لوگو امرداد

گهرنازبانو پشوتنی؛ کنشگر آموزش کودک و نوجوان درگذشت

photo 2021 10 04 23 21 00گهرنازبانو پشوتنی، کارشناس و مشاور آموزش خانواده، بنیادگذار و مدیر موسسه آموزشی آوند دیده از جهان فروبست.

خبر کوتاه، باورنکردنی و ناگوار بود. گهرنازبانو، کنشگر زرتشتی، ناگهان از میان ما رفت. او که سال‌ها در زمینه‌ی آموزش کودک و نوجوان و آگاه‌سازی خانواده‌ها کوشا بود، نیمروز امروز ۱۲ مهرماه 1400 خورشیدی در پی ایست قلبی جان به جان‌آفرین سپرد.

روزهای پایانی بهار امسال، 12 خوردادماه بود که گهرنازبانو و یگانه دخترش پرند، زادروز مشترکشان را جشن گرفتند و تجربه‌ی با هم بودن را برای خانواده‌ها بازگو کردند.

چنین روزی بود پیش از کرونا، 12 مهرماه، با هم‌گامی گروهی از بانوان زرتشتی خرمشاهی به مناسبت همزمانی جشن مهرگان و هفته‌ی جهانی گرامی‌داشت سالمند، این آیین را در میان جهاندیدگان خرمشاه جشن گرفت. حامی طبیعت پاک بود آسایش و آرامش را برای مادر زمین آرزو می‌کرد. او در سخنرانی ماهانه‌ی سازمان زنان زرتشتی تهران از شاد زیستن آگاهانه گفت. با راه‌اندازی پویش شادی به پیشواز نوروز می‌رفت. فرهنگ شادزیستن را به محله‌های تهران از شمال تا جنوبی‌ترین محله‌های تهران می‌برد. در یزد محله‌ی خرمشاه پیک بهاری را به کوچه‌ها می‌آورد.
با برگزاری، جشن‌های ملی آیینی، آیین گهنبارخوانی و جشن زادروز بزرگ‌اندیشانی همچون زنده‌یاد استاد خداداد خنجری، می‌کوشید تا کودکان تجربه‌ی شادی‌بخشی را از فلسفه‌ی دین و زندگی انسان‌های نیک، به یاد بسپرند.
در دوران همه‌گیری کرونا وبینارهای آموزشی برای آگاه‌سازی خانواده‌ها برگزار می‌کرد تا با راهکارهای کارشناسی پیوند خانواده‌ها را مستحکم‌تر کند. از حال خوب نوه‌ها گفت، از کودک شاد، از نقش پدر، از تقویت عاطفی و هم از پدیده مرگ و سوگواری گفت.

هر کسی نغمه‌ی خود خواند و از صحنه رود، خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.

هفته‌نامه امرداد درگذشت بهشتی‌روان گهرنازبانو پشوتنی را به خانواده و بستگان آن روانشاد به ویژه به همسر و یگانه دخترش آرامش‌باد گفته و خود را همدل بازماندگان می‌داند؛ برای آن انوشه‌روان گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان تندرستی و شکیبایی آرزومند است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

15 پاسخ

  1. گوهرناز یک زرتشتی به معنای واقعی بود عاشق بچه ها عاشق جامعه خودش چطور رفتنت رو باور کنیم بهترین و اولین خاطره روشا خاله گوهرناز و اوندش بود به قول خودگوهرناز رفت تا با رفتنش جای دیگری رو سبز کنه فقط ما با این دلتنگی چه کنیم همیشه تو ذهنها و خاطره ها هستی بهترین همراه و همدل دوستت دارم روح و روانت شاد و جایگاهت در بهشت

  2. باورکردنی نیست کسی که سرچشمه انرژیهای خوب بود و همه را از آن انرژیها سیراب میکرد و پیامش سزشار از عشق و امید به زندگی و روزگار بهتر بود دیگر در میان ما نیست. چرخ گردون به کام چه کسی میگردی؟

  3. روانش شاد و گروسمان نشین باد ارامش باد و همدردی من به همسر وفرزند و بازماندگان ان روان شاد

  4. باورش سخت است که چنین گوهری را که وجودش، بینهایت مفید برای مثبت نگهداشتن روحیه جامعه بود، از دست دادیم. روانش شاد و بردباری بهره بازماندگان

  5. با و جود دیدن خبرهای بسیار بد در این دو سال گذشته در رابطه با مرگ و میر بالای همکیشان و جامعه ایرانی به واسطه بیماری های گوناگون، به ویژه کرونا، با این وجود شنیدن برخی از مرگ ها برای جامعه بسیار ناگوارتر و جانگداز تر است. درگذشت بانو گوهربانو پشوتنی که سال ها در امید دادن و بهزیستی جامعه تلاش کرده بود، نیز یکی از آنهاست. روانش شاد و یادش گرامی باد. به همسر گرامی و دخترشان آرامش باد می گوییم.

  6. به روان پاک گوهرناز درود . سرای نور و روشنایی جایگاهش باد.

  7. چه زود بهارش خزان شد خزانی که دیگر بهار را نمی بیند یادش نامش سبز

  8. گهرنازبانو رفت تا به راه بپیوندد راهی که همگی دیر یا زود به بهانه‌ای خواهیم رفت یادش گرامی روحش شاد

    چیزی که باور کردنی نیست تحمل دختر نازنینش هست چگونه این خلا انرژی را بربتابد؟ چگونه جای خالی مادر استوره ی امید و زندگی را بپذیرد؟

  9. سخت است زیرا به راستی آموزگار بودند، هم برای کودکان و هم برای بزرگترها!
    نام و راهشان جاودان

  10. گوهری شتافته از زمین بر آسمان/ ره زندگانیش همه مهر و انجام و کار

    چه سخت است باور این چرخ روزگار / که هریک برد در زمانی به اختیار از میان h-m

    ( برفروهر پاکشان درود باد)

  11. روانشان شاد. دلیل ایست قلبی چی بوده؟ موهای ایشان در عکس سپید هست ولی چهره آنچنان سالمند نیست!

  12. سیاست مداری می گفت اگر خواستید ارزش یک جامعه را بسنجید به جای ارزیابی بانکها، صنایع و …، کافی است سری به مهدکودکها و دبستان‌ها بزنید.
    اینجاست که فاجعه از دست دادن بانوی فرهیخته و با همت زرتشتی، سرکار خانم پشتونی مشخص می شود. گوهرناز عزیز بانویی بود با نهایت همت و درایت که به درستی نقطه شروع اصلاح یک جامعه را تشخیص داد و برای رسیدن به این هدف با دانش و تلاش و پشتکار کمر همت بست و فوق‌العاده موفق بود.
    ضمن ابراز همدردی با همسر گرامی و دخترشان پرند عزیز، تنها آرزویی که دارم این است که راه باارزش بانوی عاشق جامعه مون بهشتی روان گوهرناز پشتوتنی پر رهرو و ادامه دار باشد.

    عشق از جانی به جانی می‌رود
    داستان از جاودانی می‌رود

    مردن عاشق نمی‌میراندش
    در چراغی تازه، می‌گیراندش (ابتهاج)

  13. سلام بیش ازسه دهه باایشان و برادرزاده ش پیروزپشوتنی که شاگردم بودآشنایی داشتم. درکنارمسلمانان برای پیشبردکودکان ایران زمین جدیت داشت وسزاوارتمجیدبودیادش گرامی وخدایش بیامرزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19