لوگو امرداد

فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت، درگذشت

oveysiفتحعلی اویسی پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از گذراندن دوره‌ای بیماری بامداد سه‌شنبه، 13 مهرماه 1400 خورشیدی، در ۷۶ سالگی درگذشت.

نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت در گفت‌وگو با ایرنا با تایید این خبر گفت: در پیِ پیگیری‌ها، از سوی بیمارستان اعلام شد که فتحعلی اویسی پیشکسوت سینما، تلویزیون و تیاتر کشور بامداد امروز درگذشت.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: زنده‌یاد اویسی یک هفته در بیمارستانی در تهران بستری و در کما به سر می‌بُرد که سرانجام پس از تحمل بیماری به دیار ابدی پرواز کرد و آسمانی شد.

به‌گفته‌ی حسینی‌پور ‌ زمان تشییع و خاکسپاری این زنده یاد پس از هماهنگی با خانواده او آگاهی رسانی خواهد شد.

فتحعلی اویسی زاده‌ی ۲۱ دی‌ماه ۱۳۲۴ خورشیدی، بازیگر، کارگردان و خواننده‌ی ایرانی است. او دانش‌آموخته‌ی کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ است. وی در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم قدغن از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

افزون بر کارگردانی چند فیلم، نقش‌آفرینی فتحعلی اویسی در فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، جهان پهلوان تختی (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده‌ است.

نامش به نیکی و یادش به یادگار باد

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. یکی از بهترین پیشکسوتان بازیگری فتحعلی اویسی بود. علیرغم کارنامه درخشان بی ادعا بود و بی حاشیه. جای یک همچین هنرمندانی روز بروز خالی تر میشه و بجاش بازیگرانی که کارت اقامت امریکا و کانادا رو به رخ ملت میکشن روز بروز بیشتر….?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01