لوگو امرداد

آتشکده زرتشتیان در کانادا میزبان درهای باز، پیاده‌روی برای صلح

 چهار مکان سپندینه (:مقدس) در خیابانی به نام بیویو (Bayview) در شهر تورنتو، کنار یکدیگر قرار دارند. سه مکان دیوار به دیوار یکدیگر هستند که از جهت شمال به جنوب عبارتند از کنیسه یهودیان، مسجد مسلمانان و مکان مقدس بوداییان. چهارمین مکان مقدس که تنها چند صد متر با آنها فاصله دارد آتشکده زرتشتیان (مهربان گیو) است.

گروهی از هموندان (:اعضای) این چهار مکان برای همکاری و آشنایی اعضای خود فعالیتی را به نام «گوناگونی ادیان: گردهم‌آیی برای گفتگوی بین ادیان» بنیاد نهاده‌اند. این بنیاد تلاش می‌کند تا برنامه‌هایی را برای آشنایی هموندان خود با باورها و ادیان گوناگون برگزار کند.

در این چهارچوب هر ساله برنامه‌ایی با عنوان «درهای باز، پیاده‌روی برای صلح» که شامل بازدید افراد از این چهار مکان سپندینه است، برگزار می‌شود. امسال نیز در روز یکشنبه ۲۳ ژوئن برابر با دوم تیرماه  ۱۳۹۸ خورشیدی این برنامه با گردهمایی افراد در کنیسه یهودیان و سپس پیاده روی به مسجد مسلمانان و پس از آن به مکان سپند بوداییان آغاز شد و ادامه یافت. هر چند که مسیر بسیار کوتاه بود اما برابر با این برنامه افراد بین این مکان‌ها پیاده‌روی کردند. در هر محل بازدیدکنندگان ضمن دیدار از آن مکان، از برنامه‌ایی کوتاه و نیز پذیرایی بهره بردند.

به این ترتیب گروه بازدیدکنندگان حدود ساعت 16:30 به آتشکده زرتشتیان رسیدند. در ابتدا بخش‌های مختلف آتشکده را که شامل تالار گردهم‌آیی و بخش آتش است، بازدید کردند و پس از آن آیین زرتشتی و آتشکده به کوتاهی توضیح داده شد. برنامه‌ی پایانی نیز اجرای گروه کر بود که سرودهایی از بندهای گاهان و نیز ترانه‌هایی به انگلیسی و فارسی اجرا شد و البته از شرکت‌کنندگان نیز پذیرایی مختصری انجام شد.

9

3

1

2

گروه کر آتشکده زرتشتیان تورنتو سرودهایی از بندهای گاهان و نیز ترانه‌هایی به انگلیسی و فارسی اجرا کرد

گروه کر آتشکده زرتشتیان تورنتو سرودهایی از بندهای گاهان و نیز ترانه‌هایی به انگلیسی و فارسی اجرا کرد

5

6

7

8

فرتورها از بهمن مرادیان است.

6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. آیین روشنابخش اندیشه نیک وراستگو و طبعت گرا وصلح جوی زرتشت با پیروان آزاده در جهان اینده نقش مهمی را ایفاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01