لوگو امرداد
گزارش تصویری

نقش خیال می‌زند پروانه‌های رنگی در آسمان بهاری تهران

با بال‌های کوچک و رنگارنگ پرواز می‌کند در لابه‌لای برگ‌های سبز رنگ، درختان تنومند و بلند تا به گل‌های خوشبو برسد، همان گلبرگ‌های نوازشگری که او را به نشستن می‌خواند. بار دیگر بال می‌زند به سویی دیگر، می‌رود به سمت دریاچه‌ای زلال و شفاف، دوباره و دوباره با بال‌های رنگارنگ با خال‌های ریز و درشتش اوج می‌گیرد در آسمان بیکران نقش خیال می‌زند و جهان را به آرامش فرامی‌خواند.

چند روزی است پایتخت پذیرای مهمان‌های زیبایی شده که سال‌ها از آن‌ها خبری نبود. پروانه‌هایی که افزایش بارندگی‌های بهاری شوند (:علت) رشد آن‌ها بوده است. این پروانه‌ها تا یک ماه مهمان تهران خواهند بود. به گفته‌ی برخی از متخصصان، این پروانه‌ها آسیبی برای کشاورزی، انسان‌ها و محیط‌زیست ندارند.

1

34

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

35

16

17

18

20

19

25

فرتور از همایون مهرزاد است.

1393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. به به چه فرتورهای زیبایی یکی از اون یکی زیباتر . با دیدن این پروانه آدمی جان می گیرد . در ماه اردیبهشت در این هفته زیبا شاهد دیدن پروانه های بسیاری بودم که در همه جا دیده می شدن . شاهکار آفرینشن و اهورامزدا را سپاس . درود و سپاس از سرور گرامی همایون مهرزاد بخاطر فرتورهای زیبایشان . دستشان را با مهر می فشارم و می دانم که گرفتن این فرتورها بسیار سخت است اما یک بار دیگر هنر زیبایشان را با گرفتن این فرتورها نشان دادن . دستتان سبز روزگارتان نیک

  2. همه ما این چند روز از دیدن پروانه های پایتخت لذت بردیم.
    اما این تنوع دید ، از نگاه عکاس واقعا قابل تقدیر هست

  3. چه زیباست که پروانه ها به مهمانی ما آمدند و چه زیباتر نگاه هنرمندی که خاطره این مهمانی پرطراوت را برایمان ماندگار نمود. سپاس آقای مهرزاد.

  4. اينهمه پروانه سابقه نداشته در تهران، گاهي اينقدر در پارك ها زياد هستن كه به سر و چشم شما برخورد ميكنن، اميدوارم ملخ ها در راه نباشن. به هر حال در حين زيبايي مواظب چشم و دهان خود باشيد. اميدواريم كه مسئولان همانند پشه هاي سفيد راهكار داشته باشند كه اگر واقعا زياد شدن بتوانيم مهارشون كنن. البته ما هميشه ديديم تا حادثه ناگواري رخ ندهد مسئولين توجهي ندارن و تا بحران نشود و از خطه قرمز نگذرد پيشگيري و تفكري نمي كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30