لوگو امرداد
چهارمین مقاله از سری مقالات فصلی کنگره لندن

معرفی دبیر و رابط سخنرانان هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی

همزمان با آمادگی برگزاری هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی (8WZYC) تابستان 2023 به میزبانی فاند تراست زرتشتیان اروپا (ZTFE) در انگلستان، Zoroastrian Trust Funds of Europe، یک تیم اختصاصی از جوانان داوطلب کارهای اولیه را برای برنامه‌ریزی و سازماندهی آغاز کرده‌اند. به عنوان بخشی از سری مقالات برای معرفی دست‌اندرکاران، در اینجا بینش‌ها و دیدگاه‌های تیم سازماندهی کنگره را به اشتراک خواهیم گذاشت.

«من ارواد یزد تهموراس بهادا، موبد مقیم Zoroastrian Trust Funds of Europe (ZTFE) ، لندن هستم و به عنوان دبیر هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی (8WZYC) فعالیت می کنم. من در سال 2012 در رشته بازرگانی از کالج بازرگانی Byramjee Jeejeebhoy (BJCC) فارغ التحصیل شدم و 2 سال بعد کارشناسی ارشد خود را در بازرگانی از دانشگاه بمبئی گرفتم. من در سال 2014 به عنوان موبد مقیم ZTFE منصوب شدم و در نوامبر همان سال به انگلیس آمدم.

kongoreh2از همان ابتدا، با آغوش باز مورد استقبال ZTFE و جامعه زرتشتیان انگلیس قرار گرفتم و عشق و پشتیبانی فوق‌العاده‌ای از همه به من نشان داده شد. این افتخار من بوده است که در هر زمانی چه زمان‌های خوشی و چه ناراحتی به جامعه خدمت کنم و احساس خوشبختی می‌کنم که می‌توانم محبت و مهربانی را که به من نشان داده اند، جبران کنم.
وظایف دینی روزمره‌ی من شامل انجام مراسم مختلفی از جمله پس از درگذشت، جشن، سدره پوشی، عروسی و غیره است. من همچنین در مورد مسایل دینی به افراد جامعه مشاوره می‌دهم و همچنین کلاس‌های اوستا و سدره پوشی را برای جوانان زرتشتی اداره کرده و به عنوان معلم داوطلب برای گروه آموزشی تفریحی کودکان XYZ فعالیت می‌کنم.
من که در هند بزرگ شده و همانجا تحصیل کرده‌ام، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی را در نحوه عمل به آیین در انگلستان مشاهده کرده‌ام. در واقع گرچه بسیاری از اصول دین ما در سراسر جهان یکسان باقی مانده است، اما تمایزهای چشمگیری میان زندگی در هند و بریتانیا وجود دارد.
آیین زرتشت به عنوان یکی از 9 دین جهانی در انگلیس شناخته شده است، اما به شوند شمار کم و نیایشگاه‌های محدود، کمتر از هند شناخته شده است. من افتخار می‌کنم که نماینده جامعه زرتشتیان در انگلستان هستم و این کار را با شرکت در جلسه‌ها و فعالیت‌های مختلف میان ادیان انجام می‌دهم تا به گسترش آگاهی از دین زیبایمان و همچنین یادگیری و ایجاد ارتباطات با دیگر باورها کمک کنم.
در سال 2015 ، به عنوان بخشی از پیشرفت کاری درZTFE ، موفق به دریافت بورس تحصیلی ZTFE فریدون و مهربان زرتشتی در مطالعات زرتشتی شدم ، بنابراین به من این فرصت داده شد تا برای کارشناسی ارشد ادیان آسیا و آفریقا در دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی (SOAS) دانشگاه لندن درس بخوانم. این دوره بر روی آیین زرتشتی: چشم اندازهای تاریخی و معاصر و همچنین مقدمه‌ای بر دو زبان اوستایی و پهلوی متمرکز بود. بسیار افتخار می‌کنم که کارشناسی ارشد خود را گرفته و در سال 2018 فارغ التحصیل شدم.
نقش من به عنوان موبد مقیم ZTFE و موقعیت من در کمیته ZTFE جوان زرتشتی (YZ) به عنوان یک سازمان‌دهنده رویداد اجتماعی به این معنی است که در بسیاری از رویدادها و فعالیت‌های جامعه شرکت کرده و از حضور در آنها و تعامل با همتایان زرتشتی خود کاملاً لذت می‌برم. همین اشتیاق است که باعث شده برای هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی به میزبانی ZTFE در سال 2023 در انگلیس، داوطلب شوم. نقش من در اینجا، دبیر کنگره و همچنین رابط اصلی کمیته سخنرانان است.
من در مورد هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی بسیار هیجان زده هستم، زیرا این نخستین کنگره جوانان زرتشتی است که من در آن هم نقش برگزارکننده و هم شرکت‌کننده دارم. عضویت در چنین تیم پویایی که اعضایش به اندازه‌ی من پرشور هستند بسیار انگیزشی و دلگرم کننده است. خواسته همه ما این است که هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی یک موفقیت بزرگ باشد و دیدن مشارکت و فداکاری جوانان زرتشتی بیشتر باعث افتخار من می شود.
آخرین باری که جوانان زرتشتی انگلیس ZTFE میزبان یک کنگره جهانی جوانان زرتشتی بود، دومین کنگره جهانی جوانان زرتشتی (2WZYC) در سال 1997، به ریاست کرمان یزدی جاساوالا بود. یکی از دلایل اصلی موفقیت دومین کنگره جهانی جوانان زرتشتی این بود که ترکیبی خوب از شرکت‌کنندگان انگلیسی و بین‌المللی داشت و همچنین سخنرانان زیادی از انگلیس و دیگر مناطق دنیا را دعوت کرد، از جمله دو وادا دستورجی و موبدان محقق، که در مورد موضوعات مختلف دین زرتشتی، تاریخ، میراث، فرهنگ و امور معاصر صحبت کردند، و ما نیز سعی خواهیم کرد که مشابه آن را انجام دهیم.

kongoreh1در هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی سیاست‌ها و پروتکل‌های بسیاری وجود دارد که باید از آنها آگاه باشیم مانند اطمینان از رعایت مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) و اینکه همه اعم از اعضای کمیته و شرکت کنندگان رضایت کتبی داده اند تا با آنها تماس گرفته شود. این به ویژه حساس است، زیرا ما بسیار مشتاق هستیم اعضای جوان جامعه را در کمیته‌های گوناگون بگنجانیم. از آنجا که کنگره قرار است در تابستان سال 2023 برگزار شود، بسیاری از این داوطلبان بالقوه ممکن است در حال حاضر بالای هجده سال نداشته باشند، اما در زمان برگزاری کنگره واجد شرایط شرکت در این کنگره هستند و برای همین حیاتی است که ما با آنها و والدینشان ارتباط برقرار کنیم.
کمیته‌ی اصلی و همه‌ی کمیته‌های فرعی به طور مستمر در طول همه گیری COVID-19 به صورت مجازی به جلسات خود ادامه می‌دهند تا روند پیشرفت را کنترل کرده و اطمینان حاصل کنند که همه نقاط عطف به موقع حاصل شده‌اند. جلسات ماهانه کمیته سخنرانان ما شامل ایجاد برنامه/جدول زمانی سخنرانان برای جلسات گروهی و فردی، تدوین و پایبندی به بودجه، ایده‌پردازی در مورد اینکه سخنرانان بالقوه چگونه و در چه زمینه‌ای همکاری خواهند داشت و غیره. در این مرحله‌ی اولیه، لیست کوتاه سخنرانان بالقوه را آماده می‌کنیم که در موعد مقرر نهایی شود. این کار به خودی خود یک کار متعادل کننده است تا اطمینان حاصل شود که همه دیدگاه‌ها در نظر گرفته شده‌اند اعم از دینی، چشم‌اندازهایی درباره‌ی آینده جوانان امروز در جوامع آنها و غیره. زیرا می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این موارد به شکلی منصفانه و محترمانه نشان داده می‌شوند.
در انگلیس افزون‌بر دعوت از سخنرانان الهام‌بخش از سراسر جهان، با موسسه‌های پرآوازه‌ی جهان که ارتباط زیادی با مطالعات زرتشتی و تاریخ آن دارند سروکار داریم، از جمله موزه مشهور بریتانیا و کتابخانه بریتانیا که در حال حاضر مطالب زیادی در مورد آیین زرتشت و ایران باستان دارد. ما همچنین خوش‌شانس هستیم که دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی (SOA، تنها دانشگاه در جهان که دارای کرسی/استادی در مطالعات زرتشتی است، با پشتیبانی مالی برادران زرتشتی از طرفداران و نیک‌اندیشان گرامی ZTFE ما ، فریدون و مهربان زرتشتی، با پروفسور (برجسته) مری بویس را داریم.SOAS همچنین محل موسسه مطالعات زرتشتی شاپورجی پالونجی (SSPIZS) است که از سوی آقای شاپور میستری به نام پدربزرگ پیشگام خود آقای پالونجی شاپورجی میستری تأمین مالی شده است. پس از موفقیت در نمایشگاه «شعله ابدیت: آیین زرتشت در تاریخ و تخیل» در SOAS در سال 2013 که از سوی ZTFE تامین مالی شد، وی برای تامین بودجه این موسسه الهام گرفت.
دیدن اینکه هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی با پیشرفت در حال شکل‌گیری است هیجان‌انگیز است. این فرصتی باورنکردنی است که در این فرصت کم‌نظیر در زندگی بخشی از آن باشید و در کنار بسیاری از جوانان زرتشتی پرشور و خلاق کار کنید.
ما مشتاقانه منتظر دیدن همه شما در لندن در سال 2023 هستیم!»

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09