لوگو امرداد
به یاد نکونام دکتر ماهیار اردشیری

زمین بود، او بود، درمانگاه بود اما کسی یادش نکرد

دکتر ماهیار اردشیریزمین بود… او بود… حکایت؛ «او» بود
زمین بود، زمین شد درمانگاه
و اما حکایت چیست؟
یک خیر نیک‌اندیش در شریف‌آباد اردکان تصمیم می‌گیرد یک کار ماندگار انجام بدهد.
مدرسه بسازم! نه
آب انبار بسازم! نه
جاده بسازم! نه
زمین شد درمانگاه… باقی حکایت اما تلخ شد!
روانشاد دکتر ماهیار اردشیری با همیاری رستم خداداد اردشیری، فیروزه خدارحم اردشیری، شیرین کاووس اردشیری، شیرین رستم یزدانی اردشیری، بانو خدابخش فولاد اردشیری و خداداد خسرو اردشیری، زمینی به مساحت ٧٥٠٠ مترمربع با زیربنای ۱۰۰۰ متر را به ساخت درمانگاهی اختصاص دادند و در سال 1374 این درمانگاه با زیربنای خانه سرایداری (۱۵۶متر) ، سالن آموزشی (۴۵ متر)، اتاق ترک اعتیاد (۴۵ متر)، انبار (260 متر) ، سالن ورزشی (250 متر) قسمت آزمایشگاه با 3 اتاق و مرکز بدون آزمایشگاه 18 اتاق با همکاری هم‌کیشان ساخته شد. البته بخش‌هايی از درمانگاه مثل سالن ورزشی و انبار سالن آموزشی بعدها به اين مجموعه اضافه شده که به خير دكتر ماهيار اردشيری ارتباطی نداشته است. درحال حاضر با استقرار سه پزشک عمومی، كارشناسان بهداشتی مرد و زن و كارشناسان علوم‌آزمايشگاه و تعدادی ديگر از پرسنل مركز خدمات جامع سلامتی دكتر اردشيری، به عنوان يكی ازمجهزترين مراكز شهری در خدمات پزشكی، دارويی وآزمايشگاهی و خدمات بهداشت محيط وحرفه‌ای و سلامت خانواده شامل مادران باردار، كودكان، نوجوانان و جوانان و ميانسالان و سالمندان و نيز مشاوره ازدواج و همچنين مركز رفرنس مراقبت از بيماری سالک و مالاريا و ساير بيماری‌های واگير وغير واگير جمعيتی حدود ١٢٠٠٠ نفر را تحت پوشش دارد. همچنین در جنب مركز یاد شده واحدی با عنوان مركز ١٦ ساعته تجهيز و راه اندازی شده كه در 2 شيفت صبح و عصر حتا در روزهای تعطيل نسبت به نمونه‌گيری PCR ازبيماران سرپايی كرونا خدمت‌رسانی می‌كند.

زمین بود
او بود
درمانگاه بود
اما کسی یادش نبود
روانشاد دکتر ماهیار اردشیری در سال ۱۳۰۸ در روستای شریف‌آباد اردکان یزد متولد شد، وی ۵۳ سال پیش به همراه دکتر آبادانی انجمن زرتشتیان شریف‌آباد مقیم مرکز (اشا) را تاسیس کرد، سه دوره نایب‌رییس انجمن زرتشتیان تهران بود، دبیری ششمین کنگره جهانی زرتشتیان در تهران را بر عهده داشت و درمانگاه دکتر اردشیری و آموزشگاه بهیاری در شهر اردکان نیز با نیک‌اندیشی آن روانشاد ساخته شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفته است. روانشاد دکتر ماهیار اردشیری دوران دبستان را در شریف‌آباد گذراند، دبیرستان را در یزد به پایان رساند و فارغ‌التحصیل رشته پزشکی دانشگاه تهران و متخصص جراحی بود، وی با درجه استاد تمام از دانشگاه تهران بازنشسته شد. دکتر ماهیار اردشیری، در سن ۸۷ سالگی روز سه‌شنبه دهم اسفندماه، در تورنتو کانادا درگذشت.

1 55

2 18

4 19

5 18

6 18

7 17

8 12

9 12

10 10

11 10

12 8

13 9

14 11

15 9

16 8

17 8

فرتورها از مژگان دشتی است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. زمین بود، او بود، درمانگاه بود اما کسی یادش نکرد
    زمین شد درمانگاه… باقی حکایت اما تلخ شد

    درست نمی‌فهمم چرا جمله های بالا را نوشتید. نام ایشان ک در سردر درمانگاه هست و نام نیکوکاران همراهشان در نوشته تابلویی بر دیوار!
    منظور شما اینه که بجای اینکه درست بنویسند درمانگاه دکتر اردشیری و در پرانتز بنویسند شماره 4 شهری، برعکس عمل کرده اند؟
    در بنرها نام ایشان را کلا حذف کرده اند و تنها نوشته اند درمانگاه شماره 4؟
    بله کوتاهی ناراحت کننده و دلسرد کننده ای برای همه نیکوکاران است. پیام بدی ب کسانی ک می‌خواهند مال و دارایی خود را صرف کار نیک کنند، می‌دهد.

  2. درمانگاه اهدایی دکتر اردشیری را درمانگاه ۴ شهری نامگذاری کرده اند و آنوقت تابلوی آن را که در حال مخدوش شدن است تغییر نمیدهند؟ سریعا” بایستی تابلو را درست کنند و نام درمانگاه اردشیری در همه جا آورده شود!

  3. من دانشجوی اردکان بودم،خوابگاه خیری هم ایشون ساختن به نام خوابگاه دکتر ماهیار اردشیری،واقعا خوابگاه خوبی بود. کاش مسوولین قبل از فوتشون ازشون دعوت و تقدیر میکردند و بعد از فوتشون حداقل یک مراسم گرامی داشت میگرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30