لوگو امرداد

نمایشگاه انسان و دریا در موزه‌ ملی برپا می‌شود

daryaنمایشگاه انسان و دریا با موضوع «مروری بر هزاران سال ارتباط انسان و دریا» با مشارکت موزه ملی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی ۲۴ آذرماه 1398 خورشیدی، گشایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، جبرئیل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران گفت: برای نخستین‌بار نمایشگاهی با موضوع فرهنگ دریایی و ارتباط انسان و دریا با تکیه بر یافته‌های باستان‌شناسی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود این نمایشگاه دریچه‌ی نوینی برای این میراث غنی و کهن‌سال باشد.

او این اقدام را گامی موثر در بازشناسایی گوشه‌ای دیگر از توانمندی مردم این سرزمین در بهره‌گیری از دریا و استمرار آن تا روزگار معاصر خواند و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حمل و نقل دریایی گام مهمی برای نمایش پیوند هزاران سال انسان و دریا برداشته است.

نوکنده یادآور شد: بیش از ۱۶۰ اثر از دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی تا دوره‌های متاخر اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه با حضور مسوولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمان بنادر و دریانوردی و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جَوی در موزه‌ی ملی ایران گشایش می‌یابد و از دفترچه (:کاتالوگ) این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه و نمایشگاه‌های کودک و بازدید‌های تخصصی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه انسان و دریا خواهد بود.

این نمایشگاه تا ۲۵ بهمن 1398 خورشیدی، از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان دوست‌داران خواهد بود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10