لوگو امرداد

28خانه در بافت تاریخی شیراز به بخش خصوصی واگذار می شود

28خانه در بافت تاریخی شیراز به بخش خصوصی واگذار می شودمدیرکل میراث فرهنگی فارس از واگذاری 28 خانه واقع در بافت تاریخی- فرهنگی شهر شیراز به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس،مصیب امیری با اعلام این خبر افزود: با آرمان مرمت، احیا و تغییر کاربری، تعداد 28 خانه‌ واقع در بافت تاریخی شیراز در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تحت عنوان مجموعه بصیر دیوان از طریق فراخوان عمومی به سرمایه گذار بخش خصوصی، واگذار می شود.
این مقام مسوول گفت: از این 28 خانه ، تعداد 11 خانه ثبتی و دارای ارزش تاریخی و 17 خانه فاقد ارزش تاریخی است.
وی عنوان کرد: با توجه به جایگاه بافت فرهنگی- تاریخی شیراز و ایجاد بستر مناسب‌ بهره ‌وری از این موقعیت و معرفی بیش از پیش بافت به عنوان جاذبه جدید گردشگری،این تصمیم گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به کاربری این بناها  تصریح کرد:کاربری پیش‌بینی شده برای این پروژه شامل هتل سنتی، بازارچه صنایع دستی- هنرهای سنتی و سوغات محلی، سفره‌خانه‌ی سنتی، مرکز تفریحی- توریستی و ورزشی ، مرکز فرهنگی و مذهبی است.
این مقام مسوول حجم پیش‌بینی شده برای طرح مجموعه بصیر دیوان را بالغ بر 35 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام  و یادآوری کرد: مدت زمان ساخت برای این پروژه 3 سال در نظر گرفته شده است و سرمایه‌گذار می‌تواند به مدت 27 سال از آن بهره‌برداری نماید.
بنابراین گزارش خواستاران شرکت در این مناقصه می‌تواند اطلاعات را از دفتر برنامه‌ریزی و بودجه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و یا واحد امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی فارس دریافت و مدارک خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 2 مهرماه سال جاری به دبیرخانه مرکزی سازمان میراث فرهنگی تحویل نماید.
گفتنی است، براساس بند 2 مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 6 مرداد 97 درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری  بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای واگذاری تا 10 سال از زمان واگذاری یا بهره برداری، از معافیت مالیاتی موضوع تبصره(19 ) قانون بودجه سال 97  برخوردار خواهد شد.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30