لوگو امرداد

چکیده‌ای از برگزاری هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی

kongereکنگره جهانی جوانان زرتشتی رویدادی است که هدف آن گرد هم آوردن جوانان زرتشتی از سراسر جهان برای بحث، الهام بخشیدن و ایفای نقش فعال و علاقه مندی به آینده جامعه زرتشتی ما است..

کنگره جوانان هر چهار سال یک بار برگزار می شود که اولین آن بیش از 25 سال پیش برگزار می شود. هر چهار سال یک بار یک کشور میزبان انتخاب می شود و جوانان زرتشتی آن کشور گرد هم می آیند تا این رویداد را برگزار کنند. در طول سال‌ها، این کنگره‌ها صدها جوان زرتشتی را گرد هم آورده است و آنها را قادر می‌سازد تا با دیگرانی ملاقات کنند، که ممکن است قبلاً فرصت برقراری ارتباط با آنها را نداشته‌اند، و همچنین برای چالش‌هایی که ما به‌عنوان یک جامعه با آن روبرو هستیم، همکاری و کار کنند. سن مورد نظر این جوانان درهشتمین کنگره برای ثبت نام بین 18 تا 37 سال است.

لندن از طرف سازمان ZTFE کمکهای لازم جهت میزبانی و برگزاری را دریافت کرده است و امیدوار است که بتواند همچون سالهای گذشته با برنامه ریزی امکان گردهمایی و بحث گفتگو را فراهم آورد.

در تیر ماه 1402، طی شش روز، حدود 500 جوان زرتشتی بین 18 تا 37 سال انتظار می رود در 8WZYC شرکت کنند. در طول 8WZYC، شرکت کنندگان طیف وسیعی از موضوعات را بررسی خواهند کرد. اینها از نظر موضوعی با نگرش های مختلف به زرتشت، فراگیری، دسترسی و فرهنگ زرتشتیان در سرزمین های دیگر آشنا خواهند شد. اینها چالش های مبرمی را که جهان امروز را تحت تأثیر قرار می دهد و هم رفتار سازمان دهندگان 8WZYC را منعکس می کند را به تبادل و بحث خواهند پرداخت. این رویداد یک تریبون برای تقویت صدای پویای زرتشتیان جوان فراهم می کند و جوانان ما می توانند با یکدیگر درگیر شوند و به عنوان آینده جامعه ما متحد شوند.

چشم انداز 8WZYC کمک به ایجاد ارتباطات پایدار در میان جوانان است، از طریق قادر ساختن جوانان برای مشارکت با ابتکارات جهانی و مردم جهان، شنیدن طیف وسیعی از سخنرانان الهام بخش و مشارکت فعال در گفتگوها در مورد آینده جهان است. سازمان‌دهندگان کنگره برنامه‌ای از جلسات سخنران، جلسات عمومی تعاملی و کارگاه‌های جذاب ایجاد کرده‌اند تا همه شرکت‌کنندگان بتوانند تجربه‌ای آموزشی و به یاد ماندنی در کنگره داشته باشند. در مورد موضوعاتی مانند سلامت زرتشتیان، هنرهای خلاقانه و محیط زیست و همزیستی و مشارکت در جامعه و شهروندی مسیولیت پذیر برای آبادی جهان و غیره بحث و گفتگو خواهد کرد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09