لوگو امرداد
با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی

آیین واج‌یشت گهنبار در فضای باز آتشکده یزد برگزار می‌شود

1 17هنگام سپیده‌دم نخستین روز از دومین چَهره‌ی گهنبار سال آیین واج‌یشت با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در فضای باز آتشکده یزد برگزار می‌شود.

پیرو خبر اینستاگرامی انجمن زرتشتیان یزد آیین واج‌یشت چهره میدیوشهم گاه بامداد خور ایزد و تیرماه در گاهشمار زرتشتی برابر با سه‌شنبه هشتم تیرماه 1400 از ساعت ۴۵: ۵ در فضای باز آتشکده یزد و با حضور همکیشان برگزار خواهد شد. انجمن موبدان با همکاری انجمن زرتشتیان یزد برگزارکننده آیین واج‌یشت است.

پخش زنده این آیین همزمان از ایستاگرام انجمن زرتشتیان یزد و اینستاگرام امرداد همرسانی می‌شود. در زمان یاد شده همراه با پخش زنده از اینستاگرام امرداد به نشانی amordad.news هم‌بهره‌ی آیین مینوی شوید.

با پدیداری بیماری جهانگیر (:پاندمی) کووید-19 از پایان سال 98 آیین‌ها بدون گردهمایی همکیشان برگزار شده است. همکیشان از راه پخش زنده‌ی آیین‌ها از اینستاگرام با میزد مینوی همراه شدند.

واج‌یشت گهنبار یکی از کهن‌ترین آیین‌ زرتشتی است که در شهرهای زرتشتی‌نشین به تایید انجمن موبدان برگزار می‌شود. موبدان در سپیده دم، پیش از آغاز هر چهره گهنبار، در مکان سپندینه یشت‌خانه‌ی آتشکده‌ی ورهرام، یسناخوانی می‌کنند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. حضور همکیشان در این موقعیت می تواند بر تعداد بیماران جامعه بیفزاید. رعایت شیوه بهداشتی معمولا در این نوع گردهم ایی ها با اختلال است. افراد مدت زیادی است که یکدیگر را ندیده اند و عادت های معاشرت و دینی خاص خود را دارند. طبق آخرین اعلام وضعیت (نگاه کنید به همشهری یا تارنماهای خبری در این رابطه) در روز دوشنبه 7 تیر شهر یزد به رنگ قرمز است! چه کسی می خواهد پاسخگوی افزایش احتمالی تعداد بیماران به دلیل این برنامه باشد؟ برگزاری مجازی این نوع برنامه ها در این موقعیت چه اشکالی دارد که انجمن یزد و انجمن موبدان تصمیم به برگزاری حضوری گرفته اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01