لوگو امرداد
درخواست همکیشان

انجمن زرتشتیان تهران درباره زمین مارکار روبه‌روی اهرستان یزد شفاف‌سازی کند

WhatsApp Image 2020 06 09 at 18.15.01
نقشه هوایی زمین مارکار رو به روی محله اهرستان یزد

شماری از زرتشتیان که خود را در منافع انجمن زرتشتیان تهران شریک می‌دانند با طرح پرسش‌هایی درباره‌ی وضعیت حقوقی و قانونی زمین مارکار واقع در خیابان صدوقی یزد رو‌به‌روی محله‌ی اهرستان یزد که به زمین اهرستان نامور شده است، خواستار رفع ابهام و دریافت پاسخ از سوی انجمن زرتشتیان تهران هستند. رونوشت پرسش‌ها در اختیار دو هفته‌نامه‌ی امرداد گذاشته شده است و امرداد نیز با مسوولیت خبری که بر دوش دارد متن پرسش‌های همکیشان را برای شفاف‌سازی منتشر می‌کند و آماده‌ی بازتاب پاسخ هیات‌رییسه‌ی انجمن زرتشتیان تهران به پرسش‌های مطرح شده است.

متن پرسش‌های همکیشان پیرامون زمین مارکار در یزد روبه‌روی محله اهرستان در ادامه آمده است:

پرسش‌هایی ساده و اساسی از انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی زمین مارکار یزد:
از آنجا که حیات انجمن با حضور مردم بهم تنیده است و برای برون رفت از مشکلات موجود، دولت انجمن نیازمند بازسازی و ترمیم این در هم تنیدگی است. فارغ از تمام شنیده‌ها و نوشته‌ها، باور داریم پاسخ انجمن به پرسش‌های زیر یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها جهت آغاز این ترمیم است. ما منتظر پاسخ این پرسش‌ها خواهیم ماند.
1. آیا این زمین (زمین مارکار روبروی اهرستان) نیت‌نامه دارد؟
2. اگر نیت‌نامه دارد، آیا در نیت‌نامه مجوز فروش زمین داده شده است؟
3. اگر در نیت‌نامه مجوز فروش داده شده، آیا محل هزینه‌کرد آن مشخص شده است؟
4. اگر در نیت‌نامه اشاره‌ای به فروش زمین نشده است، چرا دوبار برای فروش زمین، مجمع همگانی تشکیل شده است؟
5. اگر نیت‌نامه وجود دارد، آیا در مجمع همگانی انجمن به مردم درباره وجود نیت‌نامه آگاهی داده شده است؟
6. در صورتی که در نیت‌نامه اشاره ای به فروش زمین نشده، آیا بر اساس قوانین موجود اجرای نیت‌نامه برتری دارد یا اجرای مصوبات مجمع؟
7.آیا نسبت به اجرا یا عدم اجرای نیت‌نامه در مجمع تصمیم‌گیری شده است؟
8.آیا در مجمع همگانی برای گرفتن سند تک برگی این زمین تصمیم‌گیری شده است؟ اگر مصوبه مجمع دارد، آیا سند تک‌برگ گرفته شده است؟
9.نحوه‌ی فروش زمین، در صورتی که در نیت‌نامه فروش آن قید شده باشد، بر اساس قانون چگونه باید باشد؟ آیا مزایده‌ای برای فروش آن انجام شده است؟
10.آیا برای فروش زمین نشستی با حضور مدیران وقت جامعه‌ی زرتشتی و اهالی اهرستان برگزار شده است؟
11.آیا در نیت‌نامه، نامی از محله‌ی اهرستان برده شده و در واقع قسمتی از نیت‌نامه است؟
12.آیا این نشست مدیران وقت بعد از تشکیل مجمع همگانی انجمن بوده است؟
13.اگر زمین نیت‌نامه دارد و در آن فروش زمین قید شده و برای فروش آن مجمع تشکیل و رای داده شده، دلیل تشکیل این نشست چه بوده است؟ سرانجام نشست فوق چه بوده است؟
رونوشت: دو هفته نامه امرداد
1.افشین نامدار
2.مهناز فیروزمند
3.کیوان هور
4.آرمیتا دانش
5-کورش نیکنام
6- بهروز جمشیدیان مبارکه

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

10 پاسخ

  1. به نام خدا
    با توجه به درخواست مطرح شده چند نکته قابل ذکر است:
    1- سه نفر از کسانی که به عنوان همکیش نامه را مطرح کردند خارج از کشور زندگی میکنند که جای سوال دارد چرا برای شرکت در مجمع در ایران حضور پیدا نکردند. اگر فرصت حضور نداشتند به نظر میرسد امکان طرح سوال را از خود سلب کرده اند.
    2- چه مدرک و سندی ارائه شده که نشان میدهد انجمن ملک مورد ادعا را واگذار کرده است؟
    3- اگر بحث فروش زمین نادرست بود آیا در نامه ای جداگانه از همکیشان و انجمن به علت طرح ادعای اشتباه عذرخواهی خواهند کرد؟

  2. با درود . من چند پرسش دارم ! نخست ایا امرداد اگر نامه ای با چند امضا برایش فرستاده شود ، انرا منتشر میکند ؟ ایا بهتر نبود این مورد را در امرداد ویژه زرتشتیان چاپ میکرد و ایا این دوستان در مجمع مطرح کردند و پاسخ نگرفتند و یا دست کم از دبیرخانه و یا فرنشین انجمن پرسش کرده اند و پاسخی نگرفتند ؟ .

    1. دوست گرامی با درود در پاسخ به شما باید گفت: رسانه ها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند. هر پرسشی که در افکار عمومی شکل میگیرد وظیفه و خویشکاری رسانه هاست که آن را از مسوولان بپرسند. در همین راستا پرسشهایی درباره زمین مارکار روبروی اهرستان یزد در میان برخی از همکیشان پدید آمده است. امرداد بر خود بایسته میداند تا برای پاسخدهی به این پرسشها و جلوگیری از رواج بدبینی و شایعه در جامعه (فارغ از اینکه پرسشگران مسیر دیگری را آزموده اند یا خیر) بکوشد. در این میان بی‌گمان هر پرسشی یا حتا هر پاسخی که جنبه‌ی ویژه نامه‌ای داشته باشد در ویژه نامه‌ی زرتشتیان منتشر خواهد شد.

  3. با درود. ضمن سپاس از مینو، لازم است توجه ایشان را به پرسشهای طرح شده دوباره جلب کنم که در طرح پرسش از انجمن ادعایی مبنی بر فروش زمین توسط انجمن نشده است و درو اقع شفاف سازی این موضوع به نوعی هدف طرح کنندگان پرسش است. که به این صورت و بطور اتوماتیک پرسش سوم ایشان نیازی نیست.
    درباره پرسش اول، لازم است به خدمت ایشان برسانم طرح این پرسش فرار رو به جلو و پاک کردن صورت مسئله است. بیرون بودن از ایران دلیلی بر رفتار انجمن نیست. به هر حال ما زرتشتیان در مسایل زیادی با هم اشتراک داریم و از جمله انجمن زرتشتیان تهران. همانگونه که از پرسشها بر می آید هدف از طرح این پرسشها شفاف سازی و کمک به اطلاع رسانی درست اخبار و دوری از شایعات و شایعه پراکنی است و این تنها وسیله ای است که انجمن می تواند با مردم آشتی کند و موجب برون رفت انجمن از بحران شود. با سپاس دوباره. به امید روزهای بهتر

  4. به نظرمن یکی از عزیزان در مجمعی که در رابطه با این زمین بود عضو هیت ریسه بود ومتواند پاسخ دهد پس چرا سیوال کرده ؟؟در ضمن چرا از کسانی که در مدت حدود 21روز قبل عید این فکر را داشتن برنامه ریزی میکردن واطلاعات اشتباه به من که عضو هیت مدیره بودم نمپرسید.وسپاس از چهار نفری که در خارج هستید وهمیشه دلواپسید

    1. درودبرافرادی که نامفامیل خودرا نوشته اند.

  5. با درود سپاس از نامدار همانگونه که می دانید مجمع بالاترین تصمیم گیرنده هست که با حضور فیزیکی همکیشان شکل می گیرد و رای گیری آن علنی است پس حضور فیزیکی نقش بسزایی در ادامه حیات انجمن دارد همانگونه که در متن نوشتید (حیات انجمن با حضور مردم بهم تنیده است). پس چه بهتر است که حضور و پرسشگری و شفاف سازی را در مجمع پررنگ تر کنیم. اگرچه کسانی هم که در مجمع حاضر بودند و در سازوکار مجمع نقش داشتند دچار ابهام شدند جای تعجب هست به هر روی جای شما در مجمع امسال سبز

    1. همکیش گرامی با درود و پوزش از تاخیر در پاسخ. نه تنها بنده بلکه بقیه کسانی که آشکار و نهان نگران حال و روز انجمن در این موقعیت حساس هستند از جزیره شدن بیشتر انجمن در این شرایط خاض نگرانند و حتمن جای شما هم در مجمع امسال سبز خواهد بود چون به علت وجود کرونا مجمعی تشکیل نخواهد شد و اگر هم تشکیل شود بصورت خصوصی و خاص خواهد بود. راستی جای شما هم سبز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-22