لوگو امرداد
نشست سی‌وچهارم، دوشنبه چهارم آذرماه

تصویب هیات سرپرستی سازمان پذیرایی انجمن زرتشتیان تهران

بیشترین زمان نشست سی‌وچهارم انجمن زرتشتیان تهران به گفت‌وگو پیرامون گزینش هیات سرپرستی سازمان پذیرایی سپری شد.

کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران آورنده‌ی مصوبه‌ی تعیین هیات سرپرستی برای سازمان پذیرایی بود. این هیات می‌بایست با به پایان رسیدن زمان قرارداد مدیر اجرایی کنونی، عهده‌دار گرداندن سازمان پذیرایی شود. هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران بیش از یک ساعت و نیم پیرامون این مصوبه گفت‌وگو و هم‌اندیشی کرد. ابتدا کلیات این طرح مبنی بر این که آیا نیازی به هیات سرپرستی است به رای گذاشته شد و پس از آن درباره‌ی شمار اعضای هیات سرپرستی و سه تن اعضای اولیه‌ی هیات سرپرستی سازمان پذیرایی گفت‌وگو و رای‌گیری انجام شد. در پایان نشست علنی، هیات مدیره با دستور نشست گزارش کمیسیون موقوفات وارد گفت‌وگوی غیررسمی شد و پس از آن با دستور کار بررسی چگونگی روند اجرایی صدور کارت شناسایی زرتشتیان به پیشنهاد کمیسیون روابط عمومی، نشست هیات‌مدیره غیرعلنی ادامه یافت.

مصوبه‌ی کمیسیون خدمات:

  • مقرر گردید از اول دی‌ماه 1398 یک هیات سرپرستی مدیریت سازمان پذیرایی را به طور موقت به عهده بگیرد. (با 13 رای موافق و 5 رای مخالف به تصویب رسید.)

– جمشید دارابیان و رستم خرم‌دین، هموندان کمیسیون خدمات و شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی از اعضای اولیه‌ی هیات سرپرستی سازمان پذیرایی را تشکیل می‌دهند و دو تن داوطلب از هیات‌مدیره

– خدامراد مزداپور بر این باور است، هیات‌مدیره کار درستی انجام نمی‌دهد که به دلیل نامشخص و ثابت نشده مصوب خودش را زیر پا می‌گذارد. وی در ادامه گفت: دلیل قاطع‌تری برای عدم اجرای رای گرفته شده باید باشد. رای دادیم و باید از رای خود دفاع کنیم.

– جمشید دارابیان، هموند انجمن زرتشتیان گفت: به مصوبه‌ی خودمان پایبند باشیم و آن را پیگیری کنیم.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با بیان این نکته که مصوبه‌ی گرفته شده به پایان نرسیده است و تصمیم بر این شده تا زمانی صبر کنند و با مکاتبه موضوع پیگیری شود، افزود:  موضوع این است که قرارداد آقای کاووسی دی‌ماه به پایان می‌رسد. مستقل از این که بخواهیم قرارداد را ادامه دهیم و یا خیر یا با آقای فرهنگ و یا شخص و یا اشخاص دیگر قرارداد بسته شود، با توجه به اطلاعات مالی که اکنون از سیستم کاری سالن پذیرایی در دست است، متوجه شدیم که نمی‌توانیم معادل قرارداد پیشین را بنویسیم یا اگر همان قرارداد را بنویسیم باید بهتر از گذشته باشد. در نتیجه باید دوره‌ای به کسب اطلاعات بگذرد و بر اساس این مجموعه اطلاعات به دست آمده به نتیجه برسیم که با چه روشی و قراردادی سازمان پذیرایی اداره شود. قرارداد دوره‌ی پیشین به نظر ابهاماتی دارد نه در اجرا، بلکه آیا این بهترین روش برای مدیریت سازمان پذیرایی است یا خیر. بنابراین سعی شده تا  تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، دوره‌ی گذاری داشته باشیم تا با مدیریت خود حداکثر اطلاعات را برای چگونه بستن قرارداد کسب کنیم.

– خدامراد مزداپور گفت: به نظر صورت مساله را پاک می‌کنید. اگر واقعا نمی‌خواهید صورت مساله را پاک کنید حتما امید فرهنگ باید در این گروه سرپرستی باشد.

– وی در بخشی دیگر گفت: اگر بخواهید حق مطلب را ادا کنید و بگویید هیات‌مدیره بر تصمیم خودش ایستاده امید فرهنگ حتما باید در گروه سرپرستی قرار گیرد. دستکم از وی اعاده‌ی حیثیت شود.

– افشین نمیرانیان با گفتن این که صورت مساله پاک نشده، افزود: همگی از این اتفاق ناراحت هستیم. ولی باید دید چه کاری طبیعی است و آن را انجام داد نه کار غیرطبیعی.

– خدامراد مزداپور کار طبیعی را انجام مصوبه بیان کرد.

– سیما بزرگ‌چمی، هموند انجمن زرتشتیان تهران با اشاره به این که با انتصاب یک سرپرست برای سازمان پذیرایی می‌توان به کسی که میزبان است و مهمانی در پیش دارد این اطمینان و حس امنیت را داد، یک سرپرست پاسخگو است نه هیات سه نفره یا پنج نفره، در ادامه از دلنگرانی خود گفت: یک نفر براساس خرد جمعی انتخاب شود و سه یا پنج نفر ذی‌صلاح در کنار سرپرست مساله را بررسی کنند و به قولی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

– وی در بخشی دیگر گفت: آیا همه‌ی مسایل تالار با اطلاع از این اعداد و ارقام حل می‌شود؟ نگرانی‌های کسی که برنامه‌ای در پیش دارد ورای این اعداد و ارقام است. امنیت را باید احساس کنند.

– فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران در این باره گفت: یک نفر یا یک شرکت سرپرست کار باشد و هیات چند نفره نظارت انجام دهد. افزون برآن کسب اطلاعات ممکن است به افرادی که در این بازه زمانی برنامه و مراسم دارند آسیب برساند. در صورتی که هیات سرپرست برنامه‌ای نداشته باشند کار پیش نمی‌رود و خسارت آن را باید کسانی بدهند که مراسمی در پیش دارند.

– رامین خسروی، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد داد تا این مصوبه با برنامه‌ریزی استراتژیک و سیاستگذاری‌های روشن و پخته‌تر مطرح شود و در آینده به رای گذاشته شود.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، با گفتن این که با هیات سرپرستی موافق است ولی ساختارش باید به گونه‌ای باشد که یک نفر به عنوان مسوول مقیم شناخته شود، در ادامه افزود: نگرانی که مطرح شد در باره‌ی این نیست که هیات پنج نفره توانایی ندارد بلکه در باره‌ی این موضوع است که در این موارد یک نفر باید به عنوان مسوول شناخته شود. یک نفر مشخص باید مسوولیت پاسخگویی و اجرای کارها را به عهده‌ بگیرد و دیگر اعضای هیات سرپرستی کمک کنند، سیاستگذاری کنند و نظر بدهند. در این صورت مراجعه‌کننده می‌داند با یک نفر مشخص در ارتباط است و آن یک نفر مسوول نیز می‌داند در نهایت او مجری اصلی، پاسخگوی مجموعه و دارای اختیاراتی است.

– فرشاد فرهی‌فر، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران با اشاره به این که در این فرصت چاره‌ای دیگر برای تصمیم‌گیری نیست و باید کاری انجام داد، پیشنهاد وی یک شخص از هیات است.

– بابک شهریاری، دبیر کمیسیون خدمات درباره‌ی دو مورد نگرانی عنوان شده توضیح داد: یک مورد نگرانی که خدامراد مزداپور مطرح کرد، باید به صراحت گفت نه صورت مساله فراموش شده و نه قصد پاک کردن صورت مساله را داریم. ولی واقعیت این است که چاره‌ی کار تدبیر است. باید تدبیری اندیشید. ما زمانی را می‌خریم تا مکاتبات انجام شده به نتیجه برسد و قصد داریم در یک چهارچوب مدنی از مصوبه‌ی هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران دفاع کنیم.

– شهریاری درباره‌ی دغدغه و نگرانی مطرح شده از سوی سیما بزرگ‌چمی گفت: راجع به یک تیوری آزمایش نشده گفت‌وگو نمی‌کنیم. این اتفاق (گرداندن سازمان پذیرایی به گونه‌ی هیات سرپرستی) مسبوق به سابقه است. پیش‌تر هم در انجمن زرتشتیان تهران هیاتی سرپرستی تالار پذیرایی را به عهده گرفته‌اند و حرکتی کاملا موفق بوده که به دنبال آن توانسته‌اند دوره‌ی گذاری را پشت سر بگذارند. ما نیز باید دوره‌ی گذاری را پشت سر بگذاریم و با اطمینان می‌توان گفت که اگر این طرح در  گذشته موفق بوده در این دوره نیز می‌تواند با موفقیت به انجام برسد.

– فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران برای رفع دغدغه‌های مطرح شده در هیات‌مدیره گفت: برخلاف آنچه که شما فکر می‌کنید مدیرانی، سازمان پذیرایی را مدیریت می‌کرده‌اند این گونه نیست. چون اگر مدیری با معیار و مفهوم مدیریت داشتیم، وضعیت کنونی تالار بدین گونه نمی‌بایست باشد. آنچه که اکنون در مورد ترکیب غذا، میزان مصرفی مواد غذایی، مِنوی غذا، چگونگی انجام وظیفه کارگر انجام می‌شود را همگی را آقای خسرویانی عهده‌دار است. وی با دانستن استانداردها مراحل را در آشپزخانه کنترل می‌کند. مدیرانی که به آنها مجری می‌گوییم در عمل گفت‌وگو با مراجعه‌کننده و دریافت پول را اجرا کردند. همچنین تدارکاتی که اصولا نمی‌بایست برعهده‌ی آنان گذاشته شود. مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که مجری تدارکات‌چی شده است. بنابراین همه‌ی دغدغه‌های گفته شده را کنار بگذارید. مشکل اصلی تدارکات است. نگران این هستید که تدارکات‌چی از یک نفر سه نفر می‌شود؟

– وی در ادامه از کسانی که ناراحت هستند خواست طرح ارایه دهند و افزود: در هیچ سیستم کنترل‌های داخلی، مدیر یک مجموعه تدارکات‌چی، انباردار و یا در ارتباط با آشپز نمی‌تواند باشد. همگی در کنترل‌های داخلی تعریف شده است. یا مدیر یا پیمانکار سازمان پذیرایی می‌توان داشت. اما این که کدام یک را می‌خواهید در اختیار بگیرید را نمی‌دانید. پس فرصت برای آگاهی بیشتر نیاز است.

– فرانک زنده‌نوش، با بیان این نکته که بحث مصوبه‌ی درست یا اشتباه نیست، در انجام هر کار درستی ابتدا بر روی لجبازی‌ها پافشاری می‌‌شود، در ادامه گفت: اکنون باید وظایف شخصی که به کار گرفته می‌شود، چگونگی ارتباط وی با هیات‌مدیره‌ی انجمن مشخص و برمبنای آن قرارداد تنظیم شود.

– خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران با تاکید بر این که با وجود این که اطلاعات مالی بیشتری را  نسبت به هموندان هیات مدیره در اختیار دارد ولی در حال حاضر به دلیل این که از همه‌ی مشکلات کار آگاهی ندارد، قادر به بستن قراردادی نیست تا بتوان با آن مشکلات تالار پذیرایی را حل کرد و آن فرد بتواند به نحو احسن وظایف را انجام دهد، در ادامه افزود: این پاک کردن صورت مساله نیست. اگر بنا بر این باشد که همان قرارداد مجری‌گری تکرار شود، می‌بایست سه نیروی تدارکات، ناظر و حسابدار استخدام کنید. در این صورت می‌توان قرارداد مدیریت را بست.

زمان فراخوان می‌بایست چهارچوب همکاری تعیین می‌شد. در فراخوان تعیین نشده که آیا شخص به عنوان پیمانکار به همکاری دعوت شده است و یا کارمند، مدیریت تالار و یا مجری‌گری.

شاید امید فرهنگ با قرارداد مدیریتی تمایل به همکاری نداشته باشد. پس در حال حاضر موضوع صلاحیت امید فرهنگ نیست. بی‌گمان هیات سرپرستی نمی‌تواند برای همیشه این وظیفه را بر عهده بگیرد، طبیعتا این هیات، وظایف را به شخص برگزیده واگذار می‌کند.

– فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن با یادآوری گفته‌ی بابک شهریاری که انجمن در دوره‌ای برای مدیریت سازمان پذیرایی، هیات سرپرستی را تجربه کرده است، دستاورد هیات سرپرستی را جویا شد.

 – بازرس انجمن زرتشتیان با اشاره به این که مشکل حضور فرد خاص نیست بلکه سیستم اجرایی از نظر نبود قرارداد مشخص است، گفت: در حال حاضر برای این آزمایش و خطا برنامه‌ریزی انجام شده است؟

– فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران، گفت: در گذشته از زمانی که امید فرهنگ رفت تا زمان حضور مدیر جدید نیز یک وقفه‌ای بود ولی کسی خللی را به یاد ندارد و متوجه این فاصله نشد. چون سیستمی در حال کار کردن است که آقای خسرویانی با توانایی برنامه‌ریزی تامین مواد غذایی، در راس آن قرار دارد. تدارکات نیز دوستان بر عهده می‌گیرند. بنابراین خللی در برگزاری مراسم دیده نمی‌شود. با این تفاوت که هیات سرپرستی درگیر امور اجرایی شده و وظایف مدیر سازمان پذیرایی را اجرا می‌کند در این موقع است که مشکلات اجرایی دیده می‌شود. تا زمانی که خودمان درگیر مسایل نشویم نمی‌توانیم راه حل برای آنها پیدا کنیم و همیشه یک تنه به قاضی می‌رویم. 

– خدامراد مزداپور بر این باور است که موارد گفته شده علت اصلی نیست بلکه به این ترتیب صورت مساله عوض شد. هیات‌مدیره تصمیمی گرفته و باید پایبند تصمیم باشد.

*کلیات طرح مبنی بر تشکیل هیات سرپرستی برای مدیریت سازمان پذیرایی به تصویب رسید و هیات مدیره برای تصمیم درباره‌ی ترکیب این هیات وارد گفت‌وگو شد.

– پیشنهاد کمیسیون خدمات هیات پنج نفره است که رستم خرمدین، شاه‌بهرام سیروسی، جمشید دارابیان و دو تن از هموندان داوطلب اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

– فرشاد فرهی‌فر، هموند انجمن زرتشتیان تهران از کمیسیون خدمات خواست برحسب توانایی‌هایی هر یک از پنج نفر وظایف آنها را بازگو کند. هر یک از این پنج تن چه خصوصیاتی را باید دارا باشند و به چه خواسته‌ای می‌خواهند برسند.

– خدامراد مزداپور، هموند هیات‌مدیره‌ی انچمن زرتشتیان تهران گفت: هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران باید بپذیرد که اشتباه کرده و باید بپذیرد صورت مساله را پاک کرده است. باید متوجه شویم که در این مورد درست فکر نکردیم. تصمیم ما اشتباه است وگرنه نمی‌بایست روی تصمیم اولیه آن رای را می‌دادیم. چه بسا اگر این کار را انجام دهیم بقیه‌ی تصمیم‌گیری‌ها چگونه پیش می‌آید؟

– فرشاد خورشیدیان گفت: کمیسیون خدمات بر چه اساسی این تصمیم را گرفته و برنامه‌ریزی آن  چه است. از این هیات پنج نفره چه کسی پاسخگوی کم و کاستی‌های احتمالی است؟

– افشین نمیرانیان، با اشاره به این که سه هفته‌ به پایان قرارداد فرصت است و به نظر می‌رسد که هیات‌مدیره موافق نیست به این شکل قرارداد با آقای کاووسی تمدید شود در ادمه گفت: دلیل اصلی نیز احتمالا آقای کاووسی نیست بلکه دلیل اصلی نوع قرارداد است. یعنی به این نتیجه رسیدیم که این نوع قرارداد با هر شخصی اشتباه است و نیاز به تصحیح دارد. حال تصمیم گرفتیم گروهی سرپرستی را به عهده بگیرند. دو تا سه هفته فرصت است تا طرح را کامل‌تر و با جزییات بیشتر مطرح کنیم. ولی ممکن است به دلیل گرفتاری‌هایی که هر یک داریم تکمیل این مصوبه اتفاق نیفتد. این گونه مصوبه‌‌ای مشکل را حل می‌کند ولی احتمالا بهترین انتخاب نیست چون نیاز به جزییات بیشتری است. وی در ادامه پیشنهاد داد تا دو نفر منتخب شوند و در این فرصت در کنار آقای کاووسی و خسرویانی مقدمات مورد نیاز کار برای تغییر و تحول را انجام دهند و سپس در این مدت درباره‌ی جزییات هیات سرپرستی تصمیم گرفته شود.

– رستم مزدیسنی، هموند انجمن زرتشتیان تهران، گفت: این دغدغه که برنامه‌ها چگونه به پیش رود به قول دوستان آقای خسرویانی هست و می‌گذرد. مهم این است که بفهمیم چه فرآیندی در سازمان پذیرایی در حال اتفاق است. به این معنا که پنج نفر از هیات‌مدیره باید تخصص پردازش اطلاعات و ارایه گزارش را دارا باشند. آیا این پنج نفر توانایی علمی و فنی این کار را دارا هستد؟ در این باره هیچ گفت‌وگویی نمی‌شود. سابقه‌ای که در دوره‌های پیشین اتفاق افتاد خروجی آن همین قراردادی بود که الان همگی معتقدیم که اشتباه است. این که هیات‌مدیره سرپرستی سازمان پذیرایی را به عهده گرفته، سابقه‌ی درخشانی نیست. اگر بنا است همان راه را برویم خیلی ساده است پنج نفر مدیریت کنند شب عید هم فراخوان بدهیم. هیچ سودی در بر ندارد و یکسال برای یک موضوع صرف وقت شده است. خروجی آن همان چیزی می‌شود که پنج سال پیش تجربه کرده‌ایم. کمیسیون خدمات با جزییات بیشتر و مشخص کردن توانایی‌ها طرح بدهد. این گفت‌وگوها فکر نشده است و سعی در دفاع از مصوبه‌ی هیات مدیره می‌شود، در حالی که هیات سرپرستی منافاتی با مصوبه‌ هیات‌مدیره ندارد. هر زمان مشکل حل شود ایشان می‌تواند مدیریت را قبول کند.

– مهران تیراندازیان، هموند کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی چند نکته‌ی مطرح شده سخن گفت. وی از دغدغه‌ی خدامراد مزداپور آغاز کرد: در حال حاضر گفت‌وگو در مورد فرد است. با هر روشی دیگر این فراخوان پیش می‌رفت اگر آن فرد انتخاب می‌شد همین مسایل پیش می‌آمد.

– سخن بعدی مهران تیراندازیان درباره‌ی نوع قرارداد بود که خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران آن را به عنوان دغدغه مطرح کرد، وی در ادامه خطاب به خزانه‌دار انجمن گفت: متن قراردادی را تهیه کرده‌ام و در فرصتی به شما ارایه خواهم کرد. شما این قرارداد را بررسی کنید. اگر قانع شدید آیا با این شرایط پیش آمده، این توانایی را دارید که این قرارداد را با آقای فرهنگ به امضا برسانید؟ خزانه‌دار در پاسخ گفت: برای من فرد فرقی ندارد. چرا که نه؟

– فرانک زنده‌نوش ادامه داد: من خودم به دنبال تهیه‌ی قرارداد بودم و هیچ ایده‌ای برای تنظیم قرارداد نداشتم. اگر شما قراردادی تهیه کرده‌اید در اولین فرصت قرارداد را بررسی کنیم و اگر این قرارداد هدف ما را از هر لحاظ پوشش دهد؛ چرا راهی را که قرار است سه ماه دیگر برویم همین امروز نرویم؟ می‌توان این قرارداد را ملاک قرار دهیم و راه را مشخص کنیم و دغدغه کمتر می‌شود. اگر راه مشخص شود ترکیب این هیات می‌تواند به گونه‌ای دیگر باشد.

– مهران تیراندازیان درباره‌ی انتخاب هدفمند سه تن از هیات سرپرستی توضیح داد: آقای شاه‌بهرام سیروسی به دلیل تجربه در زمینه‌ی مالی و پیشینه‌‌ی وی در بررسی تالار پذیرایی، خودش تمایل داشت و پیشنهاد داد که در هیات باشد و گفت که از صفر تا صد پای کار ایستاده است و نظر بر این بود که رییس هیات شود. آقای خرمدین نیز تجربه در کارپردازی دارد تصمیم بر این شد که از ایشان کمک بگیریم. آقای جمشید دارابیان به دلیل این که پیگیر کارها و علاقه‌مند است پیشنهاد دادیم در کنار کار باشد. در کمیسیون خدمات مطرح کردم که سه نفر از اعضای هیات‌مدیره باشند و دو نفر دیگر نیز از کسانی که تجربه و تخصص کار را دارند در کنار این سه نفر گروه را تکمیل کنند. درباره‌ی وظایفی که باید انجام دهند؛ این هیات به کمیسیون خدمات دعوت می‌شوند تا هر یک برنامه‌های خود را در چند جلسه بیان کنند و با گفت‌وگو به برنامه‌ریزی و جمع‌بندی برسیم. ما به دنبال این هستیم که وضعیت از این که هست بهتر شود؛ نمی‌خواهیم به سمتی برویم که وضعیت از این که هست بدتر شود.

– کورش ساسانی، هموند انجمن زرتشتیان تهران گفت: اعضای هیات مدیره کسانی هستند که باید تصمیم بگیرند و تصمیم سازی کنند. با این موضوع که پنج نفر از هیات‌مدیره کار اجرایی را انجام دهد موافق نیستم. ولی اگر هیات مدیره نظارت کند موافق هستم. پیش‌تر نیز گفتم کار اجرایی را به دبیرخانه بسپارید. ولی بر این باور هستم که باید تدبیر اندیشید و با فکر درست حافظ منافع جامعه زرتشتی باشیم که خدشه‌ای به آن وارد نشود. اینجا جایی برای لجبازی نیست.

– وی روی این پیشنهاد که اجرای کار را به دبیرخانه بسپارند پافشاری و تاکید کرد و گفت: هیات چند نفره نظارت کنند و داده‌ها را یادداشت کنند تا برای خودمان و آیندگان سر مشق باشد.

– بهمن تیمساری، هموند هیات مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران بر این باور است که وجود قرارداد نیز راهکار نیست؛ قرارداد تنها چهارچوب را مشخص می‌کند. وی در این باره گفت: در آغاز باید کیفیت و ماهیت گردش کار سازمان پذیرایی برای اعضای هیات‌مدیره انجمن مشخص شود تا اگر دوباره فرخوانی داده شد و طرحی ارایه شد، دستکم کسانی که می‌خواهند در طرح شرکت کنند و رای بدهند، بدانند درباره‌ی چه موضوعی می‌خواهند اظهار نظر کنند و براساس چه مبنایی متغیرها ارزیابی شده است. باید اولویت‌ها برای انتخاب مشخص شود. با توجه به پایان رسیدن قرارداد مسوول کنونی و این مشکل که در ادوار آینده نیز با آن رو‌به رو خواهیم بود، چه بهتر است که یکبار برای همیشه این مساله حل شود.

– کامبیز میزانیان، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران با اشاره به این که همگی هم رای هستند که سیروس خسرویانی نقش کلیدی در اداره‌ی سازمان پذیرایی بر عهده دارد  پیشنهاد داد تا زودتر با وی گفت‌وگو کنند که آیا ایشان به عنوان یکی از اعضای هیات سرپرستی به همکاری با گروه تمایل دارند و یا خیر؟

– وی در ادامه افزود: ما افرادی را داریم که در اجرا کلیدی هستند مانند آقای شاه‌بهرام که به ریزه‌کاری‌های لحظه به لحظه‌ی برنامه‌ها آگاه است. حتا برنامه‌ریزی پخش صدا و موسیقی بدون حضور ایشان مختل می‌شود.

– افشین نمیرانیان با توضیح‌های مهران تیراندازیان قانع شد تا ترکیب هیات سرپرستی سه نفر یاد شده باشد و آنها جزییات برنامه را در نشست‌های آینده به هیات مدیره ارایه دهند. وی پیشنهاد داد، فعلا درباره‌ی شمار اعضای هیات سرپرستی رای گیری نشود.

– بابک شهریاری، دبیر کمیسیون خدمات موضوع‌های مطرح شده را به پنج دسته بخش کرد و درباره‌ی هر یک توضیح داد: کمیسیون خدمات هیچ اشتباهی انجام نداده بلکه گروهی قاعده‌ی بازی را رعایت نکردند.

– می‌پرسند سابقه قبلی که من از آن دفاع می‌کنم منجر به چه شده منجر به قراردادی شده که الان در آن مانده‌ایم. خیر آن سابقه‌ی قبلی ربطی به بستن قرارداد نداشته است. سابقه‌ی قبلی از این بابت قابل دفاع است که مراسم را برگزار کرد و کسی از برنامه‌هایی که در دوره‌ی گذار برگزار شد شکایتی نداشت و اتفاقی در مراسم رخ نداد. این که انجمن قراردادی را مجدد تنظیم کرده است که آیا عیب داشته و یا نداشته به آن گروه که هیات اجرایی را بر عهده گرفته بودند ارتباطی نداشته است. آنان نقشی در قرارداد بعدی نداشته‌اند.

– نکته‌ی سوم که بابک شهریاری از آن سخن گفت درباره‌ی ترکیب هیات سر پرستی بود. وی تاکید کرد که به آدم‌ها اعتماد کنید. به چند نفر آدم عاقل و بزرگسال را مسوولیت می‌دهیم که آنان نیز قطعا به این مسایل فکر می‌کنند و برای جزییات آن راهکار خواهند داشت. فقط کافی است که به آنان اعتماد کنیم و اختیار بدهیم. مطمین باشید آن چیزی که ما به آن فکر می‌کنیم آنان نیز فکر خواهند کرد. وی پیشنهاد داد که پس از تعیین گروه این دغدغه‌ها در کمیسیون به آنان گفته شود.

– وی در ادامه از نقش دبیرخانه در همکاری با هیات سرپرستی گفت: هیات سرپرستی نفی دبیرخانه نیست. هیات می‌تواند از پتانسیل دبیرخانه استفاده کند. این هیات اگر تشخیص بدهد که می‌خواهد از پتانسیل دبیرخانه استفاده کند بی‌گمان دبیرخانه نیز با آنان همکاری خواهد کرد.

– درباره‌ی این که به سیروس خسرویانی اطلاع داده شود گفت: آقای سیروس خسرویانی کارمند انجمن است و روال کار خود را انجام می‌دهد.

– افشین نمیرانیان سه پیشنهاد داد: می‌توان یکی از این پیشنهادها را اجرا کرد. یا همکاران هیات‌مدیره علاقه‌مند باشند به هیات سرپرستی کمک کنند و هیات پنج نفره را تشکیل دهند. یا معتقد باشیم که هیات سه نفره با این ترکیب شکل بگیرد. پیشنهاد سوم این است که دو تن از خارج از هیات سرپرستی با هیات همکاری کنند. یکی از بهترین گزینه‌ها می‌تواند آقای خسرویانی باشد. اکنون درباره‌ی عضویت این سه تن که کمیسیون خدمات نام برده رای گیری شود. درباره‌ی وظایف این گروه و چه کسانی به گروه کمک کنند و پیشنهادهایی برای تکمیل گروه برای نشست بعدی گفت‌وگو شود.

– رستم مزدیسنی با گفت این که باارزش‌ترین دارایی آدم‌ها زمان است، اگر چند سال پیش این موارد پیش‌بینی می‌شد الان ما چند قدم جلوتر بودیم در ادامه پیشنهاد داد: کمیسیون خدمات وظایف و مسوولیت هر یک از اعضای هیات سرپرستی را مشخص کند تا نقشه‌ی راهی وجود داشته باشد. همه بدانیم که هر یک بر چه اساس و برنامه‌ای فعالیت می‌کنند و در پایان بازده کار مشخص باشد. خزانه‌دار باید بگوید چه اطلاعاتی باید جمع آوری شود. مشکل تدارکات و پیگیری‌ها نیست.

– فرشاد فرهی‌فر وجود دو دیدگاه در میان هموندان هیات‌مدیره را بازگو کرد: گروهی بر این باور هستند که این دوران گذار بگذرد تا قضیه حل شود. گروهی می‌خواهند از این دوران برای کسب اطلاعات بهره بگیرند. هنوز به خرد جمعی نرسیدیم که کدام گزینه را انتخاب کنیم. در صورتی که می‌خواهیم این دوران را بگذرانیم  شاید یک سری از افراد نیاز باشد. اگر  نیاز به کسب اطلاعات است  و تعریف سیستم نویی باشد یک ترکیب دیگر از هیات سرپرستی باید شکل بگیرد.

– وی در ادامه افزود: حال اگر نیاز به کسب اطلاعات است همین الان اطلاعات را از آقای خسرویانی بگیرید چرا باید وارد هیات سرپرستی شود که پس از گذشت سه ماه اطلاعات گرفته شود؟  آیا هیات سه نفره می‌تواند با خشایار کاووسی مذاکره کنند و اطلاعات بگیرد؟ وی کارکرد و توانایی‌های آدم‌‌ها را در هر برهه از زمان متفاوت دانست.

– خدامراد مزداپور گفت: تصمیم اولیه‌ای که گرفتیم را پشتیبانی نکردیم.  تصمیمی که  گرفته شد را زیر سوال گذاشتیم. زمانی که به امید فرهنگ رای دادم با شناخت کامل بود. می‌دانستم که چه برنامه‌ای دارد و کار او را دیده بودم. این هیات چه برنامه‌ای در پیش دارد نیز باید به آنها راهکار بدهیم. اعاده حیثیت نیز از امید فرهنگ باید انجام شود.

ترکیب سه نفره‌ی هیات سرپرستی که کمیسیون خدمات از آنها نام برده بود به رای گذاشته شد. دستگاه شمارش آرا خراب بود رای مخفی نوشته شد. پس از شمارش آرا از سوی بازرسان، با 12 رای برای هر یک از سه نفر، این مصوبه با اکثریت آرا به تصویب هیات‌مدیره‌ی رسید. ترکیب نهایی هیات سرپرستی در نشست آینده بررسی می‌شود.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • پرداخت هزینه‌های درمانگاه یگانگی از محل تنخواه تا 25 آبان‌ماه 1398 به مبلغ 16 میلیون و 200 هزار ریال.
  • هزینه‌ی درمانگاه یگانگی 1 میلیون و 18 هزار ریال
  • هزینه‌ی کارگران قصر فیروزه در آبان‌ماه 100 میلیون و 800 هزار ریال
  • پرداخت هزینه‌های آرامگاه قصرفیروزه از محل تنخواه در آبان‌ماه 1398 به مبلغ 7 میلیون و 212 هزار و 800 ریال.
  • پرداخت هزینه‌های تن‌خواه دبیرخانه از تاریخ یکم آبان‌ماه تا یکم آذرماه 1398 به مبلغ 5 میلیون و 830 هزار ریال.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • تمدید قرارداد و تعدیل اجاره‌بهای خانه‌ی ورزا از یکم اردیبهشت‌ماه 1397 تا 31 فروردین‌ماه 1398 و همچنین از تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه 1398 تا 31 فروردین‌ماه 1399 به تصویب رسید.
  • تمدید قرارداد و تعدیل اجاره‌بهای خانه‌ی مهربانی از تاریخ یکم آبان‎ماه 1398 تا 30 مهرماه 1399 به تصویب رسید.
  • تمدید قرارداد و تعدیل اجاره‌بهای خانه‌ی ورزا از یکم مهرماه 1396 تا 31 شهریورماه 1397 و همچنین از یکم مهرماه 1397 تا 31 شهریورماه 1398 و  از تاریخ یکم مهرماه 1398 تا 31 شهریورماه 1399 به تصویب رسید.
  • تمدید قرارداد و تعدیل اجاره‌بهای ملک معروف به فیروزگر که در اختیار بیمارستان فیروزگر است از تاریخ هفتم مهرماه 1398 تا ششم 1399 به تصویب رسید.

– هزینه‌ی نگهداری که در سال قبل هر ماه 50 میلیون ریال بوده و از مبلغ اجاره‌بها کسر و هزینه می‌شده است به مبلغ 62 میلیون و 500 هزار ریال تغییر کرد.

  • مصوب شد با درخواست انجمن زرتشتیان یزد نسبت به جمع‌آوری سنگ‌نوشته‌هایی که در مکان‌های متعلق به انجمن زرتشتیان تهران است و جایگزین کردن آن سنگ نوشته‌ها با مولاژ موافقت شود.

– تمام سنگ‌نوشته‌های ملک‌هایی که در یزد متعلق به انجمن‌های زرتشتی است دارای قدمت هستند و بسیاری از آن‌ها به سرقت رفته یا آسیب دیده است. انجمن زرتشتیان یزد سنگ نوشته‌های را خارج کرده و در فرآیندی قالب‌گیری شده و با ترکیب فایبرگلاس و رزین‌های خاص کاملا شبیه به آن ساخته شده و با همان اندازه، سبک و رنگ و در همان محل نصب می‌شود و سنگ‌ها در یک مخزن به رسم امانت نگهداری شده تا در آینده در نمایشگاه یا موزه‌ای به نمایش گذاشته شوند. این اقدام در راستای نگهداری سرمایه‌های جامعه زرتشتی انجام می‌شود و بار مالی برای انجمن زرتشتیان تهران در بر ندارد.

– فرنشین انجمن زرتشتیان تهران به کمیسیون مالی و آموزش یادآوری کرد که دستمزد کارکرد سال گذشته‌ی دو تن از آموزگاران دینی پرداخت نشده است.

– فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی تعویض سنگ نوشته‌های اماکن گفت: فرصت مناسبی است تا از اماکن شناسایی شده آماری به دست آید.

در گوشه و کنار نشست 34

– گزارش کمیسیون موقوفات به صورت غیررسمی در هیات مدیره مطرح شد.

– به پیشنهاد کمیسیون روابط عمومی برای گفت‌وگو درباره‌ی کارت شناسایی زرتشتیان نشست غیرعلنی پیگیری شد.

– رامین خسروی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی، از معرفی معتمدان هازمان زرتشتی به فرمانداری برای گزینش هیات اجرایی برگزاری انتخابات مجلس خبر داد و گفت، گزارش آن را به گونه‌‌‌ای رسمی به خبرگزاری‌های زرتشتیان اعلام می‌کند.

نشست سی‌وچهارم انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه چهارم آذرماه 1398 خورشیدی در نبود مهردخت شهریاری، فرهاد کشاورزی، فرامرز کشاورزی و شاه‌بهرام سیروسی از ساعت 18:15 دقیقه آغاز شد و پس از گذشت نزدیک به 2 ساعت و 30 دقیقه ادامه‌ی نشست در دو مرحله‌ی غیر رسمی و غیرعلنی پیگیری شد.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. همازوربیم همازور همااشوبیم .
    درود به هموندان انجمن زرتشتیان .خواستم توجه بیشتری به همازوری در کارها شود و فرصت همکاری در اداره سالن پذیرایی به دیگرافرادبا تجربه و علاقمند به این کار داده شود و روی یک یا چند فرد خاص تکیه نشود . روی افراد اینقدر حساسیت نشان ندهیم و با حسن نیت با دیگر متقاضیان برخورد شود شاید شایسته تر باشند .
    در ضمن پیشنهاد میکنم برای بستن قراردادها از وکلای متخصص اینکار استفاده شود . چون برای درست انجام دادن هر کاری بهتراست از افراد متخصص و با تجربه در آن کار استفاده شود تا دیگر چوب ندانم کاریها را نخوریم .
    ودیگر اینکه چون اختیار مادی و معنوی اموال هازمان زرتشتی به دست انجمن زرتشتیان هست.انجمن هم پاسخگوی هازمان باید باشد . پس هم مسئولیت تصمیم گیری و هم مسئولیت اجرای تصمیمات به عهده انجمن میباشد .

  2. چه بهتر است اگر به درست یا غلط نیرویی را حذف میکنیم حداقل فکر جایگزین آن باشیم . مشاهده کنید از زمانی که سرپرست قصر فیروزه نیست چند تن از خانواده های سوگوار برای حمل عزیز از دست رفته خود به قصر با مشکل روبرو شده اند. متاسفانه از سوی دبیرخانه هیچ کسی پاسخگو نبوده و در دسترس نبوده است. کم کم داریم تمام ارگان هایمان را یکی یکی خراب می کنیم .

  3. بادرود نخست اینکه در دوران سرپرستی پیشین در مراسم اولی که پس از کناره گیری اقای فرهنگ برگزار شدجماعت شاهد ناهماهنگی بودند که ناشی از نابلدی افراد دراداره بود و طبیعی هم هست چون تا بحال به عنوان مهمان در سالن پذیرایی بودندنه اداره کننده2/چرا انجمن پس از این همه سال متوجه کاستی قرارداد شده؟3هم اکنون ایا بهتر نیست از تجربه مدیران پیشین سالن استفاده شود تاچرخ را دوباره اختراع نکنیم.مدت زیادی است که توالتهای سالن وضعیت نامناسب وبوی نامطبوعی در هنگام برگزاری مراسم دارد و انجمن هیچ اقدامی نکرده است چرا؟در مورد منوی تکراری و خسته کننده نیز هیچ نمیگویم که بارها گفته شده جالب اینکه با بودن تعداد بالای سالمند در مراسم سیروزه و سال و نیز عروسی انجمن حاضر به سرو دوغ در کنار نوشابه(نوشیدنی بسیار ناسالم)نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05