لوگو امرداد

شمار زرتشتیان مبتلا به کرونا در یزد به صفر رسید

90شمار زرتشتیان مبتلا به بیماری حاد تنفسی کرونای جدید، کووید-19 بستری شده در بیمارستان‌های استان یزد به صفر رسید.
یک منبع آگاه در حوزه‌ی بهداشت و درمان استان یزد شمار بیماران زرتشتی درگیر با کووید-19 بستری شده در بیمارستان‌های استان یزد را صفر اعلام کرد. این منبع آگاه گفت: از 14 فروردین‌ماه تا 13 اردیبهشت‌ماه 1399 خورشیدی، بیمار زرتشتی با تشخیص نشانه‌های کرونا پذیرش نشده است.
وی با اشاره به این نکته که بیماران بهبود یافته همچنان ناقل بیماری هستند، افزود: بیمارانی که دوره‌ی درمان در بیمارستان را سپری کرده‌اند، باید دو هفته در قرنطینه‌ی خانگی نکات ایزوله مانند فاصله‌گذاری با اعضای خانواده، استفاده از ماسک، شست‌وشوی جداگانه‌ی پوشاک و ظروف، ضدعفونی سرویس بهداشتی و شستن و ضد عفونی مکرر دست‌ها را رعایت کنند. هنگام خروج از خانه استفاده از ماسک برای کاهش همه‌گیری بایسته است.
کارشناس آگاه درمان و بهداشت استان یزد در ادامه یادآوری کرد: کاهش شمار بیماران درگیر با کرونا به معنای پایان همه‌گیری (اپیدمی) نیست. همچنان باید به نکات پروتکل‌های بهداشتی اهمیت داد تا بتوان این شرایط را همیشگی حفظ کرد و دوباره با اوج بیماری رویارو نشد.
احتمال ورود کویید-19 از اواسط بهمن شدیدا مطرح بود. فراگیری بیماری ویروسی سندرم حاد تنفسی کروناویروس COVID-19 (کرونا جدید)، در یزد ششم اسفندماه رسما آگاهی‌رسانی شد. فراگیری بیماری در یزد با برگزاری آیین‌ها و گردهمایی‌های زرتشتیان در پایان بهمن‌ماه و روزهای آغازین اسفندماه 1398 خورشیدی همزمان شد. با آگاهی‌رسانی به موقع و یادآوری نکات بهداشتی و رعایت آن از گسترش بیماری پیشگیری می‌شد. نیازی نبود حتما موردی در یزد دیده شود تا افراد مراقبت کنند. از روزهای نخست فراگیری کرونا، زرتشتیان یزد با روند روبه رشد ابتلا رو‌به‌رو شدند. نزدیک به پنجاه بیمار تا 27 اسفندماه 1398 خورشیدی در بیمارستان‌ یزد بستری شدند. از این شمار، شش بیمار جان باختند. شمار درگذشتگان تا 14 فروردین‌ماه به 13 تن رسید.
بیماری کووید 19 هیچ داروی ضد ویروس مشخصی برای آن تأیید نشده‌است و درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. از این رو بهترین راهکار پیشگیری از مبتلا شدن است. شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا تمیز کردن دست‌ها با ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل، رعایت فاصله‌ی دستکم یک متری از دیگران به ویژه از کسانی که سرفه یا عطسه می‌کنند، پرهیز از تماس دست با چشم، بینی و دهان از نکات پیشگیری هستند که بسیار یادآوری شده است. شاخص‌ترین راه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در خانه ماندن است تا زنجیره‌ی گسترش بیماری شکسته شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. خدا را سپاس. امید که هر چه رودتر از ایران و جهان این ویروس و بیماری ریشه کن شود و بندگان نیک خدا راحت شوند.

  2. خدا را شکر خبر خوبی بود به امید ریشه کنی این بیماری از کل گیتی

  3. باعث تأسف است!!! ظاهرأ همه اطلاع داشتند که بیماری کرونا دست کم از نیمه بهمن ماه 98 جدی است اما مسئولان جامعه ما اظهار بی اطلاعی میکنند و مردم را در جریان قرار ندادند تا از خود مراقبت نمایند./

  4. اطمینان و سهل انگاری که عنوان این خبر می تواند به افراد بدهد خطرناک است! لطفا به این موضوع هم توجه شود که این حتی اگر درست هم باشد به هیچ عنوان به این معنی نیست که گردهم ایی ها و حتی رفت و امدهای غیرضروری می تواند عادی شود. به نظرم در کنار خبری مانند این یا امید تولید واکسن در چند هفته!، لطفا چند خبر هم درباره چگونگی مرحله به مرحله بودن بازگشایی ها یا خطرات گردهم ایی حتی در این شرایط نیز آگاهی رسانی شود.

  5. خدا را سپاس . اميدوارم هيچکس و بويژه همکيشان عزيز درگير اين بيماری بد نشوند .

  6. با سپاس از ارسال این خبر امیدوارکننده. مورد فاصله یک متر کاملا ًنادرست است و حداقل فاصله دو متر در منابع رسمی پزشکی مطرح شده است. فاصله خطوط در فروشگاه های اروپایی حدود دو متر و بیست سانتی متر است. مورد اخیر را از دوستان پرسیده ام. در ضمن در صورتی که بسیار زودتر در باره خطر واگیری بیماری به مردم هشدار داده شده بود و به بازی گرفتار نشده بودیم احتمال داشت درگذشت های بسیار کمتری داشته باشیم. با درود به همه پزشکان و پرستاران و کارکنان بیمارستان ها در یزد و همه کشور. تندرستی باد

  7. سپاس از پیام خوبتون .امیدوارم همیشه همه هموطنان و همه مردم جهان از هر گونه بدی و ناراحتی و آسیب در امامن باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04