لوگو امرداد

پیام مشاور رییس جمهور در سالروز درگذشت اشوزرتشت

163742059019094200مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، سالروز درگذشت اشوزرتشت، پیام‌آور راستی، صلح و روشنایی را به تمام پیروان ادیان توحیدی و ایرانیان زرتشتی آرامش باد گفت.

ماموستا عبدالسلام کریمی در پیام خود براساس دین زرتشت هدف عالی و نهایی زندگی را رسیدن به نور و روشنایی و رسایی و شادمانی بیان کرد و راه رسیدن به نور و شادی را اندیشه نیک، دانش نیک و آیین راستی دانست.

پیام مشاور رییس جمهور را می‌خوانیم:
به نام خداوند جان و خرد
پنجم دی ماه مصادف است با سالروز درگذشت اشوزرتشت، پیام‌آور راستی، صلح و روشنایی. این روز را به تمام پیروان ادیان توحیدی و ایرانیان عزیز زرتشتی، تسلیت می‌گویم.
هر ایرانی بر خود می بالد که فرزند سرزمین و فرهنگی است که به گواه تاریخ، گهواره ادیان آسمانی، مهد یکتاپرستی و بستر امنی برای یکتاپرستان جهان بوده است.
پیام حضرت زرتشت، همچون حضرت محمد (ص)، حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت یحیی و تمام پیام‌آوران آسمانی، جهان‌شمول، انسانی و اخلاقی بود.
پرستش اهورامزدا؛ خدای یکتای بی همتا و دانای هستی بخش؛ دوری از کنش بد، ظلمت و پلیدی؛ رعایت حقوق انسان‌ها و راستی و درستکاری، خردورزی، مهرورزی، خیرخواهی عمومی و شادزیستن و شادی آفریدن برای همگان، از آموزه‌های اصلی زرتشت بود.
اوستا (گاهان یا گات‌ها) کتاب آسمانی زرتشتیان است. براساس تعالیم این دین، هدف عالی و نهایی زندگی رسیدن به نور و روشنایی و رسایی و شادمانی است و راه رسیدن به نور و شادی، اندیشه نیک، دانش نیک و آیین راستی است.
جای بسی تقدیر است که زرتشتیان در طول تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین، همواره از جشن های کهن ایرانی همچون نوروز، سده و مهرگان و میراث فرهنگی و آثار باستانی ایران زمین، حراست و حفاظت کردند.
ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و ایثارگران و جانبازان معظم ایرانیان زرتشتی را گرامی می داریم.
برای روان پاک اشوزرتشت آرامش و شادمانی و برای ایرانیان عزیز زرتشتی سربلندی و بهرورزی توأم با سلامتی را مسالت دارم.

عبدالسلام کریمی

index 17 scaled

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. سپاس از جناب کریمی از بابت ارسال پيام محترمانه و با آرزوی بهروزی و موفقیت برای ایشان
    و درود بر روان بلند زرتشت پیامبر، بزرگمردی که نحوه انسانگونه زندگی نمودن را آموخت. پاکمردی که وظيفه خود را به بهترین گونه به انجام رساند و روح بلندش در این روز فرخنده به درگاه خداوند که سرای سرود است پرواز نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05