لوگو امرداد

ماهی کوچولو؛ نمایش عروسکی نسرین خنجری در تالار هنر

94266 mahisiahekocholo5 image.2d42c6نمایش عروسکی «ماهی کوچولو» داستانی از عشق و رهایی، نوشته نسرین خنجری و به کارگردانی حجت هاشمی، در تالار هنر به روی صحنه رفت.
این نمایش به نویسندگی نسرین خنجری، برداشتی آزاد از قصه «ماهی سیاه کوچولو» است. داستان ماهی کوچکی را روایت می‌کند که به عشق دیدن دریا خطر می‌کند و سفری دور و دراز را با تجربه‌های متفاوت برای رسیدن به رهایی آغاز می‌کند.
نسرین خنجری، نویسنده، کارگردان و عروسک‌گردان، در حوزه‌ی تیاتر کودک و نوجوان فعالیت می‌کند. او دارای مدرک کارشناسی‌ارشد نمایش و عروسک‌گردان از دانشگاه هنر تهران است و تاکنون چندین نمایشنامه و کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است. از جمله آثار او می‌توان به «ماهی کوچولو»، «کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها»، «آرش، اولین پری دریایی» و «ویشکا اسب استثنایی» اشاره کرد. نسرین خنجری در جشنواره‌های مختلف تئاتر و عروسکی داخلی و خارجی شرکت کرده و جوایز متعددی را کسب کرده است. او در سال ۱۳۹۹ نامزد دریافت جایزه نمایشنامه‌نویسی جشنواره عروسکی تهران شد. او هم‌اکنون با کمپانی پاپیه تیاتر فرانسه همکاری می‌کند. نسرین خنجری در سال ۱۴۰۲ کتاب «تیاتر زرتشتیان ایران» را منتشر کرده است که در آن به تاریخچه (۱۳۰۰ تا ۱۳۵۷ خورشیدی) و تاثیر زرتشتیان بر تیاتر ایران پرداخته است.

 نمایش عروسکی «ماهی کوچولو» ویژه کودک و نوجوان و خانواده به مدت ۴۵ دقیقه اجرا می‌شود. این نمایش عروسکی را حجت هاشمی تهیه کرده است. در نمایش «ماهی کوچولو» مسعود حکیمی‌نژاد به عنوان مجری طرح، بابک نیوشادان، بازیگر و درنا کمالو، مهشاد حجتی، خاتون پناهنده، الیکا شفیعی، حوریا جمالیان، مجید رستم‌آبادی، امیر حسین زنگنه، علیرضا قزوینی، مریم پیران، درسا زرین و نسیم لقمانی نیز به‌عنوان بازی‌دهنده عروسک همکاری دارند. آیدا بوکانی، مهشاد حجتی، رشاد معینی، مجید اسدی، حمید خلفی، سپیده چنگیزی، مهدی فخشوری، سجاد صیادی و مهدی مرتضوی، صداپیشگان این نمایش هستند.

نمایش «ماهی کوچولو» بهمن ۱۴۰۲ ادامه دارد و هر روز ساعت ۱۸ به جز شنبه‌ها در تالار هنر روی صحنه می‌رود. تالار هنر در خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده، جنب ورزشگاه شهید شیرودی جای دارد. علاقمندان می‌توانند از تارنمای تیوال بلیت تهیه کنند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06