درود.
    خواهشمندم تاریخ و مکان برگزاری جشن سده را از قبل از شروع بهمن ماه اعلام فرمائید.
    جناب آقای پوررستمی، سپاسگزارم که با لطف و درایتی که دارید همیشه گزارشهای انجمن و کامنتهای همکیشان را مطالعه میکنید و پاسخ میدهید (که کاری بسیار قابل تحسین و قابل توجه میباشد).

    1. درود به جناب آرش دری.
      همکیش گرامی، از شما بسیار سپاسگزارم و بهترین‌ها را برایتان آرمان دارم.

  5. درود بر یکایک همکیشان
    بجز اعضای محترم انجمن شخصی بنام ویسپا سیروسی به عنوان مجری مورد وثوق ناظر پروژه در این گروه ذکر گردید. بگذریم از این موضوع که تاریخ ان هم گذشته و نمیدانیم با کدام فراخوان مجری این طرح انتخاب شده اند.ولی هم اکنون ایشان میخواهندهزینه ای را تصویب و امضاءنمایند و (پدرشان)خزانه دار محترم هم پرداخت نمایند وجالب توجه اینکه ریاست محترم انجمن با گفتن اینکه این گروه نیازی به مصوبه نداردچه حمایت قابل توجهی از این گروه نموده اند .فرنشین محترم انجمن شما بابت پولی که یک خیراندیش میخواهد بپردازد بابت یه جایی باید مصوبه بگیرد بعد چطور این گروه فوق تخصصی برای هزینه کرد نیازی به مصوبه ندارد برای شخص بنده این شبه وجود دارد و صراحتا هم عرض مینمایم ویسپا سیروسی و پدرشان شابهرام سیروسی خزانه دار انجمن در یک گروه که یکی اعلام هزینه و دیگری پرداخت ان را بر عهداه داردوجود دارد.و از بازرسین محترم که بغیر از اقای کاویانی کسی در نشستهای انجمن حضور ندارد درخواست رسیدگی دارم.

    1. درود به هم کیش گرامی.
      متاسفانه اطلاعات شما دقیق نیست. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی داشته باشید، با من تماس بگیرید.
      آنچه که شما نوشته‌اید چون اطلاعات شما ناقص است، بیشتر شباهت به ” شایعه پراکنی ” دارد تا اینکه شبیه به “آگاهی رسانی ” باشد.
      از همکیشان گرامی پوزش می‌خواهم اگر تند و تلخ نوشتم. اما متاسفانه نوع نوشتن ایشان مرا ناگزیر به این کار کرد.
      امیدوارم از این پس تا زمانی که آگاهی کافی ندارند، اظهار نظر نفرمایند.
      یکی از نمونه های ناآگاهی اینست که از فرایند انتخاب مجری آگاهی ندارند و نمی دانند که مجری طرح سال‌ها پیش یعنی هنگام آغاز طرح برگزیده شده است و ربطی به اکنون ندارد.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

      1. سپاس از اقای فرامرز پور رستمی
        شما اگر حرف خدای ناکرده بد تر هم به ما بزنید بنده به شخصه ناراحت نخواهم شد چون شما بعد از سالیان به عنوان سخنگوی انجمن انتخاب و پاسخگوی همکیشان هستید و این کار هر کسی در جامعه مانیست.و البته انجمن هم در این چندین سال پاسخگوی اعمال خود نبوده
        ولی در خصوص همان بندی که فرموده بودید نااگاهی بنده و یک نمونه ان همین انتخاب مجری طرح است و در اغاز طرح برگزیده میشود اگر دقت بفرمایید نوشتم (بگذریم از اینکه تاریخ ان هم گذشته )یعنی رسوندم که انتخاب ایشان در زمان گردش فعلی نبوده بلکه زمانی بوده که خزانه دار فعلی عضو کمسیون ساختمان و موقوفات در ان گردش بوده.
        باز هم سپاسگزارم که اگاهی رسانی میکنیدو افرادی که مانند بنده متاسفانه عینک بد بینی نسبت به انجمن گذاشته اند را پاسخگو هستید.

  6. درود بر فرشاد فرهی گرامی بابت بستن یه قرار داد محکم جهت اجاره (بنا به گفته هموندان انجمن یک مخروبه غیر قابل استفاده )برای اجاره یک همکیش خیلی هم خوب ولی این پا فشاری جهت بستن قرادادهای محکم در خصوص همه بویژه غیر همکیش هم صادق است.ایا نیازی هست مثالی بزنم مثل ساختمانهای نوساز انجمن در اختیار بیمارستان فیروزگر .

    1. درود به هم کیش گرامی.
      بی‌گمان باشید که نه تنها جناب فرهی فر بلکه دیگر هموندان هیئت مدیره هم در این زمینه تلاش می‌کنند.
      اما بعضی جاها خیلی خودمانی بگویم که زورمان بیشتر از این نمی‌رسد.
      نمونه ی آن هم همین ساختمان نزدیک بیمارستان فیروزگر است که شما مثال زدید.
      ما قرارداد محکم را می‌بندیم. اما چون وزارت بهداشت به آنها پول نمی‌دهد، آنها همیشه بدهکار ما هستند. چون ساختمان در عمل کاربری درمانی دارد، تخلیه آن هم مسائل مخصوص خودش را دارد. البته امسال اخطار جدی به آنها داده‌ایم که بدهی هایشان را بپردازند.
      من امیدوارم اگر شما یا کسان دیگری از همکیشان می‌توانند در این مورد به انجمن یاری برسانند، تشریف بیاورید و این مشکل را حل کنید.
      امیدوارم پاسخ من تا حدودی رفع ابهام کرده باشد.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-28