لوگو امرداد
عاشق مادرزمین در آغوش خاک آرام گرفت

آیین خاکسپاری زنده‌یاد گهرناز پشوتنی

پیکر زنده‌یاد گهرنازبانو پشوتنی، دوستدار آرامش مادرزمین، در قصرفیروزه آرامگاه زرتشتیان تهران، به خاک سپرده شد.

آیین خاکسپاری بهشتی‌روان گهرناز پشوتنی، فرهیخته کنشگر فرهنگی، ساعت 14 روز چهارشنبه 14 مهرماه 1400 خورشیدی با اوستاخوانی موبد فرهنگ ضیاتبری برگزار شد. در این آیین گروه پرشماری از بستگان، همکاران و دوستدارانش خانواده‌های سوگوار را همراهی کردند.
گهرناز فرزند پروین و اردشیر پشوتنی، دوم خوردادماه 1348 خورشیدی در یزد دیده به جهان هستی گشود و 12 مهرماه 1400 در پی ایست قلبی به جهان مینو پیوست. مرگ برای او دُریافت بود. او رفت تا «به سطح آگاهی دیگری» بپیوندد. او رفت تا جایی دیگر سبز شود.
روانشاد گهرنازبانو پشوتنی، مدیر موسسه آوند از همکاران پیشکسوت موسسه پژوهشی کودکان دنیا بود. وی از سال 1375 به عنوان هموند موسسه در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها مسوولیت و مشارکت داشت و سپس موسسه آموزشی آوند (موسسه حامیان طبیعت پاک) را بنیاد نهاد و ایده‌های خود را برای آگاه‌سازی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اجرا کرد. موسسه آوند با همکاری موسسه طلوع بی‌نام‌ و نشان‌ها، اقدام به راه‌اندازی خانه مادری در محله‌ی آسیب‌خیز دروازه غار تهران کرده‌اند. آرمان آنها پشتیبانی از کودکان و مادران بدسرپرست و بی‌سرپرست آسیب‌دیده در محله‌های جنوب تهران است. گهرناز پشوتنی، کارشناس و مشاور آموزش خانواده نزدیک به سه دهه پیوسته برای آموزش کودکان ایران‌زمین کوشید. او بر این باور بود که «ما بخشی از طبیعت هستیم و از استادان طبیعت که همان آب، خاک و هوا و گیاه و حیوانات و آتش و کوه و… هستند، عشق و همراهی، مشارکت، نظم، هماهنگی تنوع، تعادل، تغییر، استواری، آرامش و شادی را می‌آموزیم». او می‌خواست کودکان ایران‌زمین با همراهی طبیعت و یاری مادرزمین، شاد و خوشبخت باشند. این بانوی فرهیخته با انجمن‌ زرتشتیان یزد و تهران، سازمان زنان زرتشتی تهران، کمیسیون بانوان انجمن زرتشتیان یزد، انجمن یانش‌وران مانتره یزد و انجمن زرتشتیان کرج نیز همکاری‌های آموزشی و فرهنگی داشت.

1 9 2 9 3 8 4 10

6 8

5 10 7 9 8 9 9 7 10 7 11 8 12 7 13 5

46 1

15 4 16 4 17 3 18 2 19 1 20 2 21 1 22 2 24 1 25 1 26 1

23 2

27 1 28 1 29 1 30 1 31 1

فرتور از همایون مهرزاد است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

9 پاسخ

  1. روانش شاد و یادش گرامی باد. با آرامش باد به همسر و دختر و خانواده گرامیشان. گرچه این واقعیت ناگوار باورنکردنی است.

  2. درود بر فروهر پاک مردان و زنان پارسا . درود بر فروهر پاک گوهر ناز . گروسمان نشین باد .به دختر و همسر گرامیشان آرامش باد میگویم .

    1. صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
      تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید .
      با شما جناب پدرام عزیز و دختر دلبندتان شریک این غم و فقدان بزرگ هستم.
      شهنوش هیربد

  3. صد افسوس.
    لازم نبود که از نزدیک باهاش در ارتباط باشی و دوست باشید، کافیه فقط یه ویدئوی کوتاه ازش دیده باشی تا با شنیدن خبر از دست دادنش از هم بپاشی از صمیم قلب بگی وای چقدر حیف، کاش زودتر باهاش آشنا شده بودم، کاش این خبر اشتباه باشه.
    بانویی آگاه، شجاع، صبور، مهربان و دلسوز، برای تازه گردانیدن جهان کوشید و صد افسوس که زود از میان ما رفت.
    برای همسرشان و پرند عزیز آرامش و شکیبایی آرزومندیم.
    روحش شاد و یادش گرامی.

  4. روانشان شاد. نمیدونم دلیل مرگ و دلیل ایست قلبی ایشان چی بوده. ولی برخی داروهایی ک برای کرونا تجویز میشه میتونه باعث انفارکتوس بشه. من نمیدونم چه کسی یا ارگانی یا دانشگاه و تحقیقاتی در کشور یا در دنیا، این جور داروها را برای درمان کرونا، خوب دانسته ولی احتمال ایست قلبی زیاده و انگار تنها باید دو تا سه تا قرص بیشتر خورده نشه.
    مراقبت های خانواده و خوراک مناسب و آب میوه و میوه شاید بهترین گزینه و درمان در موارد عادی کرونا باشه یا حتی موارد سخت.
    ماکارونی و نودل ها دیواره رگها را ضعیف میکنند بویژه بویژه در بانوان.
    سویا نه تنها ارزش غذایی های تبلیغ شده را ندارد بلکه روی تخمدان ها اثر بد داشته و هورمون های زنانه را ضعیف می‌کند و میزان هورمون های تخمدان را کاهش می‌دهد. ک ب این ترتیب نه تنها باعث نازایی می‌شود ک نقش حفاظتی هورمون های زنانه در تندرستی قلب و رگها را کم می‌کند ( سویا در کشورهای شرق آسیا به فرم دیگری آماده، فرآوری و خورده می‌شود زیرا در طی هزاران یا صدها سال دریافته اند ک مصرف عادی سویا باعث ناراحتی های گوارشی و عوارض دیگر می‌شود. همچنین شاید بدن و ژن های مردم شرق آسیا در طی سده ها بسیار با هضم سویا سازگار شده باشد. مانند تحمل بالای لاکتوز شیر در مردمان شمال اروپا ک نزدیک ب صد درصد هست و تحمل پایین لاکتوز در مردم جنوب و شرق آسیا)
    من پزشک نیستم. آنچه نوشتم یا از شنیده هام از یک دانشجوی دوره تخصص پزشکی بود درواقع یک پزشک و همچنین از مقاله های تارنماها و مستندهای علمی پخش شده.

  5. واقعا چه اندازه افسوس که افرادی همانند ایشان، از بین ما بروند . دریغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07