لوگو امرداد
این پست به روز می‌شود

اعلام نام ایرانیان زرتشتی تازه درگذشته در سراسر جهان

فروهر درگذشتگان تارنمای امرداد با آگاهی‌رسانی از نام تازه‌درگذشتگان، همکیشان را یاری خواهد داد تا برای هماروانان آمرزش بخواهند. با درود به روان همه درگذشتگان پارسا که با گذر از زندگی گیتوی به مینو پیوستند. تارنمای امرداد این امکان را فراهم کرده است تا با یاد از همکیشان تازه‌درگذشته در سراسر جهان، برای آنان آمرزش روان خواستار شویم. همراه با ابراز همدلی، به بازماندگان آرامش‌باد گفته و برای آنان شکیبایی و دیرزیوی خواهانیم. تندرستی بهره‌ی همه‌ی بازماندگان باد. همکیشان می‌توانند برای آگاهی‌رسانی مشخصات تازه درگذشته و درج آن در این پست، از راه‌های ارتباطی  ایمیل به نشانی [email protected] یا نشانی تلگرام Amordadpayam@ و یا از راه پیام‌رسان واتساپ و تلگرام امرداد به شماره‌ی 09198040593 بهره ببرند، و یا با گذاشتن یادداشت پایین این پُست در بخش دیدگاه، آگاهی‌رسانی کنند. خانواده‌هایی که به درج نام تازه‌درگذشته و یا ذکر هر یک از موارد در ستون جدول درگذشتگان تمایل ندارند، می‌توانند با مسوول آرامگاه هماهنگ کنند و یا از راه‌های ارتباطی با امرداد در میان بگذارند. به فروهر پاک همه درگذشتگان درود باد. نام هماروانان نیک و پارسا در اینجا به یاد باد. روانشان شاد، بهشت‌ جایگاهشان باد.

اعلام نام درگذشتگان از اسفندماه 98 تاکنون

 
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

57 پاسخ

  1. یاد همه درگذشتگان گرامی. لطفا درصورت امکان امار تعداد افراد بستری به تفکیک شهرها هم اعلام شود.

  2. به روان و فروهرپاک همه درگذشتگان درود باد
    اگه ممکنه یک عکس ازدرگذشتگان نیز در این لیست آورده شود .ممنون.

  3. به روان پاک همهدرگذشتگان درود باد . روحشان شاد گروسمان نشین باشند. ایا همه این درگذشتگان با بیماری کرونا درگذشته اند ؟

  4. آواتار همکیش گرامی ستون کامل نیست اسامی کامل درگذشتگان تهران هنوز اعلام نشده. همکیش گرامی ستون کامل نیست اسامی کامل درگذشتگان تهران هنوز اعلام نشده. گفت:

    با سپاس همت بلند دارید. آیا این لیست کامل است؟ درگذشتگان دیگری نیز هستند که نامشان در این لیست نیامده است. آیا افراد درگذشته با کرونا مد نظرتان بوده است؟

    1. با سپاس، ایکاش در تیتر اصلی خبر به طور واضح ذکر میکردید که این مربوط به کلیه درگذشتگان هست و فقط مربوط به کرونا نیست.

  5. خوانندگان گرامی امرداد:
    همانگونه که از متن و جدول پیداست درگذشتگان تنها مربوط به بیماری کرونا نیست و میکوشیم در جدول بالا نام تمام درگذشتگان آورده شود.

  6. درود به روان پاک همه درگذشتگان. با آرزوی تندرستی و آرامش برای بازماندگان گرامی آنان.

  7. روان همه درگذشتگان شاد و نامشان نیک و پاینده باد وبرای بازماندگان ان روانشادان ارامش ارمان دارم

  8. بر فروهر نیکان نیاکان، خوبان و وهان هفت کشور زمین درود باد.
    روان درگذشتگان شاد و زندگی بازماندگان نیک و دراز و پربهره باد

  9. بر فروهر نیکان و نیاکان و خوبان و وهان هفت کشور زمین درود باد.
    روان درگذشتگان شاد و زندگی بازماندگان نیک و دراز و پربهره باد.

  10. دور باشد این رنجش وبیماری ازکشور پاک اهوراییمان..روان پاک درگذشتگان شادکامه وفردوس برین جایگاهشان باد

  11. با درود! ایکاش اکنون که نامهای درگذشتگان را می آورید، نامهای کسانی که پیوند زناشویی بسته اند و یا فرزند دار شده اند نیز بیاورید تا نمایانگر شادی و امید نیز باشد.

  12. روان همه در گذشتگان شادباد . روان بهشتی روان ایرج اردشیر پور شاد باد بهشت بهره اش باد . به خانواده بزرگوار همه در گذشتگان آرامش باد می گویم

  13. روحشون شاد و خدابیامرزه همه رفتگان رو.
    در مقاله ای نوشته شده که کرونا میتونه باعث سکته مغزی و قلبی بشه بدون هیچ علامتی، آیا اینهمه ایست قلبی چه در جامعه زرتشتی چه در جامعه مسلمان کشور نیاز به آزمایش و تحقیق بیشتر راجع به علت مرگ ندارد؟

  14. سلام در این درگذشتان که خدا همه رو بیامورزه… شادروان ایرج اردشیر پور انسان وارسته و مهربان و نمونه بود روحش شاد و داغ دوریش تا ابد توی قلب من میمونه.
    من کارگر اون آقا بودم همیشه کمک حالم بود.
    افسوس و صد افسوس

  15. سپاس و تشکر امرداد برای خبررسانی! روح همه درگذشتگان شاد

  16. بر روان پاک همه درگذشتگان درود باد.
    دست مریزاد. سپاس از همدلی و زحمتی که در تهیه لیست زرتشتیان درگذشته یزد و تهران می کشید.
    ایکاش نام درگذشتگان سایر شهرها (کرمان ، اصفهان ، شیراز ….} را نیز از انجمن های محلی آن شهرها جویا شوید.

  17. بر روان پاک همه درگذشتگان پارسا درود باد و با سپاس از هفته نامه امرداد که اسامی درگذشتگان را جمع آوری مینماید تا همکیشان آگاه شوندو خدابیامرزی بدهند و آنانکه باید مراسم دینی را بجا بیاورند بجا آورند.خدایشان بیامرزد و بهشت برین جایگاهشان باد.

  18. روان همه درگذشتگان شاد و یادشان گرامی باد باز ماندگان انان نیک و به کامه زیوند

  19. روز بخیر به تمامی دست اندرکاران خبر نامه امرداد مخصوصا جناب آقای بابک سلامتی و عرض خسته نباشید به همه این عزیزان روح همه درگذشتگان شاد و بهشت برین جایگاهشان باد. خبر رسانی خوب و دقیق بدست همکیشان رساندن کاری بس خوب و جای قدردانی دارد امیدوارم که همه تندرست و شاد باشند.طول عمر و سلامتی برای تمام عزیزان این خبر نامه از اهورامزدا خواستارم

  20. كاش عكس درگذشتگان هم در كنارشان ميگذاشتيد تا اگر به اسم نميشناسه كسي لااقن از روي چهره بشناسه و بتونه آرامش باد بگه به بازماندگان. سپاس

  21. تشکر از این خبررسانی و گردانندگان روزنامه امرداد.
    روح و روان همه درگذشتگان شاد باد

  22. روان همه درگذشتگان شاد. روان روانشاد دکتر بوذرجمهر مهر شاد. جایش خیلی خالی است. مردی دانا مهربان و صبور.

  23. درود به روان همه درگذشتگان
    سپاس از دست‌اندرکاران نشریه و تارنمای وزین امرداد که این وظیفه‌ی مهم فرهنگی و اطلاع‌رسانی را به دوش می‌کشد. اکنون که ویروس کرونا شیوه‌ی زندگی را به طور محسوس تغییر داده و تغییر خواهد داد، بیاییم هر مبلغی به نامگانه‌ی هر درگذشته‌ای به حساب امرداد واریز کنیم تا گوشه‌ای از هزینه و حق بیمه و … امرداد تامین شود و نام و آوازه‌ای‌ که برای ما از هفت خوان رستم گذشته و تاریخ ایران ما را زنده نگه داشته همچنان ماندگار بماند تا به آیندگان بسپاریم. امروز دنیای ما آنقدر کوچک شده که در کمترین زمان همه‌ی اخبار جهان را به گوش می‌رساند. پیشنهاد می‌شود که هزینه‌ی مراسم و کارهای دینی را به حساب امرداد واریز کنیم تا امرداد همیشه جاودان بماند.
    ما نیز شاد باشیم که به نام زرتشتی سهمی از این کار فرهنگی بردوش داریم.

  24. درود بر روان درگذشتگان از سیوشانس تا کنون.ایدون باد

  25. سپاس از اطلاع رسانیتان لطفا اخبار پیوندهای جدید و تولدهای تازه را هم بگذارید

  26. وقت بخیر
    بسیار کار جالب و خوب و پسندیده است
    خسته نباشید
    ممنون و تشکر از دست اندر کاران

  27. شايسته است خبر و گزارش همچون درگذشتگان، براي متولدين هم برپا نماييد. جامعه بيش از هر چيز نيازمند شادي است.

  28. با درود. در مورد کهولت سن یا پیرسالی چه خط کشی به کار می رود؟ آیا هفتاد ساله یا هفتاد و چند ساله کهولت سن به شمار می آید؟ به نظر کهولت سن اصطلاح مناسبی برای شوند مرگ نیست. حتی در سنین پیرسالی آدمی در پی بیماری یا کارکرد بد بخش یا بخش هایی از ارگان های درونی یا ناهنجاری عملکرد آنها در می گذرد. بنابراین این اصطلاح کهولت سن را بهتر است به نحو دیگری مطرح کنید. مگر اینکه به دلیل فراهم نبودن منابع خبر کافی ناچار باشید. با آرزوی تندرستی و آرامش برای همه

  29. روان درگذشتگان شاد. اهورا مزدا نگاهبانشان .
    به ویژه روح شادروان آرش کسروی در سرای مینو پایدار باشد.

  30. روحشان شاد خدارحمت کنه این عزیزان را که تک تک شان برای ایران عزیز مفید بودن

  31. آیا به نظر شما اعلام درست است است یا اعلان به معنی علنی و آشکار کردن،

    1. درود دوست گرامی
      در واژه‌نامه‌ی دهخدا هردو در این جایگاه کاربرد دارند.

  32. با سپاس از همت دست اندکاران نشریه امرداد. با توجه به پراکندگی جمعیتی مخصوصا بواسطه مهاجرت چقدر خوب میشد اگر یکی از سازمانها یا ارگان های زرتشتی قبول زحمت میکرد و یک بانک اطلاعاتی از درگذشتگان و حتی ازدواج و تولد از همکیشان از دیرباز تهیه میکرد. بعضا افرادی راغب هستند تاریخ تولد و یا درگذشت منسوبی را که دیرزمانی است خدابیامرزی شده را بداند. سپاس

  33. درود
    اگر در کنار این اسامی، اسامی متولدین را نیز ثبت می کردین، به نظرم تقابل زیبایی را ایجاد می کرد.

  34. با درود به روان پاک همه هم میهنان زرتشتی بویژه کسانی که درگذشته اند، آنانیکه پاسبانان راستین آيین های درست و راست و نیک این سرزمینند، همه ما میدانیم که از همان پدران و مادران و نیاکانیم که در این دیار می زیسته اند و زرتشتی بوده اند، آنان پدران راستین ما بوده اند(هیچکس نمیتواند بر پدر و مادر خود خرده گیرد یا آنان را ارج ننهد)

    موشکافانه میتوان پی برد که همین جهان همان فردوس برین خواهد شد اگر پندارنیک، گفتار نیک، کردار نیک در آن به کارگرفته شود، چون در برگیرنده همه نیکیهاست
    بر ماست که بر نگهبانی این مانداک و واهشته از بزرگمردان و شیرزنان زرتشتی بکوشیم و گرامی اش داریم
    روان درگذشتگان زرتشتی در سراسر جهان شاد باد

  35. 140 نفر آمرزيده شدن در طول 9 ماه، از اسفند 98 تا كنون، يعني ماهي حدوده 15 نفر درگذشته داشته جامعه زرتشتي، يعني در هر دو روز 1 نفر فوت كرده است. براي جامعه كوچك زرتشتيان بسيار آمار بالايي است. مسئولان فكري بكنند لطفا. از خرد جمعي استفاده نماييد و اتاق فكري درست نماييد. كارگروه ديني داريم، وقف داريم، جوانان داريم، ورزش داريم، مددكاري هم داريم، كه حتما همشون فعالن!
    از اسفند تاكنون كارگروه بحران براي بيماري كرونا، بايستي تشكيل ميشد با هماهنگي و مديريت نماينده با تدبير جامعه زرتشتي، چرا نشده تاكنون ؟ چه چيزي مهمتر از جان همكيشان و انسان ها وجود دارد؟ تلاشتان را بكنيد لااقن، تعطيل كردن برنامه ها فقط راه حل نيست، احتياج به هماهنگي يكپارچه و مديريت منسجم احساس ميشود. خدا قوت !

  36. با درود خدمت دوستی که با محاسبه امار فوت شدگان نگران عدد بالای فوت نسبت به جمعیت زرتشتیان و درخواست یاری از نهادها و گروه ها و تشکیل اتاق فکر عرض کنم بلای مهاجرت از نرخ بالای مرگ و میر به مراتب بدتر است و هیچ سوگنامه ایی ، توان شرح انرا ندارد.

  37. درود بر هم وطنان زردشتی دوست تان دارم زحمات شما برای نشر فرهگ کهن ایران زمین سپاس می گویم

  38. ای کاش زاد و ولد در بین همکیشان زرتشتی خیلی زیاد بود

  39. درود بر روان همه درگذشتگان یادشان گرامی و روانشان شاد باد

    درود بر روان همه درگذشتگان یادشان گرامی و روانشان شاد باد

  40. با عرض ادب ودرود فراوان به هموطنان عزیز مان انشاالله همیشه سلامت و تندرست باشید ایا بین عزیزان زرتشتی از خانواده محترم خداداد مهرشاهی فرزنند رستم اطلاعی دارید که در حال حاضر کجا سکونت دارند چون به دلیل اشنایی قبلی از سالهای اول انقلاب به بعد خبری از این عزیزان محترم ندارم اگر اطلاعتی از خانواده شان دارید در جریان قرار دهید با تشکر از هفته نامه امرداد و تمامی عزیزانی که در هفته نامه زحمت میکشند موفق باشید

  41. ایریستنام اُروانو یزه مییده یا اَشه اونام فره وَشیو !
    با درود وبا آرزوی تندرستی , نیکنامی وشادکامی همگی .
    در مورد , لیست اسامی تازه درگذشتگلن , بهتر است تا نکات زیر در نظر گرفته شود .
    1- بر پایه آداب ورسوم زرتشتیان چنانچه تاریخ درگذشت کسی قبل از شفق ( بامداد ) باشد آنرا بروز قبل می انگارند . ولی در برگ گواهی درگذشت , اگر درگذشت بعد از نیمه شب باشد بتاریخ روز بعد مینویسند .
    2- بعضی از درگذشتگان پُلگدارند بدینمعنی چنانچه درگدشته ای فرزندی نداشته باشد در روز چهارم , درگذشت ,برای گدشتن از پل چینود یکی از نزدیکانش را بنام فرزند آن درگدشته پُلگدار میکنند برای مثال روانشادان بهرام وکتایون فرزندشان سهراب که در کوه پیر سبز ناپدید شده بود کودک خردسال دیگرشان ” اردشیر” را بنام فریدون سهراب پُلگدار کردند .
    3- روانشاد فریدون سهراب خسرویانی , دوست گرامی من بود روانش شاد !

  42. وقت بخیر
    واقعا همت کم نکنند نماینده ایرانیان زرتشتی و رییس های انجمن از آوردن واکسن از هند،چه قدر راحت از دست میدیم همکیشانمان را به خاطر …
    دوستان خوبم در امرداد اگر امکانش هستدر مورد واکسن پیگیری بفرمایید

  43. شوربختانه جمعیت زرتشتیان ایران درحال کم شدن هست و امیدوارم بزرگان جامعه برای این خطر اندیشه ای بکار گیرند

  44. لطفا نام تازه در گذشتگان زرتشتسان جهان را به واتس اپ‌بفرستیدو با عکس باشد. بهتراست.لطفا نام تازه متولدین را هم با عکس بگذارید.روح شان شاد و قدم نورسیده ها خجسته باد

  45. سلام من یه مسلمونم ولی از آداب و جشن های زردشتی ها و ایران الصل ها خوشم میاد ،در ضمن ما چون اصلیتمون اصفهان هست و در یکی از روستای های اردستان اجدادم بودن و میگفتن اون روستا یه زمانی زرتشت نشین بوده زبان بومی روستا هم شبیه اوستایی هست

  46. درگذشت روانشاد سهراب دینیاری، پدر سرکار خانم منیژه دینیاری از همکاران قدیمی هفته‌نامه‌ امرداد را به ایشان و خانواده محترم دینیاری آرامش باد میگویم.
    با آرزوی آرامش برای روان درگذشته و سلامتی و تندرستی برای بازماندگان

  47. درودبرشما
    ایزدیکتاهمه درگذشتگان هموطن راازهرکیش که باشندبیامرزدودربهشت جای دهد.
    بویژه آنان که درراه پاس داری ازین خاک گهربارجانفشانی کرده اند.
    من خودمسلمانم،امازرتشت وزرتشتیان رابسیاردوست میدارم.
    ازهمه بزرگواران هم خواهش دارم تلاش کنندکه نوشته ها واژه های عربی رابکارنبرند.
    پایدارباشید…

  48. به فروهر و روان پاک همه درگذشتگان درود باد
    روانشان شاد

  49. درود به همه هموطنان عزیز با هر دین و مذهب و اعتقادی
    خداوند بنده ای را دوست میدارد ک در راه خدمت به همه همنوعان خود تلاش کند.
    من با افتخار همه هموطنان عزیز ک دلسوز و وطن پرستند رو دوست میدارم و به کردارشان ایمان دارم
    شاید من هم پیشینه ای زرتشتی داشته باشم و اجداد من در انارک اصفهان مدفونند اما برای هموطنم تلاش میکنم تا بهترینها باشند.
    روان همه آنها ک در پهنه آسمانها روانند شاد باد.
    دوستتان میدارم هموطن عزیز
    ?✋?

  50. فرهاد یزدانی فرزند روانشادان اردشیر یزدانی و ایرانشهر راوری در لاس وگاس امریکا درگذشت. لطفا اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *