لوگو امرداد

پیام افشاری در رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال ایران

پیام افشاری نخستین حضورش در رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال بزرگسالان کشور را هم‌پای سبزپوشان ساوالان یوردوم مشگین شهر تجربه می‌کند.

پیام افشاری، ورزشکار زرتشتی به مدت یک فصل با باشگاه ساوالان یوردوم مشگین شهر، حاضر در لیگ دسته سوم فوتبال بزرگسالان ایران قرارداد بست. او در فصل ۱۴۰۰/۱۴۰۱ در کنار بازیکنانی کارآزموده مانند شهریار شیروند، کاپیتان پیشین تیم جوانان و امید تیم ملی و بازیکن تراکتورسازی ماشین سازی تبریز به تجربه می‌افزاید تا سرآغازی باشد برای پیشرفت‌های آینده.
پیام فرزند خورشیدچهر ظهرابی و فرشید افشاری، زاده خوردادماه 1380 در تهران است. او بازیکن رده امید زیر 21 سال بود ولی با آمادگی جسمانی سهمیه بزرگسالان را گرفت و از این پس در لیگ بزرگسالان توپ می‌زند. پیام لیگ دسته سوم کشوری را جایگاهی برای دستیابی به لیگ برتر می‌داند و می‌گوید: لیگ 3 که به ستارگان هم شناخته می‌شود بازیکنان مطرح و باتجربه‌ی کشوری در آن بازی می‌کنند؛ لیگ معتبر و حرفه‌ای است. اگر شرایط را نمی‌پذیرفتم از پیشرفت بازمی‌ماندم. برای من در این سِن رزومه‌ی خوب حرفه‌ای است که در لیگ 3 بزرگسالان ایران شرکت کنم. سال آینده به راحتی می‌توانم در لیگ 2 یا 1 کشوری و یا حتا لیگ برتر توپ بزنم. در ادامه از پیوستن به ساوالان یوردوم می‌گوید: امسال هنگام تمرین با تیم بزرگسالان آسیاویژن تهران، به مشگین شهر در استان اردبیل دعوت شدم. پس از یک روز تمرین با تیم ساوالان، به درخواست مربی برای همکاری، قرارداد رسمی بسته شد.
ساوالان یوردوم در میانه‌ی جدول قرار دارد و پیام به صعود تیم‌اَش امیدوار است. این بازیکن سبزپوش با شماره پیراهن 19 در پُست مدافع آخر، پشتیبان دروازه‌بان و بازدارنده‌ی مهاجمان حریف برای گل زدن است.
فوتبال یکی از ورزش‌های پرطرفدار جهان است علاقه به این ورزش از همان دوران کودکی ایجاد می‌شود. گویی فوتبال را باید در زمین خاکی آموخت. پیام از 8 سالگی بازی و تمرین این ورزش پرهیجان را در زمین خاکی آدریان بزرگ تهران (پیش از تجهیز چمن مصنوعی) با تیم آترین به سرپرستی افلاتون بهرامی، پیشکسوت ورزش زرتشتیان آغاز کرد و برای شرکت در جام جان‌باختگان آماده شد. پس از پیوستن آترین به جرگه‌ی باشگاه‌های ورزشی دو سال در لیگ دسته یک باشگاه‌های شمال‌شرق تهران در تیم پایه و بزرگسالان آترین بازی کرد. سپس از راه باشگاه آترین یک فصل همراه با تیم سمند پارس به لیگ دسته یک تهران پیوست. دو فصل دیگر، تیم آترین را در لیگ فوتبال شمال‌شرق تهران همراهی کرد. در نخستین تجربه‌ی کشوری، یک فصل با تیم امید سیاه جامگان قم در لیگ دسته دوم کشور به میدان رقابت‌ها رفت و سیاه جامگان قم جایگاه سوم گروه را به خود اختصاص دادند.
با پدیداری کووید و بسته‌شدن باشگاه‌ها به مدت یک سال به تمرین انفرادی و بدنسازی پرداخت تا آمادگی جسمانی خود را با همه ویژگی‌هایی که یک بازیکن فوتبال برای گذراندن 90 دقیقه فعالیت در یک بازی سخت نیاز دارد، در فرم متناسبی نگه دارد. پس از یک‌سال با از سرگرفتن بازی‌ها با تیم‌های مختلف مانند امید آسیاویژن و دسته یک امید به تمرین پرداخت اما هریک به دلایلی به امضای قرارداد نیانجامید.
پیام افشاری همه‌ی تمرین‌های سخت یک فوتبال حرفه‌ای را پذیرفته تا به هدفی که خواهان آن است دست یابد. او همراه با سپاسگزاری از افلاتون بهرامی، مدیرعامل باشگاه و مدرسه فوتبال آترین به این نکته اشاره می‌کند که با پشتیبانی باشگاه آترین بازیکنان بسیاری به باشگاه‌های نام آشنا معرفی شدند ولی کمتر بازیکنی راه را ادامه داد. او می‌گوید: رسیدن به موفقیت در گام نخست داشتن انگیزه و تعیین هدف است سپس پشتکار و تمرین پیوسته. برای هدفمند شدن نیاز به شناخت ما نسبت به خودمان است.
پیام از ورزش، مهارت در زمينه‌های مديريت زمان، ارتباط اجتماعی، را به دست آورده و آموخته چگونه در محیطی پر اضطراب و هیاهو، هنگام شکست و پیروزی، با خونسردی و آرامش، رفتار کند و می‌گوید: شکست گامی برای پیروزی است و قهرمانی یک‌باره به دست نمی‌آید.

پیام افشاری هم‌اکنون دانشجوی سال سوم علوم صنایع غذایی، دانشگاه آزاد تهران است.

برنامه ساوالان مشگین شهر در مسابقات مرحله اول هفته‌های سوم تا ششم لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به شرح زیر است:

هفته سوم یکشنبه ۱۴ آذرماه

یاران زیست سبز تبریز- ساوالان مشگین شهر- ساعت ۱۴- ورزشگاه شهرداری تبریز

هفته چهارم آدینه 19 آذرماه

ساوالان مشگین شهر- علوی خرمدره زنجان- ساعت ۱۴- ورزشگاه تختی مشگین شهر

هفته پنجم  چهارشنبه 24 آذرماه

آبیدر سنندج- ساوالان مشگین شهر- ساعت ۱۴- ورزشگاه شهید ملک نیا سنندج

هفته ششم دوشنبه 22 آذرماه

ساوالان مشگین شهر- کاویان نقده- ساعت ۱۴- ورزشگاه تختی مشکین شهر

پیام
پیام افشاری؛ بستن قرارداد رسمی
پیام تیم ساوالان
عکس تیمی با ساوالان یوردوم
پیام آترین
پیام افشاری؛ آترین قهرمانی شمال‌شرق
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. درود بر پیام عزیز و روزبروز بدرخشی و امید روزیکه در تیم ملی شایستگی هایت را ببینیم.

  2. آفرین پیام جان .آفرین به پشتکارت. بهت افتخار می کنیم.

    “خواسته های بزرگ نشان دهنده ی شخصیت بزرگ است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06