دیدوبازدید نوروزی و رونمایی از گات‌ها در آتشکده کرمان

 پسین پنجشنبه ۱7 فروردین‌ماه و سروش ایزد دیدوبازدید نوروزی و پرده‌برداری از بندهای گات‌ها در محراب در آتشکده دولت‌خانه برگزار شد.

در آغاز ورود هدایایی را عمو نوروز به رسم یادبود به باشندگان پیشکش کرد. سپس موبد مهران شهریاری آیین اوستاخوانی را به‌جا آورد. پس از برنامه کوتاه شادی از خانم همایون کاویانی درخواست شد که با همراهی عمو نوروز و همیاران میراث فرهنگی آتوسا و یوتا مهر و عباس زنگی‌آبادی از بندهای گات‌ها رونمایی شد. این بندها به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده و برای نخستین‌بار در این آتشکده انجام شده است. در پایان از باشندگان پذیرایی شد در زیر فرتورهایی از این مراسم را می‌بینید:

فرتورها از مهنوش فرهمند است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

یک پاسخ

  1. بادرود به همکیشان عزیز بسیار جالب بود
    دیر زیویه شاد زیوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *