لوگو امرداد

بار دیگر شمار نامزدهای گردش ۴۵ به حدنصاب نرسید

14 4 1انجمن زرتشتیان تهران از به حدنصاب نرسیدن شمار نامزدها برای برگزاری انتخابات گردش 45 خبر داد و برای چاره‌اندیشی برون‌رفت از این چالش، هم‌اندیشی درباره بند دوم دستور نشست مجمع و در پی آن گرفتن رای تنفس، همکیشان را به شرکت در مجمع همگانی آدینه دهم دی‌ماه دعوت کرده است.

مدت فراخوان نام‌نویسی از نامزدهای هموندی در هیات‌مدیره گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران سه‌شنبه هفتم دی ماه 1400 خورشیدی در حالی به پایان رسید که بار دیگر شمار داوطلبان پذیرفتن مسوولیت کمتر از حدنصاب قانونی (دستکم 28 تن) است. برای برون‌رفت از این چالش «اخذ مجوز براساس تبصره یک ماده یازده اساسنامه برای داوطلبان مشمول آن» به عنوان بند دوم در دستور کار مجمع گنجانده شده است تا درباره محدودیت دوره‌های حضور افراد در هیات‌مدیره‌ی انجمن گفت‌وگو و چاره‌اندیشی شود و برای شمار نامزدهای کافی و برگزاری انتخابات راهی یافت. انجمن زرتشتیان تهران با انتشار آگهی‌نامه همراه با سپاس از همکیشان که با احساس وظیفه در مدت قانونی، برای احراز سمت عضویت در هیات مدیره انجمن نام‌نویسی کرده‌اند به آگاهی رساند مجمع همگانی بطور فوق‌العاده انجمن برای انتخاب هیات رییسه مجمع (هیات‌برگزارکننده انتخابات) و همچنین رای‌گیری برای کسب مجوز حضور افراد مشمول تبصره یک ماده ۱۱ اساسنامه، آدینه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ برابر با مهرایزد و دی‌ماه، راس ساعت ۱۰ بامداد در محل تالار خسروی برگزار خواهد شد. همچنین در صورت ارایه پیشنهاد از سوی هیات‌رییسه‌ی مجمع درباره‌ی اعلام تنفس و برگزاری مجمع انتخاب هیات‌مدیره گردش ۴۵ نیز تصمیم‌گیری خواهد شد. چنانچه مجمع رای به تنفس دهد (بر اساس ماده ۱۰۴ لایحه قانون تجارت)، فرصت حداکثر دو هفته‌ای به عنوان تنفس اعلام خواهد شد. در این زمان تنفس با نام‌نویسی شماری دیگری از داوطلبان، برگزاری انتخابات هیات‌مدیره گردش ۴۵ تا پیش از پایان دوره مسوولیت گردش کنونی به انجام خواهد رسید.
پیرو این آگهی‌نامه از همکیشان دعوت شده است در مجمع همگانی آدینه 10 دی‌ماه شرکت کنند. یادآوری می‌شود همراه داشتن کارت شناسایی فارسی انجمن زرتشتیان تهران، الزامی است.

 در تبصره ۱ ماده ۱۱ اساسنامه‌ی انجمن زرتشتیان تهران چنین آمده است:

ماده ۱۱- برای انجام تکالیف انجمن ۲۱ نفر از افراد زرتشتی واجد شرایط ماده ۱۳ به عنوان نمایندگان اصلی با رای مخفی و اکثریت نسبی انتخاب می‌شوند و ۷ نفر بعدی به ترتیب آراء به عنوان عضو علی‌البدل برگزیده و معرفی خواهند شد.

تبصره ۱- هیچ‌یک از افراد واجد شرایط برای نمایندگی انجمن نمی‌توانند بیش از سه دوره‌ی متوالی و یا پنج دوره‌ی متناوب به نمایندگی انجمن انتخاب شوند مگراینکه در آخرین مجمع همگانی گردش انجمن با پیشنهاد هیات‌ رییسه‌ی مجمع همگانی انتخاب مجدد آن فرد یا افراد پیشنهاد شده را برای تامین نظر خاص مفید بداند و تجدید انتخاب آنان را بلامانع دانسته به صلاح جامعه تشخیص و مراتب را تصویب و تایید نماید.

تبصره ۲- عضویت انجمن افتخاری بوده و هیچ یک از اعضا به هیچ عنوانی حق دریافت وجه، پاداش و حقوقی را از انجمن نخواهند داشت مگر عضوی از انجمن که به سمت سرپرست دبیرخانه به طور موظف و تمام وقت در دبیرخانه انجمن انجام وظیفه نماید.

شرایط نامزدهای هیات‌مدیره انجمن برپایه‌ی ماده ۱۳ اساس‌نامه انجمن زرتشتیان تهران:
انتخاب شوندگان بایسته است دارای شرایط زیر باشد:

۱_ از پدر و مادر زرتشتی متولد و استوار به آیین و سنن زرتشتی بوده و به شکست آنها مشهور نباشند.
۲_ از حقوق اجتماعی محروم نگردیده و وابسته به نهادهای ضد میهنی و ضد انقلاب نباشد.
۳ _ سی سال تمام داشته و ساکن تهران باشند.
۴ _ کارت شناسایی از انجمن زرتشتیان تهران داشته باشند.
۵ _ از حقوق بگیران – مستاجرین املاک انجمن و اعضا هیات نظارت بر انتخابات (در آن زمان) نباشند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. در تبصره یک ماده 11 نوشته شده (انتخاب مجدد آن فرد یا افراد پیشنهاد شده). پیش از مجمع آن فرد یا افراد پیشنهادی را معرفی کنید تا بدانیم چه کسانی مسوول کشاندن مجمع به دور چندم و قرار دادن مجمع در رای گیری یا همه یا هیچ هستند. یعنی یک جمعیت را معطل خودشان نگه داشتند. 11 عضو کنونی انجمن که شامل مشمول این بند هستند اگر قصد خدمت صادقانه داشتند به راحتی می توانستند نام نویسی کنند. دستکم این گردش را راه می انداختند بعد در گردش 45 به فکر اصلاح اساسنامه و تبدیل به مادام العمری می کردند. اینگونه هم خوشون آبرومندانه حفظ سمت می کردند و هم آبرو 120 ساله انجمن حفظ می شد. یعنی این رییس کمیسیون موقوفات و رییس هیات مدیره و خزانه داری که افراد کلیدی انجمن هستند قصد دارند این گردش 3 ساله (که قصد دارند این مدت زمان 3 ساله را هیچ محسوب می کنند)، 3 گردش متوالی دیگه و دو گردش قبلی که بودند (این مورد آخری شامل خزانه داری کنونی نمی شود) در مجموع 18 سال در مسند باشند؟؟ به گمانم این مدت دستکمی از مادام العمر نداره. لطفا انتخابات هم برگزار نکنید. مجمع هم که همان اشخاص همیشگی هم رای میان تایید هم می گیرید. درود می فرستم به جناب سرهنگ دکتر رستم خسرویانی

  2. پیشنهاد میدم به تبصره 2 ماده 11 هم رسیدگی بفرمایید تا کلا هم بند 11 سروسامانی بگیرد و هم باری بر دوش مردم نباشد. انجمن نیکوکاری زرتشتیان که نفعی به جامعه نمی رساند بازسازی ها و بهسازی ها همکیشان انجام می دهند بازگشایی تالارها هم بدون سوبسید چند برابر می کنید به بهانه گرانی عمومی ولی فکری برای جامعه خودمان نمی کنید که همزمان با شیوع کرونا چند درصد از مردممان به زیر خط فقر رفتند دوباره داراها چشم و هم چشمی کنند تالارگردان شما باشند بقیه جامعه هم خودشان می دانند نمیرند یا جشن نگیرند. دستکم به 21 نفر هیات مدیره دستمزد بدهید تا بار منتی از دوش جامعه برداشته شود

  3. هیات مدیره انجمن نه تنها نتوانست جامعه را با انجمن آشتی بدهد، بلکه اعضا هم از انجمن کنار می‌کشند. اگر همین اعضا از خود شروع کنند مشکل حد نصاب نخواهیم داشت. شاید هم صلاح این است که به دوره فترت طولانی کشیده شود.
    برداشتن تبصره تعداد دوره بسیار خطرناک است که افرادی بخواهند دائم العمر ریاست کنند. در چند دوره قبل، ۳ نفر برای انتخاب دور چهارم رای نیاوردند ولی یک نفر توانست برای بار چهارم انتخاب شود و نتیجه را میدانید. منطق و عقلانیت ۱۰۰ ساله انجمن را فدای جبران حد نصاب نکنید. چون این مجمع نوبت دوم اا هر تعدادی تشکیل می‌شود و مصوبه میدهد، لطفا در این مجمع با رای نه قاطع به انتخاب دور چهارم مشارکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06