لوگو امرداد
برگزار می‌شود

آیین گهنبارخوانی به پاس جشن مهرگان در کمیسیون بانوان زرتشتی یزد

آیین گهنبارخوانی به فرخندگی جشن مهرگان در کمیسیون بانوان زرتشتی یزد وهومن برگزار می‌شودکمیسیون بانوان زرتشتی یزد به فرخندگی جشن مهرگان آیین گهنبارخوانی به همراه نمایشگاه صنایع دستی زرتشتیان برگزار می‌کند.

آیین گهنبارخوانی روز مهر ایزد از ماه مهر در گاهشمار زرتشتی برابر با چهارشنبه 10 مهرماه 1398 خورشیدی از ساعت 16 در محل کمیسیون بانوان زرتشتی برگزار می‌شود.

نمایشگاه صنایع دستی زرتشتیان نیز همزمان با برگزاری جشن مهرگان برپا خواهد شد. دوستداران برای رزرو میز می‌توانند با شماره ۰۹۱۳۲۵۲۲۵۴۲ و یا شماره ۰۹۱۳۷۴۹۵۹۰۰ تماس بگیرند.

جشن‌های ایران‌زمین آموزشگر آن است که هر جشن و بزمی یک ارزش انسانی را پی ریخته و آن را بنیاد گذاشته است. برگزاری سالانه‌ی جشن‌های کهن ‌سرزمین‌مان پیوندی همگانی به این باور و سامان را بالنده می‌سازد؛ زیرا پرداختن مردم به جشن و دل سپردن به پیام‌های رازآمیز و رمزگونه‌ی آن ارزش‌هایی را برومند می‌سازد که هر انسان و سرزمینی به آن نیازمند است. در پرتو این فرآیند کنش و رفتار ما سرشار از نیکی، شادی و دادگری می‌شود؛ از این رو باید برای پایداری این جشن‌ها که چهارچوب آمدوشد و زیستن درست ما را فرمان می‌دهد، بکوشیم.

نوروز و مهرگان دو جشن بزرگ ایرانیان است. نخست: جشن نوروز آغاز تابستان (گرمی)، دودیگر: جشن مهرگان، آغاز زمستان (سردی)، که هر دو ریشه در جنبش‌های هازمانی (:اجتماعی) و خیزش مردمی دارد. دستاورد آن نیز همکاری و همدلی مردم در پی ستیزی پیوسته با پلیدی، پلشتی و ستم بوده است که پس از کامیابی و پیروزی به جشن نشسته‌اند. مردم پیروزی نخستین را به یکدیگر شادباش گفته‌اند و در گزارش‌های زندگی خود آن را ماندگار کرده‌اند».

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07