لوگو امرداد

کتاب «کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها» نوشته نسرین خنجری چاپ شد

کتاب نسرین خنجریکتاب «کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها»، نوشته‌ی نسرین خنجری هنرمند زرتشتی، کارشناس ارشد تیاتر و عروسک‌گردان به بازار کتاب آمد.
نسرین خنجری، نویسنده‌ی اثر، با بیان این که کتاب «کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها»، در قالب یک نمایشنامه نوشته شده است، درباره‌ی تازه‌ترین اثر خود می‌گوید: کتاب پیش‌‌رو، درواقع قسمت سوم و پایان‌بخش ماجرای داستان دختربچه‌ای به نام «اولدوز» است که دوم تیرماه، همزمان با زادروز صمد بهرنگی، به یادبود این نویسنده‌ی کودک و نوجوان به چاپ رسید. صمد بهرنگی دو داستان خود، «اولدوز و کلاغ‌ها» و «اولدوز و عروسک سخنگو» را در زمان زندگانی‌اش به چاپ رساند و قصد داشت قسمت سوم و پایانی آن را به نام «کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها» به قلم آورد، که مرگ فرصتش نداد و سرنوشت اولدوز و عروسکش نانوشته ماند.
نسرین خنجری، نمایشنامه‌نویس حوزه‌ی کودک و نوجوان، در این اثر خویش، داستان اولدوز را با همراهی شخصیت صمد که معلم روستایشان است و بچه‌های دیگری که هر یک شخصیت‌های داستان‌های دیگر صمد بهرنگی هستند، به پیش می‌برد و به سرانجام می‌رساند.
بدین ترتیب، نمایشنامه‌‌ی «کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها» اثری است، امانت‌دار آثار صمد و ادای دینی است به او و نگاهی است نو برای خوانندگان علاقمند.
این نمایشنامه در دوره‌ی همکاری نسرین خنجری با کمپانی «پاپیه تئاتر » در تابستان ۲۰۱۷ در فرانسه نوشته شده است و هم اکنون از سوی انتشارات افراز، انتشارات برتر کتاب‌های حوزه‌‌ی تئاتر و نمایش، به چاپ رسیده است. از دیگر ویژگی‌های آن، وجود تصاویر در پیوست با متن نمایشنامه است که با هنرمندی نسیم آزادگان برای کتاب تصویرسازی شده است.
نمایشنامه‌ی «کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها» دیداری است با صمد، میان قصه‌هایش، میان شاگردان و بچه‌هایش. اثری دلنشین و شاعرانه که در ۵۸ صفحه هم اکنون در دسترس دوستداران به ادبیات کودک و نوجوان قرار گرفته است.
برای خرید کتاب می‌توانید با دفتر هفته‌نامه‌ی امرداد به شماره‌‌های 88325331-88824806 هماهنگی کنید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05