لوگو امرداد
مجمع همگانی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد

گزارش هیات بازرسان از سال مالی 98

بازرسان انجمن فهیم فرهادیارایه گزارش بازرسان قانونی انجمن زرتشتیان تهران به مجمع همگانی سالیانه بخشی از دستور نشست مجمع بود. فهیم فرهادی، فرشاد خورشیدیان و آرش آذرگشسب، هیات بازرسان قانونی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، این مسوولیت را در یک‌سال مالی منتهی به اسفندماه 1398 خورشیدی بر عهده داشتند.

هیات بازرسان با حضور در نشست‌های هیات‌مدیره‌ی انجمن، به چگونگی اداره‌ی امور انجمن و انطباق آن با اساسنامه، قوانین و دستورالعمل‌ها، نظارت کرده‌اند. گزارش بازرسان در سه بخش، اظهار نظر درباره‌ی ترازنامه، اظهار نظر درباره‌ی عملکرد هیات‌‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در سال مالی یاد شده و نظرات و پیشنهادها تنظیم شده است. فهیم فرهادی به نمایندگی از هیات بازرسان گزارش یک سال گذشته را برای باشندگان در مجمع خواند.

اظهار نظر درباره‌ی ترازنامه:

فهیم فرهادی در آغاز گزارش درباره‌ی ترازنامه‌ سال مالی 98 گفت: ترازنامه‌ی ارایه شده که مورد تایید هیات‌مدیره است، هیات بازرسان نیز تایید می‌کند. مسوولیت حساب‌های مالی با هیات‌مدیره است و رسیدگی به وضع عمومی انجمن و گزارش عملکرد و کارهای انجام شده از سوی هیات‌مدیره و هیات‌رییسه در سال مالی مورد اشاره از مسوولیت بازرسان است. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد نظرها و پیشنهادهای بازرسان در مورد عملکرد سال مالی گذشته که بیشتر این موارد از دوره‌های گذشته به سرانجام نرسیده است مورد توجه هیات‌مدیره قرار گیرد و به‌کارگیری این دیدگاه‌ها و پیشنهادها، به رشد مالی انجمن بیانجامد.

اظهار نظر درباره‌ی عملکرد هیات‌مدیره‌ در سال مالی 98

فهیم فرهادی در بخش اظهار نظر در مورد عملکرد هیات‌مدیره سال مورد رسیدگی منتهی به پایان اسفند ماه 1398 گفت: مواردی که از گزارش‌های سال‌های پیش می‌توان به آن اشاره کرد تا هیات‌مدیره گردش 44 نیزآنهارا پی‌گیری کند، بدین گونه است:

1- عدم ارائه برنامه و راهکاری برای تمدید اجاره املاک قصر فیروزه و تعیین تکلیف حق مالکانه‌ی جاده‌ای که قرار است توسط شهرداری ساخته شود.

2- عدم اجازه حضور و پیگیری مشکلات قصر فیروزه توسط گردش 44 که خواهشمندیم دلیل آن به مجمع گزارش داده شود.

3- با توجه به پیگیری‌های مستمر از سوی بازرسان گزارشات لازم در خصوص وضعیت مدرسه شهید انصاری واقع در شهر قزوین به مجمع ارائه شود.

4- با سپاس از زحمات فراوان هیات امنای خانه سالمندان زرتشتی و با تایید بر این نکته که این مرکز توانبخشی بهترین خدمات را در اختیار همکیشان قرار داده و کمترین میزان شکایت را داشته، همانند سال‌های گذشته هیچگونه گزارشی از چگونگی کسب در آمد و هزینه کرد آن موجود نیست.

5- در مورد زمین‌های اوسون که متصرف دارد انجمن با تاکید بر وکلا، سرعت بیشتری نسبت به مشخص شدن وضعیت آن انجام دهد و از هیچگونه تلاش و صرف هزینه‌ای که منجر به حفظ و نگهداری این مکان ارزشمند شود کوتاهی نکرده و مجمع عمومی را در جریان کارهای انجام گرفته قرار دهند.

6- تسریع در راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان جهت بهبود مشکلات جامعه و خانواده های زرتشتی

7- با توجه به پیگیری‌های مستمر از سوی بازرسان، گزارشی از وضعیت و تصمیمات اتخاذ شده در مورد ساختمان کیخسروی به مجمع داده شود.

8- با توجه به اخذ سند زایشگاه بهمن یزد هنوز وضعیت اجاره‌ی این مکان نا مشخص بوده و درآمد زایی برای انجمن نداشته است.

9- در خصوص وضعیت پردیس مارکار یزد انجمن گزارشی به مجمع ارائه دهد.

10- با توجه به پیگیری‌های مکرر از سوی وکلای انجمن و هیات‌مدیره پرونده ی معروف به بوفالو به سرانجام رسید که در این خصوص گزارشی به مجمع ارائه شود.

11- با قدردانی از هیات مدیره و خصوصاً کمیسیون آموزشی در مورد پیگیری و به ثمر رساندن 3 درصد ارزش اعیانی مدارس شش‌گانه لطفاً در مورد مبالغ اخذ شده و مانده‌ی مبالغ آن در آموزش و پرورش گزارشی به مجمع ارائه شود.

12- مشخص نشدن وضعیت تولیت موقوفه ارباب رستم گیو و عدم همکاری اعضای هیات مدیره‌ی موقوفه با انجمن تهران و درخواست گزارشی از وضعیت موجود به مجمع.

نظرات و پیشنهادهای هیات بازرسان

در گزارش هیات بازرسان پیشنهاد و نظرات نیز مطرح شده بود. فهیم فرهادی در بخش پایانی گزارش هیات بازرسان به آنها اشاره کرد:

1- حضور کم اعضا در مجمع عمومی نگران‌کننده است هر چند مهاجرت‌ها به این امر دامن زده است. ولی باید تدابیری اندیشید تا بتوان هموندان را به مجامع فراخواند تا آنها بتوانند با پیشنهادات و نظارت خود جامعه‌ی پویا و درخور ایران باستان را به جهانیان نشان دهند. برای این امر می‌توان با بزرگان و متخصصان مشورت کرد.

2- پیشنهاد می‌شود که برای انجام بهتر فعالیت‌های انجمن که بر اساس قانون تجارت پیش‌بینی گردیده است گروه‌هایی تشکیل شود تا بتوان امور جامعه را به نحو احسن به انجام رساند.

3- همانگونه که گفته شد تشکل‌های هیات‌امنایی کارآیی بهتری داشته و می‌توان از کار آنها بهره‌ی بهتری برد که این امر می‌تواند دارای رئیس و منشی و بازرسان باشد که همان بازرسان انجمن را تشکیل می‌دهند و آنها عملکرد خود را در پایان سال ارائه کرده تا بازرسان بتوانند در مجامع عمومی به سمع و نظر هموندان برسانند.

4- با توجه به ارائه ‌ی این گزارش در مجمع عمومی ، از تمام هموندان زرتشتی تقاضا می‌‌شود در جلسه‌های علنی انجمن شرکت کرده و از کارایی منتخبین خود از نزدیک مطلع شوند . بی گمان این حضور سبب پربارتر شدن و افزایش راندمان جلسات گردش‌های انجمن خواهد شد.

نوبت دوم مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران، اردیبهشت روز ازماه مهر زرتشتی برابر با آدینه 28 شهریورماه 1399 خورشیدی در فضای باز حیاط دبیرخانه با رعایت شیوه‌نامه‌ی بهداشتی برگزار شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05