لوگو امرداد
با هماهنگی هيات‌اجرايی برگزار شد

گراميداشت اشتاد ايزد و دی‌ماه در آدريان بزرگ تهران

با هماهنگی هيات اجرايی آدريان بزرگ، آيين اشتاد ايزد و دی‌ماه با باشندگی تنی چند از همكيشان و بایستگی داشتن كارت واكسيناسيون و رعايت شيوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

نيايش همگانی اوستای تندرستی برای باشندگان و همكيشان، با آوای شهين شيرمردی آغازگر برنامه بامداد اشتاد روز گاهشمار زرتشتی برابر با دوشنبه ۲۰ دی‌ماه 1400 بود و با همنوايی باشندگان همراه شد. سپس بندی از گات‌‌ها؛ سروده‌های اشوزرتشت اسپنتمان، با خوانش و آوای نگار بزرگ‌چمی، اجرا شد.
در ادامه و در فضای باز آدريان، حرکات هوازی، كششی و نرمشی با آموزش حرکات اصلاحی برای كمر، زانو و گردن و …، از سوی مهری منوچهری و با همراهی باشندگان، برگزار شد.
سپس همپُرسگی با عنوان «فشار خون و كنترل آن با گياهان دارويی و تغذيه مناسب» به کوشش دكتر نگار بزرگ چمی؛ دكتری داروسازی از دانشگاه شهيد بهشتی، برگزار شد. دكتر بزرگ چمی، درآغاز درباره‌ی علت و بيماری فشار خون، فشار خون بالا و پايين، نحوه تشخيص بيماری، نحوه صحيح و شرايط مناسب برای گرفتن فشار خون، سخن گفت. ايشان در ادامه به معرفی گياهان طبی و دارويی برای كنترل و پيشگيری از فشار خون بالا و پيشنهاد روش مصرف آنها برای اثربخشی بهتر، داروهای فشارخون موجود و مصرف آن با تجويز و آگاهی پزشک متخصص، تاثير فشار خون بالا بر دیگر اعضای بدن، روش‌های پيشگيری با تغذيه مناسب و … پرداخت كه با استقبال و توجه باشندگان همراه بود. اين همپُرسگی با پرسش‌ها و پاسخ‌های گوناگون همراه بود و به پايان رسيد.
ادامه‌بخش گراميداشت اشتاد ايزد و دی‌ماه با دورهمی باشندگان و پذيرايی با شير گرم به همت شبنم روايی همراه بود.
پايان‌بخش اين آيين، اجرای ترانه با هنرمندی شهين شيرمردی بود كه با هم‌آوایی باشندگان همراه شد.
دادبه اورنگی؛ منشی و هموند هيات اجرايی، به نمايندگی از هيات اجرايی آدريان بزرگ در اين آيين، باشنده و هميار بود. وی با سپاسگزاری و قدردانی از همه‌ی همكيشان و برگزارکنندگان برنامه‌ی اشتاد ايزد در آدريان بزرگ، به ويژه مهری منوچهری به شوند هماهنگی، ابراز اميدواری کرد تا هيات اجرايی آدريان بزرگ بتواند در آينده نزديک، با روند ريشه‌كن شدن بيماری كويد 19 در تهران و همه‌گيری واكسيناسيون همكيشان، ميزبان تمامی همكيشان در مجموعه‌ی آدريان بزرگ باشد.

3 9

7 7

1 12

2 11

4 10

5 9

6 7

فرتور از هیات اجرایی آدریان بزرگ است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09