لوگو امرداد
در نشست انجمن زرتشتیان یزد و باشگاه جوانان زرتشتی درخواست شد

چاره‌اندیشی برای بخشی از زمین باشگاه یزد

سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد، برای خرید بخشی از زمین محوطه‌ی این مجموعه که از سوی ورثه برای فروش گذاشته شده از دهشمندان نیک‌اندیش یاری خواست.

باشگاه جوانان زرتشتی یزد، به عنوان خانه دوم جوانان زرتشتی به شمار می‌آید و یکی از مجموعه‌های شناخته شده  ورزشی زرتشتیان است. به ویژه در استان یزد باشگاه جوانان زرتشتی را با درخشش تیم‌های بسکتبال و والیبال می‌شناسند. در سمت جنوب‌غربی محوطه‌ی باشگاه جوانان زرتشتی یزد قطعه زمینی ملحق است که مالک آن فریدون رستم پرورش از نیک‌اندیشان زرتشتی ساکن هند است. همان بخش از زمین بازی بسکتبال و والیبال که رویدادهای فرهنگی همچون برپایی آتش جشن سده نیز در آن برگزار می‌شود. این مجموعه ورزشی در سال ۱۳۷۶ با خرید ۱۰۰ درصد خانه‌های مشرف مجموعه از سوی مهندس رستم یگانگی در دفترخانه به انجمن زرتشتیان یزد انتقال و به مجموعه سابق افزوده شد. در آن زمان زمین‌های خریداری شده برای سازمان و باشگاه به نام انجمن زرتشتیان یزد ثبت می‌شود. با نیک‌اندیشی خانواده‌ی یگانگی این مجموعه ورزشی ساخته و برابر با استاندارد سازمان تربیت بدنی تجهیز شد و تیرماه 1388 به انجمن زرتشتیان یزد واگذار و به بهره‌برداری رسید. در پایین صورت‌جلسه‌ای که هنگام تحویل باشگاه تنظیم شده و به امضای رستم یگانگی و فرنشین وقت انجمن زرتشتیان یزد رسیده ذکر شده که زمین سمت جنوب غربی در حال مذاکره برای تعیین تکلیف بوده که مالک فوت شده و وراث برای مذاکره به ارباب رستم یگانگی راهنمایی شدند که خبری نداده‌اند. در این صورت‌جلسه گواهی شده که این بخش از زمین جزو متراژ ثبتی باشگاه نبوده و در مالکیت وراث است.
چند روزی است این بخش از حیاط سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد به ابعاد تقریبی ۸ متر به درازای ۳۰ متر (۲۳۸ متر مربع) که در انتهای دیوار جنوب غربی قرار دارد با آجرچینی در حال جداشدن است و در ورودی جداگانه برای آن گذاشته شده است. نصب بَنر آگهی از اقدام برای فروش این قطعه زمین خبر می‌دهد و خریدارانی نیز مراجعه کرده‌اند.
هیات مدیره سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد، برای آگاهی‌رسانی از مسایل پیش‌آمده و درخواست هم‌اندیشی و یاری نیک‌اندیشان برای جدانشدن این زمین از سازمان و باشگاه، با دعوت از رسانه‌های زرتشتی دوشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۱، تشکیل جلسه داد. در این نشست گروهی از هموندان هیات مدیره سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد و هموندانی از انجمن زرتشتیان یزد باشنده بودند و مروری شد بر آنچه گذشت. در زمانی که مهندس رستم یگانگی برای گسترش باشگاه اقدام به خریداری زمین‌های پیرامون سازمان و باشگاه می‌کند مالک قطعه زمین در انتهای این مجموعه از ایرانیان زرتشتی ساکن هند بوده است. پیشنهاد شده تا این زمین را خریداری کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است مالک در حال بررسی بوده تا این زمین را به جامعه زرتشتی اهدا کند که شوربختانه درگیر بیماری بوده و به سرانجامی نمی‌رسد. در سالیان گذشته وارث آن روانشاد از زمین خودشان در محوطه باشگاه بازدید کرده است و هیچگاه از سوی ایشان گفت‌وگویی مبنی بر جداسازی این بخش انجام نشده و حتا هیات‌مدیره پیشنهاد داده این بخش زمین چمن فوتبال تبدیل شده و به نامگانه‌ی آن روانشاد نامگذاری و بهره‌برداری شود. حال زمین یادشده را برای فروش گذاشته‌اند و وکیل این خانواده قیمت زمین را متری ۲۰ میلیون تومان اعلام کرده است، نمایندگان سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد و انجمن زرتشتیان یزد، می‌گویند می‌خواهند برای حفظ کاربری این مجموعه زمین را به قیمت کارشناسی دادگستری خریداری کنند. در این راستا از وکیل خانواده خواسته‌اند که برای تامین وجه مورد نیاز، به آنها فرصت داده شود و همچون دیگر نهادها، این زمین در چند قسط واگذار شود. این شرایط را وکیل نپذیرفته است. پیشنهاد دیگری که داده شده است، تهاتر این زمین با ملک دیگری است که متعلق به سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد است، که آن نیز موافقت نشد.
انجمن زرتشتیان یزد مالکیت ورثه را به رسمیت می‌شناسد و در صورت همکاری نکردن وراث، ناگزیر به تحویل این زمین است. جداشدن این زمین از محوطه باشگاه صدمه‌ی بزرگی را به کاربری باشگاه و ورزش هازمان زرتشتی وارد کرده و امکان برگزاری آیین‌ها مانند جشن سده را نیز از دست می‌دهد.
سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد از نیک اندیشیانی که می‌توانند برای چاره‌اندیشی همکاری کنند، دعوت کرده تا فرصت از دست نرفته برای حل مشکل یاری کنند.

1 23

2 21

3 21

4 18

5 16

6 15

7 14

فرتور از فیروزه منوچهری است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-13