لوگو امرداد
انجمن زرتشتیان یزد با همکاری کمیسیون بانوان زرتشتی یزد برگزار می‌کند

کارگاه آموزش بافت دولُگ و روسینی به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

WhatsApp Image 2022 06 09 at 2.37.10 PMانجمن زرتشتیان یزد با همکاری کمیسیون بانوان انجمن زرتشتیان یزد، در گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی، گارگاه آموزش بافت دولُگ و روسینی برگزار می‌کند.

پیرو آگاهی‌رسانی روابط عمومی انجمن زرتشتیان یزد، بانوان هنرمند گلچهره فلفلی و سوسن بختیاری این دوره را آموزش می‌دهند. این کارگاه در روز چهارشنبه ۲۵ خوردادماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با آسمان ایزد و خورداد ماه سال ۳۷۶۰ زرتشتی، ساعت ۱۸ در کمیسیون بانوان زرتشتی واقع در بلوار بسیج برگزار می‌شود.

شایان یادآوری است، آموزش به گونه‌ی رایگان با ظرفیت محدود برگزار می‌شود و اولویت با هنرجویانی‌ست که زودتر نام‌نویسی کنند.

دوستداران هنر می‌توانند برای نام‌نویسی تا تاریخ ۲۴ خوردادماه از ساعت ۹ تا ۱۲ بامداد با دبیرخانه انجمن زرتشتیان یزد به شماره تلفن ۳۶۲۹۹۰۰۰ تماس بگیرند.

دولگ (دولوگ) dulog کیسه‌های ابریشمی با طرحی ویژه و زیبا از پارچه‌ی ابریشمی گلدوزی شده و به رنگ‌های شاد مانند سبز یا ارغوانی درست شده است. بالای آن به کمک نخ مخصوص باز و بسته می‌شود. در جشن‌ها و آیین‌های شادی، آجیل، نقل و شیرینی را در آن می‌ریزند و با آن از مهمانان پذیرایی می‌کنند؛ زرتشتیان کرمان به آن مَفرَشو mafrasu می‌گویند.

دولُگ
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04