لوگو امرداد

گزارش میزبانی آتشکده‌های کرمان، یزد و تهران

آتشکده.jpgهرساله با آغاز تعطیلات سال نو هم‌میهنان برای رهایی از خستگی سال گذشته از این زمان پیش‌آمده بهره می‌‌برند و برای گشت‌وگذار به یکی از نواحی ایران زیبا می‌روند، برخی از آنها به دیدار مکان‌های تاریخی از جمله آتشکده‌ها می‌روند بی‌شک پذیرایی از میهمانان نیاز به تدارکاتی دارد که باید پیش از آغاز تعطیلات به آن پرداخت و مسوولان آتشکده یزد و کرمان و تهران هم برای پذیرایی در واپسین روزهای اسفند 1401 به تکاپو افتادند تا خود را برای میزبانی و برجای گذاشتن خاطری خوش برای بازدیدکنندگان نوروز 1402 آماده سازند. اکنون گزارشی از تلاش‌های انجام یافته در این زمینه را پیش روی شما قرار می‌دهیم.
مینا کیهانی هموند انجمن زرتشتیان کرمان گفت: امسال نزدیک به دوازده هزار گردشگر از موزه و آتشکده زرتشتیان کرمان بازدید داشتند که این شمار بازدیدکننده درکل همکیشان و غیرهمکیشان بودند. امسال شمار بازدیدکنندگان کمی بیشتر از سال گذشته بود. وی همچنین افزود انجمن زرتشتیان کرمان همه ساله آمادگی پذیرایی از علاقمندان را دارد. مینا کیهانی درباره تدارکات انجام یافته برای پذیرایی از میهمانان نوروزی پیش از تعطیلات نوروز گفت: با توجه به باشندگی گروه پرشماری از غیرهمکیشان برای بازدید از مجموعه زرتشتیان کرمان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، انجمن زرتشتیان کرمان همه ساله با تدارکات ویژهای همچون برپایی غرفه‌های صنایع دستی و کتاب و موادغذایی و همچنین راهنمایی گردشگران، خود را برای میزبانی از علاقه‌مندان آماده می‌کند. همچنین درباره این‌که آیا از بازدیدکنندگان بازخوردی هم گرفتند گفت: بیشتر بازدیدکنندگان خوشنودی خود را از این مجموعه اعلام می‌دارند و برای چندمین بار از این مکان دیدن می‌کنند این هموند انجمن زرتشتیان کرمان افزود: هر ساله در ایام نوروز هموندان انجمن زرتشتیان کرمان به‌ویژه سیروس نیکبخش فرنشین انجمن و همچنین مسوول و هماهنگ‌کننده موزه مردم‌شناسی مینا کیهانی و موبد آتشکده فرهنگ فلاحتی و جوانان راهنمای گردشگران و برپاکنندگان غرفه‌های نوروزی همگی در تلاش هستند تا خاطری خوش را برای بازدیدکنندگان فراهم سازند.
روابط عمومی انجمن زرتشتیان یزد نیز گفت: امسال نزدیک به 100 هزار گردشگر غیرهمکیش از آتشکده یزد دیدار کردند ولی از شمار بازدیدکنندگاه همکیش آماری درست نداریم ولی در روزهای اول و دوم و ششم فروردین، شمار قابل توجهی از آتشکده بازدید کردند و دیدوبازدید نوروزی هم در این مکان سپند انجام شد. روابط عمومی زرتشتیان یزد در ادامه گفت: ما آمادگی لازم برای جمعیتی حتا بیشتر را داشتیم و پیش‌بینی‌های لازم برای میزبانی هرچه بهتر صورت گرفته بود تا خدمات درخور گردشگر و جامعه زرتشتی ارایه شود. همچنین درباره‌ی کارهای انجام یافته پیش از سال نو و تعطیلات نوروز و تدارکات لازم برای میزبانی از میهمانان نوروزی گفت: چیدن سفره نوروزی، به‌کارگیری انتظامات و برنامه‌ریزی دقیق، کاشت گل و گیاه، به کارگیری راهنمای رسمی گردشگری، هماهنگی با نیروی انتظامی جهت جلوگیری از اتفاقات احتمالی، اختصاص غرفه به فعالان زرتشتی صنایع دستی، ایجاد تونل گل و سایبان در مسیر فروش بلیت، کارگذاری تلویزیون و پخش کلیپ در مسیر رسیدن به اتاق آتش، بلیت‌فروشی آنلاین، استقرار دو باجه فروش بلیت از جمله کارهای انجام یافته بود تا بتوانیم میزبانی شایسته برای میهمانان و گردشگران باشیم. روابط عمومی انجمن زرتشتیان یزد در ادامه درباره بازخورد بازدیدکنندگان گفت: در بسیاری از موارد گردشگران خوشنودی کاملی داشتند، در موارد محدودی نیز ایرادهایی گفته شد که در زودترین زمان ممکن به آن رسیدگی شد. وی همچنین گفت: امسال برای انتظامات 30 نیروی آقا و 17 بانو به ما یاری رساندند.
کامبیز رستمی هموند انجمن تهران دربارهی شمار بازدیدکنندگان از آتشکده تهران گفت: شمار همکیشان بعید است نسبت به سال‌های پیش از کرونا متفاوت بوده باشد. وی افزود کارهای انجام شده شامل پاکسازی‌هایی برای پیش از نوروز بوده است و کار چیدن سفره هفت‌سین را فرشته شاهمردانی بر دوش داشت. پاکسازی و آماده‌سازی آدریان توسط گروهی از همکیشان علاقمند انجام پذیرفت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09