لوگو امرداد
در امرداد 461 می‌خوانیم:

مهر و مهربانی سر آغاز آموزش

Captureنیمی از ماه مهر گذشت و سال تحصیلی جدید با دگرگونی ساعت‌های آموزشی و دغدغه‌های سرویس و نوشت‌افزار و … آغاز شد.
مهرماه یادآور تخته‌سیاه‌هایی است كه اكنون سفید شده‌اند. دیگر از گچ و تخته‌پاک‌كن خبری نیست و آموزگاران را نمی‌توان از گرده‌های گچ روی لباسشان شناخت. دیگر از پنجشنبه‌هایی كه دلچسب‌ترین روز مدرسه بود، خبری نیست و آدینه‌ها هم نمی‌تواند خستگی روزهای درس و مدرسه را به‌در كند به گمانم دیگر شور و شوق كودكانه‌ای در كوچه پس‌كوچه‌های شهر برای رسیدن به مدرسه نیست، چون درون قفسه‌ایی به‌ نام ون و مینی‌بوس، بچه‌ها چرت می‌زنند تا به مدرسه برسند. نگاه آموزش و پرورشی این است که ایجاد نگرش مثبت و پویا در دانش‌آموزا ن، تقویت انگیزه، كوشش برای یادگیری و كاهش دغدغه و نگرانی و آشنایی با شخصیت و دیدگاه‌های دانش‌آموزان، می‌تواند در روزهای نخست مدرسه رخ دهد. آموزشگاه‌ها، پایه‌ای‌ترین بنیادهای هر هازمانی (:جامعه‌های) به شمار می‌روند و دانش‌آموختگانی که در این آموزشگاه‌ها پرورش یافته و به هازمان راه پیدا می‌کنند، در آینده نقشی بزرگ به دوش می‌گیرند و به کار و کوشش می‌پردازند. از این رو توجه به آموزش این دانش‌آموزان یک سرمایه‌گذاری درازمدت به شمار می‌آید و آموزگاران این گستره نیاز به رسیدگی و توجه مسوولان دارند تا بتوانند در راه تربیت و پرورش دانش‌آموزان شایسته‌ترین گام‌ها را بردارند. در این میان آموزشگاه‌های زرتشتی هم تافته‌ای جدا بافته از این مقوله نیستند و با اینکه می‌کوشند تا کیفیت آموزشی در این آموزشگاه‌ها افزایش یابد اما باز دشواری‌های موجود در این راه، سدی برای بالارفتن کیفیت آموزشی است. آموزشگاه‌های زرتشتی تهران مانند …

آنچه در بالا خواندید بخشی از نوشتاری‌ است باعنوان «مهر و مهربانی سر آغاز آموزش» به قلم فیروزه فرودی که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان) شماره 461 هفته‌نامه‌ی امرداد بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی 461 از ‌‌دوشنبه، 25 مهرماه 1401 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار دارد.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند:

فروش اینترنتی شماره‌ی 461 هفته‌نامه امرداد

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های امرداد در تهران و شهرستان‌ها

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09