لوگو امرداد

فراخوان همیاری برای تهیه هیزم آتش ورهرام یزد

انجمن زرتشتیان یزد با انتشار فراخوان همکیشان را به تامین بخشی از هزینه‌های تهیه‌ی هیزم برای آتش ورهرام دعوت کرده است.

برپایه‌ی آگاهی‌رسانی انجمن زرتشتیان یزد، سفارش چوب برای تامین نیاز کمابیش یکساله‌ی آتشکده در حال انجام است. از دیرباز تاکنون رسم بر این بوده که همکیشان در تامین چوب برای آتش ورهرام همکاری داشته‌اند و بخشی از هزینه‌های آن را پرداخت کرده‌اند. همکیشانی که خواهان به پرداخت کمک هزینه هستند می‌توانند با شماره ۳۶۲۹۹۰۰۰ تماس و یا به شماره ۰۹۱۳۳۷۴۹۱۶۳ در پیام‌رسان واتس‌اپ پیام داده و آگاهی بیشتر دریافت کنند.

1 24

2 23

3 21

فرتورها از انجمن زرتشتیان یزد است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. این نوع افرخته بودن مداوم اتش ان هم برای اتش بهرام احتمالا بسیار متاخر است و احتمالا در این محل بیشتر برای بازدیدکنندگان مرسوم شده است. معمولا اتش (مخصوصا بهرام) در محوطه کاملا بسته یا در محوطه ایی قابل دیدن است (اتش دادگاه)، در هر دو صورت اتش فقط در زمانهایی که اتشبان به نیایش و اصطلاحا خوراک دادن به ان می پردازد، افرخته می شود و پس از ان معمولا در زیر خاکستر اصطلاحا خوابانده می شود. نمونه ان در اغلب اتشکده ها مرسوم است از جمله در درمهر ذین اباد و شریف اباد. همین اتش درمهر اتشکده محله یزد در محل قبلی خود که در بخش انتهایی خانه خانواده اذرگشسب بوده اتاق اتش کاملا سنتی داشته که باقیمانده ان کاملا مشخص است. درهرصورت شاید بسیار بهتر باشد که این اتش هم مثل درمهر تهران تنها در زمانهای نیایش و خوراک دادن افروخته شود و برای بازدیدکنندگان هم کاملا توضیح داده شود که روش چگونه است و زمانهای افرخته بودن چه زمانی است.

  2. به نکته ی درستی ریزبینانه اشاره شد سازمان میراث از جاذبه گردشگری آتشکده کسب درآمد داره بهتر هست کمک هزینه را پرداخت کند جاذبه گردشگری که بی وقفه در خدمت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30