لوگو امرداد
گزارش از دینشاو کی تامبولی، فرنشین خزانه‌داری انجمن جهانی زرتشتیان

برنامه‌ی پشتیبانی از زرتشتیان هند با بسته‌های مالی بدون‌بهره

DinshawT 0 11برای آگاه‌ساختن بزرگان جامعه جهانی زرتشتیان از واقعیت‌های حاکم بر هند و جست‌وجوی حمایت پیوسته و افزونه برای پروژه‌های رفاهی مختلفی که در حال انجام است و  همچنین برای پس‌انداز در موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده که هر از گاهی ایجاد می‌شوند.
این گزارش را دینشاو کی تامبولی، فرنشین خزانه‌داری انجمن جهانی زرتشتیان برای آگاهی از چگونگی گذران زندگی زرتشتیان هند فرستاده است.
دست‌اندرکاران، هموندان انجمن جهانی زرتشتیان (GCZT)
و نمایندگان منطقه‌ای کارگروه جهانی (GWG)
همکاران گرامی
این یادداشت مرکز هند است که با هدف آشنایی رهبران جهانی از وضعیت نامطلوب مالی که تعداد زیادی از هموندان جامعه ما در هند در آن قرار دارند تهیه شده است. روند نزولی رو به رشد وضعیت مالی اعضای جامعه ما درست شبیه به وضعیت جمعیتی ما است، یعنی در یک شیب بسیار لغزنده قرار داریم. به شوند کاهش تعداد جمعیت ما میزان وابستگی در خانواده‌ها از 1:4 افزایش یافته است معنی آن این است که از چهار نفر از اعضای یک خانواده تنها یک نفر درآمد دارد و بقیه (همسر، فرزند یا فرزندان، والد یا والدین مسن و در برخی موارد پدربزرگ و مادربزرگ) به او وابسته هستند. برای یک عضو خانواده که در خانواده درآمدزا است و باید 4 نفر دیگر را پشتیبانی کند و او چه مرد باشد یا زن در روزهای کنونی و زمان‌های با تورم قیمت‌های حلزونی خودش می‌تواند به تنهایی دلهره‌آور باشد.
اگرچه کووید 19 خوشبختانه فروکش کرده است، اما در پی مشکلات مالی برای خانواده‌ها ناگفته‌هایی را از خود به‌جای گذاشته است، دست‌مزدهای که به‌راستی کاهش پیدا کرده در طول سال‌های همه‌گیری (اواسط 2019 تا اواسط 2022) بود، به‌طور کامل بازگردانده نشده‌اند، و کسب‌و‌کارها کاملا بهبود نیافته‌اند. برخی کسب‌وکارها حتا مجبور به تعطیلی شده‌اند. اگرچه وابستگی و کاهش جمعیت سایلی هستند که در گستره‌ی کنترل ما نیستند، ولی در بهترین حالت می‌توانیم تا حد ممکن تلاش کنیم تا نیازهای مالی زرتشتیان هند را به شکل مداوم کاهش دهیم. صندوق‌های امانی WZO در سه دهه‌ی گذشته در اقدامات بهبود و توانبخشی اعضای جامعه ما در زمینه‌‌ای مختلف مورد نیاز در Pan (پان) هند مشارکت داشته‌اند.
در حالی‌که برخی از کنشگران (:Trust) در هند به دلایل مختلف از متقاضیان حمایت می‌کنند، میزانی که آنها این کار را انجام می‌دهند در بخش عمومی به اشتراک گذاشته نمی‌شود و از این‌رو امکان تعیین کمی کمک‌ها وجود ندارد. با این حال wzo متناسب با پشتیبانی دهش‌کنندگان از تلاش‌های رفاهی متعددشان همیشه آنها را پیگیری است و با سیاست شفاف‌بودن در دادوستدهای خود و پاسخ‌گویی به دهش‌کنندگان را همیشه دنبال کرده است. ما خوشحالیم که جدولی را با هموندان درستکار و نمایندگان منطقه‌ای GCZT / GWG به اشتراک می‌گذاریم . در پایین جدول کمک‌های پیشکش‌شده به نیازمندان (:ذینفعان) گوناگون در مدت زمان سال مالی آوریل 2021 تا مارس 2022 و ده ماه اول سال مالی جاری (آوریل) 2022 تا ژانویه 2023 ارایه می‌دهد:

جدول

یک رویکرد چند جانبه بیشتر از سوی WZO Trusts دنبال می‌شود:

WZOT 0
1- فراهم آوردن زندگی دوباره: به عنوان مورد فراهم‌کننده حامی مالی جهت پیگیری تحصیلی، ارایه‌ی کمک برای رهایی از فقر به‌ صورت سه‌ماهه پرداخت‌های یک‌جا و برای حمایت از نیازهای بیمارستانی و پزشکی. با توجه به بستری شدن بیماران نیازمند بستری در بیمارستان و با توجه به اینکه بسیاری از هموندان جامعه ما زیر نظر بیمه پزشکی نیستند طرح‌هایی در نظر گرفته شده است تا به عنوان برخی کسانی که توان پرداخت حق بیمه را ندارند توان پرداخت حق بیمه سالانه داشته باشند این در حالی که اشخاصی در دهه 80 سن خود هستند و بدون بیمه نمی‌توانند از امکانات پزشکی استفاده کنند.
2- توانبخشی و ایجاد انگیزه برای هموندان انجمن که خودکفا شوند و روی پای خوشان بایستند با ارایه‌ی حمایت مالی بدون بهره به آنها در رشته‌های مورد علاقه خود تا بتوانند اشتغال‌زایی کنند.
(شایان گفتن است که از زمان راه‌اندازی طرح خوداشتغالی در سال 1995، به 1214 زرتشتی حمایت مالی بدون‌بهره حداکثر تا سقف 500000 روپیه داده شده است که باید در سال 40 روپیه بازپرداخت شود. اقساط ماهانه معادل 12500 روپیه در ماه است. بیشتر بسته به نوع حرفه‌ای که دنبال می‌شود، مهلت بازپرداخت دو تا سه ماه در نظر گرفته می‌شود. در برخی موارد، افرادی که در مشاغلی مانند رانندگی ریکشا، تاکسی و غیره فعالیت می‌کنند، بازپرداخت را پرداخت کرده‌اند. مبالغ و وام‌های اضافی به آنها ارایه شد تا بتوانند خودروهای خود را پس از سال‌ها استفاده تغییر دهند).
3- حدود 450 زرتشتی ساکن روستاهای گجرات و ماهاراشترا از بسته‌های حمایت‌های مالی بدون بهره برای پیگیری بخش‌های کشاورزی، پرورش ماهی، دامداری و مرغداری بهره‌مند شده‌اند. بازپرداخت برای این نیازمندان بر اساس افزایش درآمد آنها نسبت به قبل است و بیشتر به صورت سالیانه است. هدف از ارایه حمایت مالی بدون بهره برای گروه‌های 2 و 3 این است که آنها را از وابستگی به دهش‌ها دور کنیم، تا خودکفا شوند و با عزت و کرامت زندگی کنند.
همبستگی WZO متعهد می‌شود که تمام پروژه‌ها را با صرف 100% مبالغ دریافت شده به عنوان دهش به ذی‌نفعان بدون گرفتن هیچ گونه هزینه‌ی اداری مانند حقوق کارکنان، هزینه‌های اداری، رفت و آمد به محل ذینفع همه بر عهده ماست اجرا کند.
دهش‌ها
جامعه بسیار خوش‌شانس بوده است که نیکوکارانی از تمام نقاط جهان به ویژه از هنگ‌کنگ به‌دست آورده است. دهش‌های مالی دریافتی از صندوق‌های خیریه زرتشتیان هنگ‌کنگ، کانتون و ماکائو با تایید نویل شروف، حدود 55 درصد از کمک‌های دریافتی توسط WZO ائتلاف را تشکیل می‌دهد. FEZANA, ZTFE, AZA Sydney, WZO همچنین هر زمان که درخواست تجدید نظر منتشر شود، پشتیبانی را گسترش می‌دهد. افراد خارج از کشور و همچنین از داخل هند نیز هر زمان که درخواست تجدید نظر شود، مشارکت می کنند WZO Trusts همچنین هر از گاهی از طریق مجریان وصیت‌نامه‌ها بر اساس وصیت‌هایی که توسط افراد ایجاد شده است، وجوه دریافت می‌کند (موقوفات).
در نتیجه
در حالی‌که جریان کمک‌های مالی و مقدار حمایت‌های تمدید شده ممکن است قابل توجه به نظر برسد، نیازهای جامعه به دلیل پیری و کاهش تعداد و نسبت‌های وابستگی ما همچنان در حال افزایش است. هدف از این یادداشت آگاه کردن بزرگان جامعه جهانی از واقعیت‌های حاکم بر هند و جست‌وجوی حمایت مستمر و اضافی برای پروژه‌های رفاهی مختلف است که در حال انجام است و همچنین برای موقعیت‌های اضطراری که هر از گاهی ایجاد می‌شوند.
با بهترین آرزوها،
دینشاو کی تامبولی، 23 فوریه 2023
WZO Trusts.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05