لوگو امرداد
در امرداد 466 بخوانید:

سفر به دور جهان در مجموعه پارک صلح ملل ملایر

p08گردشگری یکی از آرمان‌هایی است که افراد در زندگی خود دنبال می‌کنند، از همین رو شهرها و کشورهای جهان می‌کوشند گیرایی‌های (:جاذبه‌های) گردشگری شادی‌بخش را پدید آورند تا در رشد این صنعت در سرزمین‌شان گام موثری برداند. در ایران هم در برخی شهرها به این صنعت توجه شده است.

پارک‌ها و بوستان‌ها را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین گیرایی‌های سفر دانست، سالانه میلیون‌ها تَن برای تفریح و سرگرمی‌ به بوستان‌ها می‌روند. در این میان نمادهایی که در پارک‌ها هستند سرگرمی و سهم بزرگی از این گردش و سفر دارند و به شیوه‌های گوناگونی در کوشش برای جذب گردشگران می‌کوشند.

نخستین‌بار طرح پارک‌های مینیاتوری یا جهان کوچک در کشورهای ژاپن، بلژیک و چین اجرا شد به‌گونه‌ای که در شهر بروکسل پارکی ساخته‌اند که به آن نام اروپای کوچک داده شده است. این طرح از پارک‌های مینی ورلد  برای نخستین‌بار در خاورمیانه، در شهرستان ملایر (استان همدان) ساخته شده است که در خاورمیانه بی‌مانند است و به‌عنوان «پنجره‌ای به سوی جهان» از آن یاد شده است.

در این بوستان آثار تاریخی ملی و جهانی در اندازه‌ی یک دهم ساخته شده است که برخی از این یادمان‌ها در جهان شناخته شده هستند، تاکنون نمادهایی همچون آرامگاه خیام، آرامگاه حافظ، پل ورسک، طاق‌بستان، تخت‌جمشید، برج ایفل، برج پیزا، اهرام ثلاثه، آکروپولیس در اندازه‌ی کوچک ساخته شده است. در اجرای این برنامه‌ی بزرگ در ملایر نه‌تنها مردم این شهرستان بلکه همه‌ی مردم ایران می‌توانند چندین اثر تاریخی ارزشمند جهان و ایران را از نزدیک و در اندازه‌های کوچک‌تر ببینند.

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «سفر به دور جهان در مجموعه پارک صلح ملل ملایر»، به قلم مجتبی شجاعی‌زاده، که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه ی هشتم (هشتی) هفته‌نامه‌ی شماره 466 امرداد بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی 466، همراه با 64 رویه ویژه‌نامه‌ی نوروزی (1402) به بهای 45 هزار تومان، از ‌‌دوشنبه، 22 اسفندماه 1401 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفت.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی فایل پی‌دی‌اف شماره‌ی  466 هفته‌نامه امرداد

فروش اینترنتی نسخه‌ی چاپی شماره‌ی  466 امرداد

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های فروش هفته‌نامه امرداد

برای دریافت فایل اکسل نمایه امرداد کلیک کنید

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-03