لوگو امرداد
گزارش تصویری

بازدید معاون وزیر فرهنگ از پردیس دانش مارکار یزد

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد همزمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی از مجموعه‌ی پردیس دانش مارکار یزد بازدید کرد.
بازدید محسن جوادی از باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان زرتشتیان در کتابخانه‌ی بزرگ‌چمی و موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان پردیس دانش یزد همزمان با آغاز بیست‌وهفتمین دوره‌ی کتاب‌ و کتاب‌خوانی انجام شد. در این بازدید نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد و گروهی از کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد هیات همراه بودند و مورد استقبال اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی ایرانیان زرتشتی و موبدان و فرنشینان انجمن‌های زرتشتی قرار گرفتند.
در این برنامه کودکان و نوجوانان زرتشتی مهدکودک یسنا، دبستان دینیاری و دبستان مارکار بخش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده بودند را بازگو کردند. باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان زرتشتیان یزد به کوشش انجمن مردم نهاد همازور و همکاری انجمن زرتشتیان یزد آبان‌ماه 1397 خورشیدی راه‌اندازی شد.
مجموعه‌ی مارکار شامل دبستان، دبیرستان و اقامتگاه برای دانش‌آموزانی که از راه دور برای تحصیل به شهر یزد می‌آمدند با نیک‌اندیشی پشوتن‌جی دوسابایی مارکار که یک بازرگان پارسی ساکن هند بود سال ۱۳۱۳ گشایش یافت. میرزا سروش لهراسب در بنیان، مدیریت و نگهداری مجموعه‌ی مارکار کوشش بسیار کرد. این مجموعه در ششم فروردین‌ماه ۱۳۸۷ با نام پردیس دانش مارکار یزد بازگشایی شد. این اثر ۹ آبان‌ماه ۱۳۷۷ با شماره‌ی ثبت ۲۱۴۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.
بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. اسفندماه 1397 شهر یزد با شعار” یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی” توانست به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران لوح افتخار دریافت کند.

باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان زرتشتیان یزد به کوشش انجمن همازور راه‌اندازی شده است

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

24

25

26

27

فرتور از بهروز بهمنی است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. کودکان و نوجوانان زرتشتی مهدکودک یسنا، دبستان دینیاری و دبستان مارکار بخش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده بودند را بازگو کردند

    جاهای نام برده شده، مهدکودک یسنا و دبستان های دینیاری و مارکار در مجموعه مارکار هستند؟ یعنی در زمین های مجموعه مارکار هستند؟ بخشی از پردیس دانش مارکار هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30