لوگو امرداد
در رقابت با مس رفسنجان

بازی خوب جوانان زرتشتی یزد با بُرد همراه نشد

روحیه تیمی و تمرینات مستمر آینده خوبی را برای جوانان زرتشتی رقم خواهد زد92در هفته هشتم پیکارهای والیبال بانوان لیگ برتر، تیم جوانان زرتشتی یزد علی‌رغم باخت مقابل مهمان خود جایگاه هشتم را حفظ کرد.

هفته هشتم پیکارهای والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران جام «سردار دل‌ها» پسین امروز (دوشنبه) 15 آذرماه 1400 با پنج دیدار در شهرهای تهران (دو دیدار)، اصفهان (دو دیدار) و یزد پیگیری ‌شد. لیگ برتر زنان در پایان هفته هشتم به جز جابه‌جایی ستارگان فارس و مهرسان در رده‌های پنجم و ششم جدول تغییری نداشت و تیم جوانان زرتشتی یزد علی‌رغم باخت مقابل مهمان خود جایگاه هشتم را حفظ کرد و تیم‌های سایپا، ذوب‌آهن و باریج اسانس نیز در رتبه‌های اول تا سوم باقی ماندند. تیم های سایپا و ذوب آهن در هفته پایانی نیم فصل نخست مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت تا قهرمان نیم فصل را معرفی کنند.
تیم جوانان زرتشتی یزد در هفته هشتم لیگ برتر بانوان در سالن یگانگی یزد میزبان تیم مس رفسنجان بود، پیش از آغاز این دیدار و در هنگام ورود تیم مس رفسنجان دوشیزگان سنتی‌پوش با گلاب و نقل از آنها به نیکویی استقبال کردند. مس رفسنجان در این پیکار سه بر یک به پیروزی رسید تا به سومین برد خود در این فصل از لیگ برتر بانوان دست یابند، تیم جوانان زرتشتی یزد که از بازی هفته هفتم مقابل ریف اصفهان به خودباوری نزدیک شده است و بازی‌های به مراتب بهتری را به نمایش می گذارد، در ست نخست در حالی که با امتیاز 24 بر 18 از مهمان خود پیش بود، در عین ناباوری با امتیاز 24 بر 26 ست را به حریف واگذار کرد. در حالی که به نظر می‌رسید باخت به این شکل در سِت نخست از لحاظ روحی تیم جوانان زرتشتی را در سِت دوم دچار مشکل کند ولی اینگونه نشد و در سِت دوم رقابتی پایاپای با حریف خود به نمایش گذاشت و توانست با نتیجه 25 بر 22 این ست را به نام خود ثبت کند. ست سوم اختلاف امتیاز ایجاد شده در ابتدای ست عاملی شد تا به مرور بازیکنان تیم جوانان زرتشتی از عملکرد طبیعی خود فاصله بگیرند و ترس و استرس ایجاد شده نتیجه 9 بر 25 را برای این تیم رقم بزند. تیم مس رفسنجان که ست سوم را به راحتی و با اختلاف امتیاز زیاد مال خود کرده بود، در ست چهارم به دنبال بردی راحت بود ولی به زحمت افتاد، به گونه‌ای که در ابتدای ست این تیم جوانان زرتشتی یزد بود که 4 بر صفر از حریف خود پیش افتاد و در ادامه نیز رقابتی پایاپای را به نمایش گذاشت، ولیکن در نهایت در رقابتی نزدیک و جذاب تیم جوانان زرتشتی یزد این ست را نیز با نتیجه 21 بر 25 به حریف رفسنجانی خود واگذار کرد تا این رقابت با حساب 1 بر 3 به سود مهمان پایان پیدا کند.
ماندانا مطیعی‌حقیقی و هنگامه پورحسن داوران اول و دوم این دیدار بودند، نظارت این پیکار را هم نازآفرین فنودی به عنوان ناظر فنی و محبوبه زرنویس‌زاده به عنوان ناظر داوری بردوش داشتند.
عالیه فتوحی‌پور، سرمربی تیم جوانان زرتشتی یزد همراه با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش، در گفت‌وگو با خبرنگار امرداد درباره عملکرد تیمش در ست نخست و واگذاری ست برده در لحظات پایانی گفت: «از عملکرد بازیکنان رضایت دارم، در سِت نخست و ترس و استرس گریبان تیم را گرفت ولی شادمانم که علی‌رغم بار روانی باخت در سِت نخست بازیکنانم توانستند خودشان را پیدا کنند و در ست دوم پیروز شوند و بازی خوبی را در این دیدار به نمایش بگذارند». فتوحی‌پور در پاسخ به این پرسش که بازی روز پنجشنبه مقابل پیکان تهران تیم چهارم جدول را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: «راه زیادی در پیش داریم، تلاش می‌کنیم تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم و این تلاش پیوسته ادامه خواهد داشت».
تیم جوانان زرتشتی یزد پنجشنبه 18 آذرماه در رقابتی دیدنی و جذاب در سالن یگانگی یزد میزبان تیم پیکان تهران خواهد بود، تیمی که در پایان هفته‌ی هشتم با 5 برد و 15 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد.
شایان یادآوری است، دکتر محمدرضا داورزنی فرنشین فدراسیون والیبال در وبینار هیات‌های استانی با محوریت والیبال بانوان با بیان این‌که استراتژی فدراسیون توجه بیشتر به والیبال بانوان است، گفت: «باید در مقابل مطالبه عمومی مردم و به ویژه زنان مبنی بر نبود تفاوت جنسیتی در این رشته ورزشی پاسخگو باشیم».

photo 2021 12 06 22 11 18

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09