لوگو امرداد
گزارش تصویری

پخش آش یادواره‌ی اشوزرتشت در دبستان گیو

گروهی از خانواده‌های زرتشتی دبستان گیو در گرامیداشت یاد اشو زرتشت، آش همازوری پخته و میان دانش‌آموزان دبستان پخش کردند.
یادواره‌ی درگذشت اشو زرتشت 17 دی‌ماه 1401 خورشیدی، پس از به پایان رسیدن تعطیلات آلودگی هوا در دبستان گیو برگزار شد. گروهی از مادران با پختن آش و پخش آن همه‌ی دانش‌آموزان دبستان را در این آیین هم‌بهره کردند.
سالروز درگذشت اشو زرتشت اسپنتمان، یگانه پیام‌آور ایرانی پنجم دی‌ماه سالنمای رسمی کشور برابر با روز خور (خیر) ایزد و ماه دی گاهشمار زرتشتی است.
دبستان گیو از مدرسه‌های ارزشمند و تاریخی پایتخت با پیشینه‌ی بیش از 70 سال درخشش آموزشی یکی از آموزشگاه‌های شش‌گانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران است. دبستان گیو یکی از مدرسه‌های ارزشمند و تاریخی پایتخت است که در این دبستان دهه‌های اول ساخت مدارس نوین به کوشش ارباب رستم گیو ساخته شده و همچنان در میزبانی از دانش‌آموزان پویا است.

1 8

2 7

4 7

3 8

6 5

5 7

7 6

8 6

11 5

12 6

9 6

10 5

فرتور رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. بادرود. چرا مادران بچه ها را به قصر فیروزه نبردند؟ ! الودگی در همه جای شهر پراکنده میباشد اما یاد اشو زرتشت در این روز در این مکان بهانه ای است که بچه ها درک از این داشته باشند که تعدادی درگذشته در انتظار انها میباشد و به نوعی چشم انتظار دیدار روحانی میباشند. خداکند درک این گونه مسائل قویتر باشد و با یک آش پختن و خوردن بسنده نشود. چندی پیش دیدم ۹۰ امین سالگرد ارباب جمشید جمشیدیان برگزار شد. اما تا الان یکبار هم از سالگرد ایشان جایی چیزی گفته نشده بود.‌ بله یاد اشخاص تاثیر گزار در جامعه بسیار مهم است. لطفا به خوردن آش بسنده نشود. به دیدار درگذشتگان از دست رفته بسیاربسیار مهم است. کمی باید بهتر به آن مکان بیشتر پرداخت. شادباشید.🙏🤲🍀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25