لوگو امرداد

یادداشت اسفندیار خسروی درباره‌ برگزاری مجمع انجمن زرتشتیان تهران

اسفندیار خسرویمجمع همگانی عادی سالیانه انجمن زرتشتیان تهران با باشندگی شماری از همکیشان، هموندان هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، هیات بازرسان در سال مالی 98 و همکاری کارمندان دبیرخانه در فضای روباز حیاط دبیرخانه 28 شهریورماه 1399 خورشیدی برگزار شد. با اکثریت آرای باشندگان در مجمع، فرامرز پوررستمی (فرنشین هیات‌رییسه)، اسفندیار خسروی (جانشین فرنشین)، سهراب سلامتی (منشی)، سهراب اختری و خداداد نمیری (ناظران) در جایگاه هیات‌رییسه نظارت بر برگزاری مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران قرار گرفتند. پس از اعلام رسمیت نشست و گزینش هیات‌رییسه‌ی مجمع، به دستور نشست پرداخته شد. یادداشت اسفندیار خسروی، جانشین فرنشین هیات‌رییسه‌ی مجمع، نقدی است بر چگونگی برگزاری مجمع همگانی عادی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، در ادامه می‌خوانید:

نقدی بر برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالانه انجمن زرتشتیان تهران در روز 28 شهریورماه 1399 خورشیدی
با درود؛ باشندگان مجمع عمومی شامل 7 تن از هموندان هیات‌مدیره و 3 تن بازرس و تعدادی همکیشان تا 87 تن بودند. سال‌هاست که همکیشان گرامی، انجمن و عملکردش را به حال خود رها کرده‌اند و حاضر نیستند سالی یکبار قدم رنجه و در مجمع عمومی عادی یا فوق‌العاده انجمن شرکت کنند. همانگونه که می‌شنویم و می‌خوانیم در محافل خصوصی و شبکه‌های اجتماعی بحث‌ها و مطالبات فراوانی از انجمن مطرح می‌شود ولی هیچکدام از آنان در اینگونه جلسات شرکت نمی‌کنند و یا اگر می‌آیند، ساکت و شنونده هستند.
به نظر اینجانب، همین رفتارها باعث شده است که بزرگان انجمن به پرسش‌های حاضرین یا جواب نمی‌دهند یا پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای ارایه نمی‌کنند. مثال روشن این ادعا عدم پاسخ‌گویی رییس یا سایر هموندان انجمن به پرسش‌های بازرسان انجمن بود که نتیجه‌ی بازرسی یکساله‌ی خودشان را برای حاضرین خواندند و انتظار این بود که جواب‌های مسوولان انجمن را بشنویم ولی دریغ از یک واژه پاسخ.
و اما حاضرین: اکثریت باشندگان برای ترک محل عجله داشتند. کمبود نور محوطه، وضعیت مسیرهای برگشت، (آغاز مجمع حدود ساعت 18)، تعدادی از حاضران صرفا برای شرکت در انتخابات بازرسان مورد نظر خودشان آمده بودند بنابراین حوصله‌ی شنیدن و یا مطرح کردن بحث‌های دیگران را نداشتند.
در مجموع، عارضه‌ی کرونا، برنامه‌های انجمن، حاضرین و آنچه ذکر شد، عدم‌همیاری سایر همکیشان که تمایلی به مشارکت برای تعیین سرنوشت خودشان و جامعه ندارند، و حتی هیات‌رییسه‌ی جلسه که برای بهتر شدن جلسه تلاشی نکردند، باید این نگرانی را در جامعه ایجاد کرده باشد که ما به کجا می‌رویم؟
آیا نمی‌شد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با این تعداد اندک، جلسه‌ی مجمع را در داخل سالن خسروی و در ساعت مناسب‌تر برگزار نمود؟
این مطلب را نیز عرض کنم که از دور و نزدیک شاهد تلاش‌ها و رفت‌وآمدهای هموندان انجمن در جلسات هفتگی و به‌ویژه کمیسیون‌ها هستم و معتقدم در دوره‌ی کرونایی تمامی سعی خودشان را برای پیشبرد امور محوله انجام می‌دهند و از این لحاظ جای سپاسگزاری و قدردانی دارد و می‌توان گفت که موارد ذکر شده در بالا بیشتر ناشی از بی‌توجهی اکثریت ما به مسایل و مشکلات جامعه و عدم‌حضور در جلسات هفتگی و دوره‌ای انجمن می‌باشد. باامید آینده‌ای بهتر با همراهی و همدلی بیشتر.

اسفندیار خسروی
سوم شهریورماه 1399 خورشیدی

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. در شرایط کرونا و وضعیت قرمز تهران، تب سنجی و رعایت فاصله اجتماعی، نام نویسی از شرکت کنندگان طول کشید و ساعت ۱۷ که قرار بود شروع شود هنوز همکیشان نیامده بودند تا حدود ۱۷ و ۴۵ که تقریبا همه، برگه دریافت کردند. برای رعایت نکات بهداشتی ناگزیر به برگزاری در فضای باز است. برای گریز از آفتاب صندلی‌ها را جابجا کردند. بعد مجمع نوبت دوم را آغاز شد. این مسائل که در شرایط کرونا دور از انتظار هم نیست، این تلاش ها و نکاتی که اندیشیدند قابل تقدیر هست. من از همه می پرسم کدام جلسه تاکنون سر وقت برگزار شده؟ جلسه ها را شرکت کنندگان شکل می دهند زمانی که شرکت کننده برای وقت دیگران ارزش قایل نشه و هر زمان دلبخواه حضور پیدا کنه جلسه ها با تاخیر شروع میشه بیایید به یکدیگر احترام بذاریم گروهی تلاش می کنند سر وقت و یا حتا پیش از موعد حاضر بشن، گروهی تلاش می کنند تا میزبان شایسته ای باشند پس ما هم به مواردی که نشان از بلوغ شخصیت هست احترام بگذاریم سر وقت بودن کمترین همراهی است. نیامدن بهتر از دیر آمدن و معطل نگهداشتن گروهی از حاضرین هست.
    البته راه حل دیگری هم داشت چرا که مجمع دوم با هر تعدادی رسمی است. می شد شرایط حاضران را در نظر گرفت (گرمای عصر شرایط کرونا که اضطراب و نگرانی را افزایش میده شرایط کوتاهی روز و تاریکی شب) و به حاضران به موقع، احترام گذاشت و مجمع را با هر تعداد حاضرین آغاز کرد. نمی دانم چرا هر کس قانون شکن باشد از حق مداری بیشتری برخوردار است. ما خودمان منتظر قانون شکنان می مانیم تا تشریف بیاورند. وقت را که سرمایه‌ای گرانبها و از دست رفتنی است، به رایگان در اختیار می گذاریم!!!!

  2. بازرسان چه پاسخی می بایست بشنوند ؟ پاسخ نهایی این است: هنوز راه ادامه دارد… یا این که می دانیم وضع خراب است چه باید کرد اصلاح …

    بازرسان موارد قابل لمس و روزمره را دریابند یکی از موارد سنگ مزاری است که یک سال هم گذشته ولی هنوز اماده نصب نشده این در حالی هست که تا هزینه سنگ را پرداخت نکنیم نام درگذشته در لیست قرار نمی گیره. سنگ مزاری که اشتباه نصب شده و دو سال هم گذشته کسی توجه نکرده

  3. با درود موضوع سرای سالمندان در مجمع گذشته هم هیات بازرسان اعلام کرده بودند که حقوق کارمندان سرای سالمندان را انجمن پرداخت می کند و گزارشی از عملکرد مالی به انجمن داده نمی شود. همان مجمع رییس انجمن از پاسخ به این پرسش را یا سنجیده و یا سهوا فراموش کرد و در جلسه هیات مدیره گفتند فراموش کرده و همین مساله تهاتر را عنوان کردند و این مجمع نیز همین اتفاق افتاد در تراز مالی سوبسید آنچنانی برای سرای سالمندان درج شد و در گزارش بازرسان: ( با سپاس از زحمات فراوان هیات امنای خانه سالمندان زرتشتی و با تایید بر این نکته که این مرکز توانبخشی بهترین خدمات را در اختیار همکیشان قرار داده و کمترین میزان شکایت را داشته، همانند سال‌های گذشته هیچگونه گزارشی از چگونگی کسب در آمد و هزینه کرد آن موجود نیست.) هم درخواست گزارش از سرای سالمندان و دوباره تکرار سال گذشته. تا چه زمانی این دور تسلسل را بگذرانیم . دستکم یک گزارش عرف که همه چی خوبه بفرستند. …. هیات امنایی که خوب کار می کند و همگان از در تایید آن برآمدند چه ناهماهنگی موجب عدم گزارش شده؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07