لوگو امرداد

پیام مشاور رییس‌جمهور: جشنواره نشان فروهر کاری سترگ در علم‌وفرهنگ ایران‌زمین

163742059019094200ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، برای جشنواره «نشان فروهر» پیام فرستاد.

در بخشی از این پیام آمده: برپایی جشنواره «نشان‌ فروهر» و تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر با موضوع تاریخ، فرهنگ و زبان‌های ایران باستان به همت سازمان جوانان زرتشتی و انتشارات وزین فروهر، اقدام علمی ارزشمند و كاری بس سترگ در عرصه علم و فرهنگ ایران‌زمین است.
آنچه یک ملت را در طول تاریخ حفظ و حراست می‌کند فرهنگ، زبان و هویت ملی مردم آن سرزمین است. به یقین فرهنگ و زبان فارسی در تاریخ ایران‌زمین نیز چنین نقشی را دارا بوده است. البته واضح و مبرهن است كه فرهنگ، زبان و هویت قومی و محلی ایرانیان بخش جدایی‌ناپذیر هویت ملی و در عین حال میراث‌دار فرهنگ و تاریخ ایران‌زمین هستند كه بسان گل‌های زیبا و گوناگون، بوستان و گلستان ملی را شكل داده و فرهنگ اصیل ایرانی را همواره با برپایی آیین‌ها و جشن‌هایی چون نوروز و مهرگان در دل و جان خود حفظ كرده است.
متن كامل پیام به شرح زیر است:
به نام خداوند جان و خرد
بر پایی جشنواره «نشان‌ فروهر» و تقدیر از پایان نامه ها و رساله های برتر با موضوع تاریخ، فرهنگ و زبان‌های ایران باستان به همت سازمان جوانان زرتشتی و انتشارات وزین فروهر ، اقدام علمی ارزشمند و كاری بس سترگ در عرصه علم و فرهنگ ایران زمین است.
آنچه یک ملت را در طول تاریخ حفظ و حراست می کند فرهنگ، زبان و هویت ملی مردم آن سرزمین است. به یقین فرهنگ و زبان فارسی در تاریخ ایران زمین نیز چنین نقشی را دارا بوده است. البته واضح و مبرهن است كه فرهنگ، زبان و هویت قومی و محلی ایرانیان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی و در عین حال میراث دار فرهنگ و تاریخ ایران زمین هستند كه بسان گل های زیبا و گوناگون، بوستان و گلستان ملی را شكل داده و فرهنگ اصیل ایرانی را همواره با برپایی آیین ها وجشن ها یی چون نوروز و مهرگان در دل و جان خود حفظ كرده است.
پژوهش‌های تاریخی و مطالعات میدانی بیانگر آن است كه فرهنگ ایران زمین، فرهنگ یكتاپرستی، مهرورزی، مدارا و عدالت‌جویی است. به همین دلیل ادیان بزرگ آسمانی که بشر را به خداپرستی، اخلاق و مردم‌دوستی دعوت کرده‌اند در این فرهنگ جای گرفته و پیروان ادیان توحیدی از زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان، صابیین مندایی و مسلمانان این سرزمین را بستری مناسب برای رشد، توسعه و تکامل خویش برگزیده‌اند.
اینجانب به عنوان مشاور رییس جمهور و به نمایندگی از دولت کریمه و ریاست محترم جمهور از این اقدام علمی و فرهنگی تقدیر و تشکر می‌کنم. اهتمام و توجه مدیران سازمان جوانان زرتشتی و انتشارات فروهر به برگزاری «دومین جشنواره نشان فروهر» با انگیزه ایجاد توجه لازم به تاریخ، فرهنگ و زبان‌های ایران باستان را قابل تقدیر و تحسین می دانم و ضمن تقدیر از برپایی این جشنواره علمی فرهنگی توسط انتشارات وزین فروهر، آرزو می‌کنم که نوروز و سال نو، سالی سرشار از سرافرازی، نشاط و سلامتی برای همه ایرانیان عزیز باشد.

عبدالسلام كریمی
مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09