لوگو امرداد
هشدار احترام برومند به صدا و سیما

پس از کرونا فاجعه‌ای زیست‌محیطی در راه است

borumand01فاجعه‌ای که ویروس کرونا برای ما و جهان پدید آورده است، تنها به مرگ انسان‌ها نمی‌انجامد. گسترش این ویروس بی گمان زیان‌های جبران ناپذیری برای زیست‌بوم در پی خواهد داشت. به کار بردن بی‌رویه‌ی کیسه‌های پلاستیکی، دست کش‌های یک‌بار مصرف و ماسک‌های بهداشتی و  رها کردن این زباله‌های آلوده در کوچه و خیابان و جوی آب، زیست بوم ما و جهان را با خطرهایی روبه رو خواهد کرد که شاید تا سالیان بسیار رهایی از آن شدنی نباشد.
احترام برومند، مجری و چهره‌ی نام آشنای تلویزیون و بازیگر سینما، با نوشتن یادداشتی که در دسترس ایسنا قرار داده، خطاب به رییس سازمان صدا و سیما، هشدار داده است که این رسانه باید «از قالب تکراری و بی ثمر خود» بیرون بیاید و برنامه‌هایی پخش کند که با آموزش، نکته‌های بایسته را به مردم گوشزد کند.
به گزارش ایسنا، برومند در بخشی از این یادداشت به علی عسکری، رییس صدا و سیما، آورده است: «در حال حاضر وظیفه شما بسیار حساس و خطیر است. اینجا و اکنون است که می‌توانید تکلیف خود را با کار خودتان، مردم و خدای خود روشن کنید. بیایید کمی از چارچوب‌های تعریف‌ شده خود با کسانی که همیشه در دایره خودتان بوده‌اند، فاصله بگیرید و با کمک کسانی که به‌راستی دلسوز مردم، کشور، محیط زیست و سلامت جامعه هستند، برای توده مردم روشنگری کنید و آنان را از شرایط دشوار فعلی آگاه سازید».

برومند در ادامه‌ می‌افزاید: «به امید خدا با تلاش و فداکاری و از خودگذشتگی جامعه پزشکی، بحران کرونا فرو خواهد نشست، اما بحرانی دیگر در راه است. به زودی با فجایع بسیار زیادی در محیط زیست رو به رو خواهیم شد. بنابراین آیا وقت آن نرسیده که در ساعات پربیننده و پرشنونده برنامه‌های تلویزیون و رادیو به این مساله مهم بپردازیم؟ محیط زیست ما که پیش از این هم وضعیت نگران‌کننده‌ای داشت و حال در جریان شیوع این ویروس، شاهد فاجعه زیست محیطی بزرگتری هم هستیم؛ از مصرف بی‌رویه دستکش، ماسک، کیسه‌های فریزر، زباله و مصرف وحشتناک آب تا دیگر موارد. این‌ها باید به مردم آموزش داده شود ولی متاسفانه جای این مباحث در رادیو و تلویزیون ما کاملا خالی است».

برومند با اشاره به برنامه‌های این روزهای صدا و سیما، در دنباله می‌نویسد: «حتا در برخورد با همین بحران کرونا هم تلویزیون همچنان در همان چارچوب‌های همیشگی خود مانده است و حال آنکه باید از این قالب تکراری و بی‌ثمر فاصله بگیرد و اعتماد عمومی را جلب کند. این رسانه به عنوان بزرگترین مرجعی که با توده‌ی مردم سرو کار دارد، باید با ساخت برنامه‌های خلاقانه و آموزشی درست، نه در قالب برنامه‌های طنز سطحی، بلکه برنامه‌هایی با حضور کارشناسان توانمند برای گروه‌های سنی گوناگون، از کودک و نوجوان تا بزرگسال، موارد لازم را به مخاطبان آموزش دهد».
این چهره‌ی تلویزیونی در پایان می‌نویسد: «بحران کرونا مقطعی خطیر و تعیین‌کننده برای رسانه‌ی ملی است و امیدواریم مدیران این رسانه، این موقعیت را دریابند».

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30